Volvo XC60 T6 Recharge AWD R-Design (2022)

autoreview

Volvo XC60 T6 Recharge AWD R-Design (2022)

Signalement

UitvoeringXC60 T6 Recharge AWD R-Design
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst81.000 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Leuke auto niet geschikt voor trailers

  • 81.000 km

Eind 2021 besloten te gaan voor een nieuwe XC 60 T6 Recharge R-design met luchtvering. Een nieuwe vanwege de langere actieradius van het rijden op elektrisch en luchtvering vanwege het regelmatig trekken van een paardentrailer. Bij aflevering bleek de Blis en DAB radio gesneuveld te zijn vanwege het chip tekort. Dat vond ik niet zo'n groot probleem. De auto rijdt zonder trailer erg fijn en naar mijn mening relatief zuinig bij voldoende stekkeren. Gemiddeld is 3- 5 liter benzine op 100 kilometer goed haalbaar als je iedere 160 km kunt stekkeren. De aangegeven rijafstand op elektrisch is sterk afhankelijk van de omstandigheden (in de winter is 50 km max en 's zomers is 70 kilometer ook haalbaar). De auto staat op 19 inch wielen. Voor de winterwielen gekozen voor 20 inch maar dat was geen succes. Veel trillingen in de auto.

Het trekken van een trailer is helaas een heel ander teleurstellend verhaal: Vanaf het begin erg veel last van forse trillingen bij het rijden met een paardentrailer of tandemas aanhangers. De auto mag 2250 kg trekken maar bij ons rijden we met ca. 1600 kg. Ruim anderhalf jaar met de dealer in overleg geweest over een oplossing. Die is er helaas niet gekomen. Dealer heeft de importeur erbij gehaald en deze kwam tot conclusie dat het aan de aanhanger zou moeten liggen. Ik kreeg niet de gelegenheid om dat zelf vast te stellen of inzage in het desbetreffende testrapport. Ik wist wel beter en heb via Dekra een onafhankelijke keuring/test laten doen. Conclusie: De trillingen werden niet veroorzaakt door de aanhanger maar hadden een oorzaak binnen de auto. Een tweede exact hetzelfde type/specificaties bleek hetzelfde probleem te hebben (Testrapport op verzoek ter inzage). Volgens Volvo Nederland en dealer is dit geen non-conformiteit maar een product eigenschap. Na lang getouwtrek net afscheid genomen van de Volvo en een BMW X5 diesel gekocht.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.