Volvo XC40 T5 Twin Engine Inscription (2020) #2

autoreview

Volvo XC40
Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40Volvo XC40

Signalement

UitvoeringXC40 T5 Twin Engine Inscription
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst18.900 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto maar ook enkele kanttekeningen

  • 18.900 km

Sinds anderhalf jaar rijden we nu de XC40 Twin Engine. Vooraf hebben we in de nodige auto's proef gereden maar we waren beperkt ivm uitstoot voor de lease:
Volkswagen Tiguan All Space, 1.4, auto is ruim maar viel enorm tegen qua vermogen. Een grotere motor of diesel kon niet vanwege te hoge uitstoot.
Audi Etron, wat een mooie auto alleen de actieradius vond ik te beperkt met name voor de vakanties
Peugeot 5008: ruim maar ik heb niets met Peugeot
Toyota RAV4: Was het duidelijk niet voor mij
Proefrijden in de Volvo en zeker in de Sport stand is een feestje! Twee opgroeiende pubers en een grote hond passen in de auto maar dan is de auto wel vol. Tijdens de skivakantie is een skibox een must maar met het rijden merk je daar bijna niets van.
De auto ligt als een huis op de weg en ook bij hogere snelheden is het ontspannen zitten achter het stuur.
Heel handig is de app die je voor alles kan gebruiken: afstandstart/ route thuis plannen en naar de auto sturen, inzicht in je routes en verbruik, handleidinge etc.

Toch heb ik wel wat kanttekeningen:
De stoelen zitten minder goed dan ik had gedacht. Na lange autoritten ben je blij dat je even je benen mag strekken. De stoelen in onze Volvo XC70 zaten beduidend beter!
Rond 93 km/h is er een enorme dip in de acceleratie. Dit is een bekend probleem maar geen oplossing vanuit de dealer / fabrikant.
De zitting van de achterbank is kort. Zeker voor volwassenen is dit op langere ritten minder lekker zitten.
Er is geen verlichting bij de achterbank. Ik heb me nooit gerealiseerd dat is zoiets zou missen. Gewoon onhandig en voor een auto van dit bedrag had ik dat niet verwacht.
Je kan zelf profielen aanmaken alleen niet standaard de Pure (volledig elektrisch) kiezen. De auto start standaard in de Hybrid stand.
Als de auto koud is schakelt de automaat niet soepel.

Maar de auto wordt verreweg het meest gebruikt voor kleinere ritten en voldoet prima. We rijden veel elektrisch en dat blijft heerlijk stil rijden!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volvo XC40

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens