Volvo XC40 T3 R-Design (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | XC40 T3 R-Design |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 17.500 km |
Aflevering bij dealer
- 8 km
Nadat mijn vorige auto, een Renault Kadjar is afgebrand (spontaan terwijl deze geparkeerd stond). Was het tijd om voor een nieuwe te gaan kijken, de eisen die ik kan waren automaat / benzine / hogere zit.
Aangezien ik een Renault Kadjar hiervoor reed wilde ik niet meer dezelfde, ik ben wezen kijken voor een Mazda CX-5, Peugeot 3008 en Volvo XC40.
Na een proefrit met de XC40 T3 Geartronic was ik verkocht. De auto rijdt ondanks dat het een 3 cilinder motor is heerlijk rustig en met zijn 163 pk kom je geen vermogen tekort. De stoelen zitten echt fantastisch en de gehele interieur beleving is echt met premium te omschrijven.
Nu was het alleen de uitvoering nog kiezen. Aangezien ik snel wilde rijden heb ik samen met de dealer in Ede (Henk Scholten) gekeken naar een nieuwe voorraad auto. Zij hadden een Inscription Crystal White R-Design staan T3 Geartronic met Park-Assist line. Na wat onderhandelen hebben we er nog een origineel wegkappende trekhaak onder laten monteren en na 1,5 week kon ik de XC40 ophalen.
Persoonlijk vind ik de R-Design toch wel de mooiste uitvoering. Deze met het Zwarte dak, zwarte spiegels en zwarte velgen steekt mooi af bij de metallic witte lak.
De achterruiten zijn nog achteraf getint.
Het rijden kan beginnen, zodra ik meer kilometers heb gereden zal ik een aanvulling plaatsen.
Eerste kilometers
- 3.300 km
Na de eerste ruim 3000 kilometer alvast een extra aanvulling.
Het verbruik waarbij ik behoorlijk veel snelweg kilometers maak ligt gemiddeld op 6,5l op de 100 km. Voor het formaat auto valt me dit niet tegen.
De auto is erg stil van binnen ook bij snelheden > 130 km/h. Aangezien ik veel bel heb ik de carkit veel gebruikt. Deze is van erg goede kwaliteit. Tijdens gesprekken wordt soms gevraagd of ik thuis ben.
De motor en versnellingsbak zijn echt een fijne aandrijflijn.
De juiste zit tot de pedalen en stuur was even zoeken om te vinden, het was beter geweest als het stuur een paar centimeter verder naar me toe kon getrokken worden. Verder zitten de stoelen heerlijk.
De eerste aanhanger van 1500 kg is ook getrokken met deze auto. Dit ging probleemloos voor de driecilinder.
Tot nu toe nog geen storingen of problemen gehad
Na 17500 km
- 17.500 km
Auto inmiddels bijna 4 maanden en ruim 17000 km in gebruik. Op vakantie geweest naar Italië, voldoende kilometers dacht ik zo voor een aanvullende review.
Zit achter het stuur helemaal gevonden. Waar ik eerder schreef dag het stuur misschien niet ver genoeg naar me toe kon, heb de stoel wat hoger gezet en heb de juiste zithouding nu.
Tijdens de vakantie naar Italië over de autobahn gereden, met een snelheid van ca. 160 km p/u blijft het aangenaam stil en comfortabel aan boord. Versnellen boven de 160 km p/u gaat nog goed voor de driecilinder!
Gemiddeld verbruik hou ik zelf bij, over de gereden kilometers zit ik op 6,7 liter per 100 km. Toch bijna 1/15 voor een auto van dit formaat en gewicht toch een prima prestatie.
Zal na de eerste beurt de review weer aanvullen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volvo XC40
Had je deze auto's al gezien?

Volvo XC40 1.5 T4 Recharge R-Design | CAMERA | KEYLESS | STOEL- EN BANKVERW.
- 2021
- 119.564 km

Volvo XC40 1.5 T5 Twin Engine Momentum Pro | Adaptieve Cruise Control | Pilot Assist | BLIS | Keyless | Elektrische Achterklep | 19 Inch Lichtmetalen Velgen | Achteruitrijcamera | Parkeersensoren Voor & Achter | Full-Led Koplampen Met Bochtverlichting | Mistlampen | Getint Glas | Voorruitverwarming | Volvo On Call
- 2020
- 73.522 km

Volvo XC40 2.0 T4 R-Design 190PK|Pano|Camera|ACC|Lane|NL Auto
- 2020
- 99.416 km