Volvo XC40 Recharge Twin Plus (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | XC40 Recharge Twin Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 22.500 km |
Eerste ronde
- 4.400 km
Na bijna 2 jaar in een P8 uit 2020 te hebben gereden overgestapt naar een XC40 MY24 Twin. Ik kon destijds goede inruilprijs krijgen en de MY24 heeft betere specificaties waaronder een beter en groter accupakket en door de hogere efficientie meer range (530km tov 418km).
Ik heb de wagen nog iets aan laten passen door de logo's en de velgen zwart te laten spuiten.
Auto is merkbaar zuiniger (ongeveer 2 a 3kwh minder verbruik per 100km). Doordat er andere motoren in zijn geplaatst rijdt deze ook anders. Voorin is het duidelijk wat lichtvoetiger en doordat het meeste vermogen op de achterwielen zit kun je daar ook een klein beetje mee spelen (mini bmw gevoel zeg maar :)).
Regeneren via one pedal drive lijkt wel iets minder heftig te zijn. Verder merk je aan het vermogen vrijwel geen verschil. Gas geven is lanceren :) Het zou leuk zijn als de performance upgrade die bij Polestar is ook voor de XC40 beschikbaar zou komen.
Helaas wel al een aantal vervelende storingen gehad. Waaronder een storing aan het linkerknipperlicht. Wanneer je deze aandoet geeft deze en storing waarnaar deze vervolgens weer normaal functioneert. Waarom en hoe is een raadsel maar hier komt begin 2024 een software update voor.
Verder ook nog een storing gehad dat het alarmlampje (midden van het dashboard) blijft knipperen en niet uitgaat was echt super irritant maar ging na een paar dagen vanzelf over. Los daarvan functioneert de wagen verder prima en zijn er ook tot nu toe geen netwerkstoringen (iets waar de P8 merkbaar meer last van had).
Eerste 22500km
- 22.500 km
De eerste 22.5k aan kilometers zitten er inmiddels op. De auto rijdt fantastisch maar er zitten wel wat kinderziektes op die ik met de P8 niet had en nu wel.
Zo zijn de voorste aandrijfassen vervangen omdat deze geluid maakte tijdens het acceleren. Dit heb ik ook al vaker gehoord dat deze problemen veroorzaakten.
Verder heb ik nog een issue geluid tijdens het indraaien van een bocht en het trillen bij accelreren. Hier wordt komende week naar gekeken.
Los van de issues (garantiewerk) verder wel probleemloos, van de zomer ook voor het eerst een vakantierit richting zuid frankrijk gemaakt waarbij je om de grofweg 350km gaat laden om ook nog binnen een veilige marge te blijven.
Eigenlijk alleen bij de Tesla Superchargers geladen omdat deze veel laders beschikbaar hebben en ook de prijs een stuk lager ligt als de laders langs de tolroute. Dit scheelt vaak echt wel de helft gewoon.
Het verbruik van de afgelopen na 22.5k kilometer ligt overigens op zo'n 20kwh gemiddeld.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volvo XC40
Had je deze auto's al gezien?

Volvo XC40 T4 Plug-in hybrid Plus Dark | 1800 KG Trekgewicht! | Elektrisch Verstelbare Stoelen + Geheugen | Adaptive Cruise Control | 360 Camera | Stoel + Stuurverwarming | Elektrische Achterklep
- 2023
- 59.198 km

Volvo XC40 1.5 T5 Recharge R-Design | Harman/Kardon | Camera | Stuur/stoelverwarming
- 2022
- 36.154 km

Volvo XC40 Recharge Twin Ultimate 78 kWh Panoramadak | Harman/Kardon | Stoel/Stuur verwarming | Trekhaak |
- 2023
- 48.122 km