Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid R-Design (2020)

autoreview

Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid R-Design (2020)

Signalement

UitvoeringXC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid R-Design
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst15.000 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

XC40

  • 15.000 km

Van een lage Mercedes CLA 200 shooting brake naar een hoge Volvo XC40. Door rugklachten de Mercedes ingeruild op de Volvo. Daarbij is de de Volvo verkrijgbaar als plug-in wat gezien ons woon-werk gebruik ideaal is.

Na lang wikken en wegen een Volvo T5 Recharge R-Design besteld met de volgende opties; lounge pakket (o.a. panodak, HK sound en 360 camera), donkere achterramen en lava (oranje) vloerbedekking.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om een T4 (211 pk ipv 258pk) te bestellen maar deze was in de configurator niet samen te stellen met de door mij gewenste opties. De auto in juli besteld en eind oktober 2020 geleverd gekregen bij de lokale dealer S van der Veen in Nijverdal, een zeer fijne dealer.

Door de COVID nog geen woon-werk gereden maar wel 2 keer naar Italië (Umbrië), ongeveer de helft van het totaal aantal gereden KM.
Op lange afstanden komt deze auto volledig tot zijn recht. De auto is stil en erg comfortabel door de fijne stoelen. Op hogere snelheden is het extra vermogen van de T5 fijn maar dan is de auto niet erg zuinig.
Volledig elektrisch in de stand 'Pure' komen we ongeveer 40 km ver, ook in de kou. Vermoedelijk verwarmt de standkachel de auto en niet een elektrokachel.
Overall hebben we een verbruik van 1 op 20, inclusief de twee ritten naar Italië. Dat is minder zuinig dan begroot maar dat wordt voornamelijk veroorzaakt door ander gebruik, geen woon-werk maar wel 2 lange ritten naar Italië. Het verbruik zal dus de komende periode gaan afnemen.
Vooralsnog geen problemen gehad maar wel twee kleine ongemakken. De laadkabel is vastgevroren geweest en het ontvangst van de DAB radio viel regelmatig weg. Dat laatste is grotendeels opgelost door de garage.

Sterke punten van de auto
- Vermogen, met name op de snelweg
- comfortabel, erg fijne stoelen
- stille auto, ook op hoge snelheid
- elektrisch bereik (realistisch 35 - 40 km)

Min punten
- Harmon Kardon systeem, valt tegen
- DAB ontvangst, blijft af en toe wegvallen
- verbruik hoge snelheden
- Apple CarPlay (niet draadloos en max half scherm)

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo XC40

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens