Volvo XC40 Recharge T4 Plug-in Hybrid Plus (2022) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | XC40 Recharge T4 Plug-in Hybrid Plus |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 1.200 km |
Van een T2 naar een T4 PHEV
- 1.200 km
Na twee jaar een geweldige T2 te hebben gereden kreeg ik de kans over te stappen op een Volvo XC40 PHEV versie. Een rijker uitgeruste Plus versie met o.a elektrisch verstelbare/verwarmde stoelen, verwarmd stuurwiel. De rijbeleving is in principe hetzelfde als de T2(zie hiervoor mijn review van mijn vorige Volvo XC40 T2) maar het elektrisch rijden is een echte toegevoegde waarde. Alle ritten in de buurt gaan nu elektrisch en bij langere ritten rij ik op de snelwegen op benzine maar rijd ik het begin en het eind van de rit elektrisch. Verbruik is nu 2.3l/100. Het bereik bij elektrisch rijden is in winter wat minder. Zeker als je gebruikt maakt van de comfortverhogende mogelijkheden.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.