Volvo XC40 Recharge T4 Plug-in Hybrid Plus (2022) #2

autoreview

Volvo XC40 Recharge T4 Plug-in Hybrid Plus (2022)

Signalement

UitvoeringXC40 Recharge T4 Plug-in Hybrid Plus
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst25.000 km
Lezerswaardering: 32%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van een T2 naar een T4 PHEV

  • 1.200 km

Na twee jaar een geweldige T2 te hebben gereden kreeg ik de kans over te stappen op een Volvo XC40 PHEV versie. Een rijker uitgeruste Plus versie met o.a elektrisch verstelbare/verwarmde stoelen, verwarmd stuurwiel. De rijbeleving is in principe hetzelfde als de T2(zie hiervoor mijn review van mijn vorige Volvo XC40 T2) maar het elektrisch rijden is een echte toegevoegde waarde. Alle ritten in de buurt gaan nu elektrisch en bij langere ritten rij ik op de snelwegen op benzine maar rijd ik het begin en het eind van de rit elektrisch. Verbruik is nu 2.3l/100. Het bereik bij elektrisch rijden is in winter wat minder. Zeker als je gebruikt maakt van de comfortverhogende mogelijkheden.

Na 15.000 km een terugblijk

  • 15.100 km

We hebben de Volvo nu 8 maanden in gebruik en onze ervaringen zijn zondermeer positief. We rijden in de buurt van mijn woonplaats haast altijd elektrisch en bij langere trajecten proberen we de "stadstrajecten" elektrisch te rijden. Bij onze vakantie naar de Dolomieten was opladen geen optie maar leverde bergritten toch voldoende elektriciteit op om af en toe elektrisch te rijden. Benzine verbruik bij constante snelheid is bijzonder gunstig. Comfort is top. Net iets meer tov de T2 die we hadden. Storingen zijn er niet geweest. Volgende maand een rit naar Stockholm. We verheugen ons erop.

Een jaar Volvo XC40 PHEV T4

  • 25.000 km

Algemeen: We hebben in het afgelopen jaar ontzettend veel plezier gehad van onze Volvo XC40 Plus PHEV. Veel comfort, veel luxe en vooral veel veiligheidsvoorzieningen.
Verbruik: 3.2 lt per 100km. In de omgeving veel elektrische kilometers en op langere trajecten hybride rijden. In het buitenland over het algemeen puur benzine(hybride) rijden.
Kosten onderhoud:
Jaarbeurt bij 25.000 km van ongeveer 350 euro

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo XC40

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.