Volvo XC40 Recharge Pure Electric Core (2022)

autoreview

Volvo XC40 Recharge Pure Electric Core (2022)

Signalement

UitvoeringXC40 Recharge Pure Electric Core
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst71.247 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Corebusiness

  • 4.000 km

Stukje geschiedenis
Mijn afgelopen auto was een Skoda Octavia, diesel met DSG. Het was mijn tweede Octavia, die mij elke keer goed zijn bevallen. Ook nog een Toyota Aurus gehad, allemaal stations ivm gezin en 3 kinderen. De Toyota was een hybride, degelijke auto, maar niet mijn smaak. Ergerde mij met name aan de gierende motor zodra je een beetje snelheid wilde maken. De Skoda daarentegen bevielen mij uitstekend. Bij oriënteren naar een andere auto was diesel met automaat mijn eerste zoektocht. Nou, dat was niet ruim en wat zijn auto’s duur geworden. Vanwege lease dan toch maar eens kijken naar elektrisch. Op de shortlist stonden; Polestar 2, Volvo XC40, cupra Born. In eerder stadium zijn de Renault megane e-tech en de Kia Ev6 afgevallen. De Renault was nog niet leverbaar - levering werd uitgesteld en zonder proefrit ga ik niet zomaar een splinternieuw model bestellen. De Kia Ev6 is qua model gewoon net niet. Ook nog gekeken en gereden in een DS4, mooie auto, maar nee. Cupra vind ik mooier dan de ID3, die ik niet aansprekend vind en zeker binnen in erg kaal. De Cupra doet dat toch beter, rijd heerlijk, maar de bediening en de hulpmiddelen ergenden mij. Op een mooie binnenweg lekker aan het sturen. Tegenligger en dan wil je iets naar rechts, maar ja, daar zit een doorbroken streep. Man, wat irritant die hulpmiddelen. En je kunt het niet standaard uit zetten. En dat infotainment, tja. Vond het maar niets. Wel zat er van alles op, maar het oog wil ook wat. En het moet makkelijk te bedienen zijn. Ik heb later nog wat ervaring opgedaan in een VW Golf als voorloopauto, maar ik heb regelmatig ruzie gehad met de swipe en overijverige waarschuwingssysteem. Zeker bij afslaande auto’s voor je denkt hij dat je er bovenop knalt en gilt het uit met een groot beeld midden in je scherm.

Blijven over de Polestar en de Volvo. Zelfde aandrijflijn, maar dan toch anders. Uiteindelijk heeft mijn vrouw het beslist. Ze was nog niet meegeweest met de proefritten, dat deden mijn zoons wel. Die vonden het geweldig, hadden ook alle drie hun eigen voorkeur. Dus op naar locatie waar een Polestar proef konden worden gereden. Want de voorkeur ging lichtelijk uit naar de Polestar, ondanks de hogere kosten en bijtelling. Maar bij de proefrit ging het mis, mijn vrouw kon de auto niet goed overzien, zat te laag. Dus probleem opgelost, de Volvo moest het worden. Nu nog mijn werkgever daarvan overtuigen. Binnen ons bedrijf is dat niet zo strak geregeld dat je een budget oid krijgt. Maar gelukkig, hij is akkoord bevonden. Een XC40 Core, dus basis uitvoering. Met als opties winterpakket (warmtepomp, verwarmde voorstoelen en stuur), getint glas, trekhaak en de kleur Sagagreen. Niet de Plusvariant met Adaptieve cruisecontrol. Daar twijfelde ik wel over, want ACC is wel van toegevoegde waarde. Maar door de Golf ben ik mij er aan gaan ergeren. Ik las eerder in een review; het zou mooi zijn als je hier tussen kunt kiezen. Meestal is het of Cc of ACC en dan kun je niet meer voor de ander kiezen. Ik las volgens mij bij een Mazda, dat ze het wel beide hebben. Je kunt kiezen voor CC of ACC, als instelling. Dat is mijn ideaal. Want de ACC werkt niet altijd zoals je het wilt en houd teveel afstand en is in druk verkeer met meerdere banen niet fijn.

Mijn ervaringen tot nu toe
Op 11 januari was het dan zover , na 9 maanden wachten. De auto opgehaald bij de dealer, met uitgebreide uitleg en met onthulling onder zwart kleed. Dat is toch veel leuker dan aflevering bij het werk, wat ik ook al paar keer heb meegemaakt.
Maar wat een geweldig auto is de XC40!!! En wat is hij mooi in het sagagroen met het zwarte dak en dat getinte glas achter. In de basisuitvoering is de bekleding zwart en ook het dashboard is ook zwart, net als de hemelbekleding. Maar het ziet er allemaal mooi uit en zit goed in elkaar. De stoelen zitten goed, fijne met de zitting die verlengd kan worden. Niet elektrisch verstelbaar.

De rijbeleving; wat werkt dat Onepedaldrive goed, en wat is die goed te doseren. Uitstekend afgestemd met CC, doe je die uit dan gaat hij niet meteen als een gek afremmen, maar geeft je de tijd om dit met het stroompedaal te regelen. Zo krijg je een hele soepele rijbeleving, die in alle rust plaats vind.
Is het dan alleen maar loftrompet? Nee, het verbruik is hoog, ik kom op dit moment niet onder de 22Kw gemiddeld uit. Maar dat wist ik.
In onze wijk hebben wij veel speedbumps. Die moet je met beleid nemen, niet te snel. Met de Skoda ging dat veel makkelijker en kon dat met veel hogere snelheid. Maar door de OPD neem je heel makkelijk de snelheid uit de auto en ga je alsnog soepel over de drempels. Ik heb de 19inch velgen, de standaard maat. Dat geeft iets meer veercomfort. En op erg slechtwegdek wordt alles wat meer doorgegeven. Maar door al het andere gemak (en wat is stuurverwarming toch een luxe) neem ik dat graag op de koop toe.

Hij is snel, met name als je gaat inhalen, je zit zomaar op hoogst illegale snelheden, stil en geeft een luxe gevoel. Ik heb beslist niet het gevoel met een basisuitvoering op pad te zijn. De laadkabel gaat fijn in een grote ruimte onder in de kofferbak. Ik heb hem een keer in de frunk gedaan, toen ik de kofferbak vol had liggen met koffers. Ideaal. Hij is 6 meter lang, meestal lang genoeg.

Oh ja, Volvo app.
Die werkt goed. Voorverwarmen, zien waar de auto staat, hoeveel batterij er nog is, op slot zetten van afstand. Als ik het vergelijk met de app van Peugeot, mijn zoon rijdt een e208, dan is deze vele malen beter en stabieler. Ik heb geen ander vergelijkingsmateriaal, maar voor mij doet hij wat hij moet doen en laat zien wat ik wil zien.

Google Automotive
Mij bevalt het uitstekend. Gewoon googlemapps, met waar je naar toe gaat inclusief restant batterij. En dat werkt feilloos en accuraat. Ik lees in reviews dat er geen km staat, maar mij bevalt batterij% veel beter. Range is voor mij voldoende. Alleen met de zomervakantie naar Frankrijk…… dat moet ik nog meemaken.

Missertje
Achter in is geen verlichting, alleen voor in. Daar kom je achter als je in het donker thuis komt en je tas is omgevallen. Veel te donker om dingen tussen de stoelen terug te vinden. Gelukkig heeft de telefoon een zaklamp;-) dus het lukt wel, maar das toch een minpunt…. En nu we het toch over licht hebben. Als je achteruit rijdt zie je ondanks de camera vrij weinig. Ach je moet ook wat te klagen hebben…..

Maar al met al, zeer fijne auto en ik ben heel blij met de keuze.

Eerste 4 maanden

  • 10.600 km

De eerste 10.000 km zitten er op. Tijd voor een updatetje. Wat bevalt en wat bevalt niet en zijn er ergernissen of problemen geweest of heeft de auto zich voorbeeldig gedragen?

Kort gezegd; de auto bevalt mij nog steeds uitstekend. Krijg van mensen ook complimenten omdat ze het een mooie auto vinden. Dat heb ik met mijn Skoda’s niet meegemaakt.
Wat bevalt er zo aan?
Het rijden is een genot. Met name de zeer goed te doseren stroompedaal icm OPD maakt dat je zeer soepel en relaxed door het verkeer cruist. Hij nodigt niet uit om hard te gaan rijden, soms even nog als kwajongen het pedaal stevig indrukken om even die heerlijke acceleratie te voelen. Maar daar is het de auto niet naar. Zoek je een auto met rijbeleving en betrekkken bij het rijden, neem een BMW of een Cupra. Wil je relaxed aankomen op de plek van bestemming, dan is de XC40 een zeer aangename optie.
Het instappen en direct weg kunnen rijden. Ik ben het al zo gewoon, dat ik in de auto van mij zoon (e208) mij erger aan de tijd om knop in te drukken start. En vergeet uit te zetten na parkeren.
Googlemaps met batterij%, werkt echt heel goed en accuraat. Ik kijk helemaal niet naar kilometers, maar alleen accu% bij aankomst en ook terug wordt aangegeven. Dat is wat je wil weten, haal ik het of niet. Hoeveel km het is, wat is de toegevoegde waarde? Ik snap niet in test dat daar zo op wordt gehamerd. Ik mis het ook in de e208, want de km die haalbaar zijn kloppen en niet met de werkelijkheid. Daar krijg je stress van.

Wat bevalt dan niet? Of wat valt tegen of is een ergenis
Iets niet bevallen kan ik niet bedenken. Wel zijn er zaken die niet altijd goed gaan of beter kunnen, met name stabieler.
Regelmatig stap ik in de auto en dan begint Google te praten; ik ben offline, ik kan je er niet mee helpen. je kunt wel gebruik maken van de radio en telefoon. Bovenin knippert dan een lampje waar de simkaart zit. Betekent geen verbinding met internet. Meestal is dit na 50 meter rijden al weg, maar eenmaal heb ik daar langere tijd last van gehad, terwijl ik onderweg was in druk verkeer. Dat was niet prettig, omdat je dan geen reeel beeld heb van de aankomsttijd. Die dag hadden meer Volvo daar last van, storing. Ik reed langs een Volvo garage, maar daar konden ze dit ook niet verhelpen.
Het verbruik blijft toch hoog. Het is een redelijk fris voorjaar en ook regelmatig veel wind en ik kom nu ongeveer op 20 kw aan verbruik. In de winter was het ruim22. Ik ben nog maar een paar keer ruim onder de 20 geweest, met als top 16,7. Maar efficiënt is de aandrijflijn niet. Het was bekend, maar toch denk je dat het beter kan. Ik rij wel veel 100 km wegen, 105 op de Cc, vrijwel nooit 130 km p u. Anderzijds, ik heb noveen laadstress gehad , heb nog maar 1 keer een snellader hoeven te gebruiken. Dus op zich geen probleem, maar voor iemand die hem privé koopt is het wel een aandachtspunt.
Zijn er nog andere zaken geweest?
Hij is gebruikt om een zware tandemasser te trekken. No problem at all, behalve opnieuw het verbruik. Als caravantrekker en dan naar buitenland is een uitdaging. Trekken kan hij zeker, maar verbruik liep snel op richting 35kw en ik zag ook regelmatig 40kw ervoor staan, zonder dat ik hard reed, want ik ging binnendoor. En ook leeg bleek de grote kar een windvanger en was het verbruik nog steeds hoog.
Door de wasstraat, dan wordt de achterruit niet geheel meegenomen door de spoiler. Dus die maak ik dan thuis nog even apart schoon.
Ik heb cc en geen ACC, dat mis ik toch wel eens als ik in de file rijd. Maar ik mis niet de ergernissen van de ACC qua afstand tov voorganger en bij drukte op snelwegen en meerdere banen. De CC is goed en eenvoudig te bedienen op het stuur en je kunt goed anticiperen doordat ze met stappen van 5 km gaan. En dat doet hij ook soepel, niet spruit van gas, nee gewoon rustig laten zakken in snelheid of toenemen. Zoals gezegd; alles gaat Smooth. Dus uiteindelijk ben ik toch blij met de CC, ook hoe de XC40 reageert als je de CC er af doet. Hij gaat geleidelijk aan remmen op de motor ivm regeneratief remmen, keurig steeds iets harder. Dat heeft Volvo uitstekend geprogrammeerd.

Al met al ben ik nog steeds supertevreden met de XC40. En ik hoop er nog lang van te mogen genieten en vele km te maken zonder al teveel problemen.

Verbruik en update

  • 13.800 km

Even een korte update. Het weer is een stuk warmer dan begin mei en dat is toch wel te merken. Nu gemiddeld 18,3 kw over de laatste 3000 km. Dus dat is wel een stuk beter. De wind is nog wel een behoorlijke factor. Heeft behoorlijke invloed, zeker bij snelheden bij 100 km p uur.

Update 2.9 geweest en ineens staat er bij batterij percentage nu ook het te verwachten aantal km. Ervaring is nog steeds dat de schattingen erg accuraat zijn als je je aan de geadviseerde snelheden houd. Dat is veel beter dan bijvoorbeeld bij producten van Stellantis die nogal positief zijn over de haalbare km.

Krijg nog steeds veel complimenten over mijn auto. Lees op autoweek dat lang niet iedereen hem mooi vind, maar over smaak valt niet te twisten.
Hij bevalt mij uitstekend, heerlijke reisauto. Googlemaps navigatie is perfect, al had ik van de week voor het eerst dat een adres niet gevonden werd. Dit bleek bij de bewoners een zeer bekend probleem, vrijwel niemand van de pakketbezorgers etc wisten die te vinden.

Wensen
Mag wel wat meer fysieke knoppen. Vind de nieuwe EX30 mooi, maar mis daar zeker de knoppen. Temperatuur of recirculatie, het is altijd twee stappen.

De knoppen op het stuur werken fantastisch daarentegen. Heel logisch met veel gevoel. Enige wat mij wel is overkomen is dat ik per ongeluk een gesprek wegdruk in plaats van het uitzetten van de CC. Links is knop ok voor uitzetten CC en rechts voor o.A. Beëindigen telefoongesprek. Beetje lullig einde van een gesprek ;-)

Bijna jaar voorbij…

  • 32.451 km

Omdat ik vandaag een review las van een nieuwe XC40 dacht ik, laat ik ook maar weer eens een update doen. Eigenlijk is er niet veel te vertellen, want de auto doet eigenlijk alles heel goed en fijn. Een genot om in te rijden.

Verbruik
Verbruik in de winter is gewoon hoog. Ik rij elke dag grofweg 25 km heen en terug woon-werkverkeer waarbij ik het grootste deel 100 km per uur kan en mag rijden. En met een snelheid van 105 km komt het verbruik op grofweg 22kw uit. En het scheelt met name omdat in het begin file rijden is en aan het eind langzaam stadsverkeer, anders blijft het rond de 24 tot 25 kw steken. Zomer is gemiddeld 18,7 kw geweest, nu zit ik op 21,5 gemiddeld. Bij de nieuwe review van een XC40 extended range werd aangegeven 20 kw dus wel iets zuiniger, maar dit blijft toch het zwakke punt van deze auto.
Heb ik er last van? Nee, want rij zakelijk, dus in de portemonnee scheelt het mij niet. En ik rij regionaal rond, kan thuis laden, dus geen centje pijn op dat vlak. Onlangs naar Maastricht geweest, grofweg 250 km bij mij vandaan. Dat kan in een keer, maar ik heb onderweg koffie gedronken en dan kom je met een comfortabele batterijpercentage in de stad aan. En dat snelladen gaat wat mij betreft snel genoeg, ik denk nu een keer 8 of 9 er gebruik van gemaakt en meestal maar 10 minuten of kwartier, kopje koffie en weer verder. Dus geen range stress bij mij.

Range
En waarom journalist altijd zo hebben lopen mekkeren over de km die niet worden aangegeven. Daar kijk ik nauwelijks naar, ik let op batterij percentage. Icm Googlemaps, die feilloos aangeeft met welk % je aankomt en ook kort laat zien met welk % je dan weer terugkomt op de plek van vertrek heb ik geen km nodig. Pas op laatste moment, dus zoals het was was voor mij prima, al is het nu wel aangepast en staan de km nu gewoon vermeld. En wat is Googlemaps met spraakbesturing perfect. Je hoeft alleen de naam van het bedrijf te noemen en hij navigeert daar heen. Echt wat een fantastisch systeem. Daar kan de rest van de fabrikanten een punt aan zuigen, al heb ik alleen ervaring in de producten van VAG en Stellantis, want volgens reviews doet Tesla dit ook erg goed.

Heb ik nog wat te mekkeren over de auto?
Eerste grote beurt is geweest, maar ja, lease dus geen idee wat de kosten waren, maar vanuit mij waren er geen bijzonderheden. Had alleen de week erna een vreemde melding. Het voorverwarmen was niet aangegaan vanwege een te lage accu-spanning, terwijl hij gewoon aan de laadpaal stond. Vreemd, gebeld met dealer, afspraak gemaakt om de 12V accu door te laten meten. Maar melding kwam niet terug, dus heb ik de afspraak afgezegd. Verder heb ik een aantal keren, denk 3 of 4 keer gehad dat er geen verbinding was met internet. En dan werkt Google niet zo heel goed…..Google opnieuw opstarten helpt 2 van de 3 keer.

Ruimte aan boord, 4 personen / volwassenen gaat perfect, 5 moet niet te lang (ver) of moet klein kind zijn, want de middelste plek is niet fijn. Bagageruimte is voldoende, ik kom er mee uit de voeten, maar heb geen kleine kinderen meer. In die periode reed ik Skoda Octavia station en daar past altijd alles in, dat is bij deze auto niet van zelfsprekend.

Zou ik hem weer “kopen”?
Ja, dat denk ik wel. Ik vind het nog steeds een hele mooie auto en het prijsverschil met een model Y neem ik op de koop toe. Want dat vind ik gewoon geen mooie auto. Ondanks ruimer, beter etc etc. Het zal allemaal wel, maar de rijbeleving en wat ik mooi en fijn vind, zit gewoon in deze auto. De EX30 vindt ik ook erg mooi, maar dat interieur met alleen 1 scherm. Ik weet niet of ik dat wel wil. Dan liever een basis xc40 dan een luxe EX30. En andere alternatieven vind ik gewoon niet mooi ( genoeg) of te duur. Al is de polestar 2 zeker een optie, maar dat wil mijn vrouw niet…..

Conclusie
Ik ben nog steeds erg blij met de XC40, wat een luxe om zo’n auto te mogen rijden. Want belachelijk veel geld (en dan is die van mij nog verhoudingsgewijs goedkoop, nog geen 48k). Maar als ik het neertype denk ik weer, wat een enorm bedrag. En ik krijg nog steeds complimenten en ik ben ook heel erg blij met de saga groene kleur, dat verveeld niet, samen met het zwarte dak en getint glas achter. Ik vind het een plaatje, al hadden de 20 inch velgen het wellicht nog wat mooier gemaakt, ik heb heel tevreden met deze velgen. Je moet ergens de grens trekken. Dus ik ben blij dat ik nog een tijdje mag rond rijden in deze elektrische SUV!!!

Verbruik en ervaring

  • 56.174 km

Vanwege een nieuwe werkgever ben ik opnieuw aan het oriënteren op een elektrische auto. Maar liefst neem ik deze auto mee en daar zijn ze voor in overleg.

Waarom?
Heel simpel, hij bevalt en als ik een vergelijkbare Volvo samenstel, ben ik een heel stuk duurder uit. Heb ik wel achterwielaandrijving en een iets groterw range. Maar ruim 8000 extra, vanwege wijzigingen in pakket, omdat ik een plus variant nu moet kiezen, wil een zwart dak . En dan komt een Polestar toch weer in zicht, maar uiteindelijk komt ik dan toch ook duurder uit, ergens 52k. En andere auto s vind ik gewoon minder mooi of zijn (nog) duurder. Dus; voortzetten van huidige auto heeft de voorkeur.

Verbruik:
Mijn verbruik over de afgelopen 7000 km bedraagt 17.7. Dat is beter als vorig jaar zomer. Minder warm 😁 als is de afgelopen twee weken wel beter weer. Maar per saldo haal ik grofweg 18 Kw in de zomer en 20kw in de winter. En per rit zit er een marge in van grofweg 1Kw. Vandaag had ik een rit van 150 km, vrijwel geheel snelweg, maar wind mee. En dan kom ik met 16,8 Kw aan. Scheelt wel dat ik weinig na 19.00 uur op pad ben. Want dan is het verbruik stukken hoger bij snelheden van 125 en 135 waar het kan/ mag. Snelladen zo af en toe en het blijft mij verbazen hoe snel dat gaat.

Mankementen of erfenissen?
Geen last meer van de meldingen van geen verbinding. Vermoedelijk opgelost via een update.
Wel last van wegvallen van verbinding bluetooth van mijn telefoon. Het is een Google Pixel dus je zou denken dat moet superieur zijn. Maar anderen hebben nergens last van, maar bij mij valt tijdens een gesprek de verbinding weg en gaat se radio aan. En dan moet ik via de telefoon handmatig de verbinding opnieuw maken. Erg irritant en de dealer wist hiervoor ook geen oplossing.
Verder is er na een update de snelheids opgave in het scherm veel minder accuraat. Waar ik 100 mag blijft 80 aangeven of 50. Maar ik kan er in ieder geval niet meer op vertrouwen. Moet dus meer naar de borden kijken😔

Voor de rest; erg fijne comfortabele mooie auto. Ik ben nog steeds blij als ik hem zie staan, of als ik een vergelijkbare XC40 zie. En daar zijn er genoeg van😁

Nog steeds inbezit

  • 71.247 km

Ondanks dat ik van werkgever ben veranderd heb ik de auto mee kunnen nemen. En inmiddels staat er meer dan 71.000 km opende teller.

Het verbruik is in deze periode met redelijk fris weer rond 22 tot 23 Kw, laatste 3000 km 22,8. De batterij vrijwel altijd tot 90% en dan geeft hij nu een range aan van 290 km. Van de week 250 km gereden en dat lukt. Vrijwel allemaal snelweg. En ik blijf mij verbazen hoe accuraat Google aangeeft met welk percentage je aankomt. Daar kun je echt op vertrouwen.

Auto bevalt nog steeds uitstekend. Geen rare dingen gehad, enige is dus het vervangen van de kleine accu, wat mij eerlijk gezegd verbaasde dat die ervoor inzat. Voor de rest geen centje pijn.

Accudegradatie
Ik heb wel het idee dat er iets minder range in de auto zit. Hij gaf eerder makkelijk 300 km en meer aan, ook in de winter. Dus ik denk dat er wel een paar procent capaciteit verloren is gegaan. Hij wordt vrijwel nooit tot 100% geladen en ook snelladen vrijwel nooit. Dus op zich net gebruik. Kan natuurlijk ook aan het iets hogere verbruik liggen van bijna 23 Kw. Maar ik maak mij op dit moment geen enkele zorgen. Auto doet het fantastisch, comfortabel, stil, soepel en die stoel en stuurverwarming, wat een luxe , net als het voorverwarmen. Oh ja, die app werkt gewoon goed. Kan er alles mee wat ik wil, is stabiel en redelijk snel. Ook netjes. Als de auto is gestopt en je hebt hem niet op slot gedaan (geen Keynes entree) dan krijg je een pop-up en kun je de auto alsnog op slot doen. Mijn vrouw is Keyless net, was het vergeten en heb ik de auto op slot gedaan. Ideaal.

Nog even terugkomend op nieuwe werkgever en evt andere auto. Het was namelijk lang niet zeker dat ik hem mee kon nemen. Gereden in de Volvo EX30 en wat viel die mij tegen qua stoelen en comfort. Was er na 5 minuten al achter, dat wordt hem echt niet. Wat een enorm verschil. Hoop dat Volvo / Geely die trend niet doorzet. Ook nog naar Zeekr gekeken, maar wat een aanfluiting is dat zeg. Bel je, niet bereikbaar, en dan een buitenland accent die er niets van begrijpt van proefrit. Dat was voor mij gelijk klaar. Leek mij een leuke auto, zag er mooi uit van binnen. En van buiten, maar met een dergelijke service. Noway.
Ook nog in Smart #3 gezeten, rijd goed, maar het interieur, je moet er van houden. Als de Volvo niet door zou zijn gegaan dan was ik toch voor de Polestar 2 gegaan. Die was op dat moment voordeliger dan de Volvo te configureren met de zaken die ik wilde. Maar gelukkig dus geen concessies hoeven te doen, gewoon de auto kunnen overnemen. Scheelt gewoon in de portemonnee aan bijtelling (hoger bedrag lagere bijtelling en in totaal een lager bedrag).
Ook nog mee proefgereden, want ik vind het een leuke auto. De Cupra Formentor. Was de gefacelifte variant en dan de performance. Lachen man, door kunstmatig geluid heb je het idee dat je met een dikke 5 of 6 cilinder op pad bent. Maar dat werd te duur qua leaseprijs en bijtelling. De goedkopere versies waren nog niet voorhanden toen. Maar als ike weer eens eentje zie, denk ik daar toch aan terug. Een gimmick die wel aanstekelijk werkte in verder een fijne auto. Goede stoelen, redelijk goede ergonomie en het smoelt gewoon leuk. Staat echt wat anders voor je deur.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo XC40

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.