AutoWeek 4 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 4 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • XC40 Recharge
9

autoreview

Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020) #6

GJJR
  • GJJR4
  • Review
22 december 2020 om 12:16
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringXC40 Recharge P8 AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst309 km
Gemiddelde lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Koop en eerste indrukken

  • 250 km
  • 22 december 2020

XC40 Recharge P8:

Waarom de XC40:
Begin oktober heb ik de knoop doorgehakt en de XC40 Recharge P8 gekocht. Toch nog vrij plotseling. Ik was me voorjaar 2020 gaan oriënteren op een nieuwe auto. Mijn Outback is dit jaar vijf jaar oud. Zakelijk kan ik hier niet langer op afschrijven en als ik niets doe houd ik wel de bijtelling in privé. Ik wilde dus een besluit nemen hoe verder te gaan met de auto. Opties die ik op een rijtje had gezet waren:
1. De Outback privé overnemen en op kilometer vergoeding verder rijden
2. Een nieuwe Outback kopen
3. Een BEV aanschaffen en de Outback inruilen
4. Een PHEV aanschaffen en de Outback inruilen
Nadat ik de vier opties financieel maakte bleek, vanwege de fiscale stimuleringsmaatregelen, de aanschaf van een EV het meest interessant bekeken over een periode van vijf jaar. Op plek twee kwam doorrijden met mijn huidige Outback en op plek drie de aanschaf van een nieuwe Outback en op plek vier de aanschaf van een nieuwe PHEV.
Ondanks de uitkomst van de berekening was inruilen en kopen van een nieuwe Outback een optie waar ik zeker serieus over nagedacht heb. De dealer gaf een goede prijs voor de auto waarmee de afschrijving per kilometer uit zou komen op 17 cent per gereden kilometer. Ook ben ik erg tevreden over Subaru en de dealer maar loop aan tegen het feit dat Subaru op dit moment niet echt een auto heeft die ik zou willen kopen. Het lopende model is wel iets aangepast de afgelopen jaren maar in essentie nog steeds gelijk aan de Outback die ik in 2015 kocht. Ook het gegeven dat Subaru geen duidelijke plannen had met elektrificatie hielp niet in mijn afwegingen om verder met de Subaru dealer het gesprek te gaan. Deze situatie is overigens iets waarvan de dealer aangaf dat hij ook erg mee in zijn maag zit. Veel klanten zitten in een situatie vergelijkbaar met de mijne en stellen gelijke vragen en haken af als het gaat om de aanschaf van een nieuwe auto. Jammer want ik blijf Subaru en ook CITO, de dealer waar ik nu ruim 12 jaar klant ben, een warm hart toedragen.
Mijn verwachting na mijn analyse was dat ik mijn Outback in privé zou doorrijden. De reden hiervoor was dat er weinig zicht was op EV’s die nog in 2020 geleverd konden worden en zouden voldoen aan mijn wensen. De Polestar 2 en de XC40 P8 leken al uitverkocht te zijn en de overige modellen waren te duur, voldeden niet aan mijn wensen of komen pas in 2021 beschikbaar. Dit beeld veranderde echter nadat ik nog eens bij de lokale Volvo dealer langs ging. In het gesprek werd de mogelijkheid genoemd om nog dit jaar een XC40 P8 te kunnen rijden. Op mijn opmerking dat de beschikbare voorraad toch al vergeven was werd geantwoord dat dit inderdaad de situatie was voorjaar 2020 maar dat ondertussen vele intekenaars hadden afgezien van de mogelijkheid om een XC40 P8 te kopen. Corona en de bijbehorende onzekerheid werd genoemd als oorzaak.

Voorafgaand aan mijn traject met Volvo had ik me overigens al wel georiënteerd op andere EV’s. De Tesla model 3 was de eerste EV waar ik me op georiënteerd heb. Niet omdat ik het een mooie auto vind maar wel omdat Tesla met de model 3 een frontrunner is waar het EV-technologie betreft en vanwege het Tesla laadnetwerk. Omdat je bij Tesla geen auto kunt inruilen vroeg ik de waarde van mijn Outback op bij wij-kopen-auto’s. Het bedrag wat geboden werd was zo lachwekkend laag dat ik gelijk klaar was met dit concept. Gevolg was overigens wel een stortvloed aan emails om me te herinneren dat ik nog iets te verkopen had. Heb uiteindelijk mijn spam filter maar aangepast om geen emails meer in mijn inbox te zien verschijnen. Omdat ik de auto zelf verkopen niet zie zitten heb ik Tesla maar van mijn lijst geschrapt.
Na Tesla heb ik me nog verder georiënteerd. Dit betrof de I-Pace en de Kona. Beide zijn goed (Kona) tot erg goed (I-Pace) rijdende auto’s. De I-Pace werd me te duur en viel om die reden af. De Kona viel af omdat deze geen aanhanger mag trekken. Voorgaande geldt eveneens voor de ID.3 waar ik eveneens naar heb gekeken. Ook de ID.4 was voor mij een interessante auto. De ID.4 mag een aanhanger trekken en daarmee een mogelijke optie. Ook omdat ik op de VW website las dat er nog dit jaar auto’s op kenteken worden gezet. Bij mijn bezoek aan de VW dealer informeerde ik hiernaar en het antwoord was dat ze niet kunnen garanderen dat de auto nog in 2020 geleverd kan worden en eigenlijk verwachtten dat er in 2020 geen ID.4’s op kenteken zouden worden gezet. Hierop besloot ik af te zien van de ID.4. Ik vind het overigens op basis van de foto’s en filmpjes wel een mooie auto en verwacht dat hij in de praktijk ook goede verkopen zal realiseren en zou de auto, als deze dit jaar beschikbaar zou zijn gekomen, serieus overwogen hebben. Was overigens mid november verbaasd dat er toch weer berichten waren dat de ID.4 alsnog in 2020 geleverd en op kenteken gezet zal worden.

Terug naar de XC40. Meerwaarde van de XC40 voor mij is het feit dat deze door een Volvo dealer in de buurt geleverd en onderhouden wordt. Ook eerdere positieve ervaringen met Volvo en de dealer spelden een rol. Voor mijn tijd met Subaru heb ik een 850 en een aantal V70’s gereden. In mijn gesprekken met de Volvo dealer kreeg ik een acceptabel bod op mijn Outback waarna ik de knoop heb doorgehakt en de koop heb rond heb gemaakt. De dealer had nog productie slots beschikbaar wat betekende dat ik de XC40 nog kon configureren zoals ik hem hebben wilde. Levering werd afgesproken voor de eerste helft van december.

De XC40 die ik gekocht heb:
Heb dus de XC40 Recharge P8 gekocht. Een erg lelijke naam als je het mij vraagt. Omdat ik de auto nog kon configureren heb ik een aantal extra’s op de auto besteld die. Dit betreft onder andere het lounge pakket, een trekhaak, draadloos laden voor mijn smartphone, donker glas achter, verwarmen van de voorruit, power seats, alarm, lava orange tapijt en een warmtepomp.
Overigens, voor ik besloot de knoop door te hakken configureerde ik de XC40 T5 PHEV. Bij gelijke uitrusting en extra’s komt de prijs voor de T5 zo’n 9000 euro lager uit. Privé zijn de kosten vanwege bijtelling voor de T5 PHEV fors hoger. Over een periode van 5 jaar loopt dit op tot bijna 18K.

De aflevering:
Ik had afgesproken de XC40 op te halen bij de dealer. Door de nieuwe corona maatregelen veranderde dit in het afleveren bij mij thuis. Scheelt in tijd en is net zo effectief. Bij de aflevering werden tot mijn verassing twee kabels geleverd. De verwachte type 2 kabel maar ook een Granny kabel. De laatste was ik van plan aan te schaffen voor gebruik op vakantie dus het komt mooi uit dat deze nu met de auto geleverd is. Voor het overige was het proces van afleveren zoals verwacht. Van tekenen van documenten tot en met de uitleg.

Het rijden:
Proof of the pudding is in the eating. Het rijdt zoals verwacht. Stil, soepel en relaxed. Het is al vaak gemeld, het rijdt gewoonweg goed. Je kunt er mee ontaard snel rijden maar net zo makkelijk rustig en relaxed. Dit laatste is wat ik bij voorkeur doe en dan is een EV m.i. toch wel prettiger dan een ICE. Minder geluid, minder trillingen, soepeler en verfijnder. Wat ook bijdraagt is de inrichting en kwaliteit van het interieur. De zit is goed en het overzicht uitstekend. ACC werkt zoals verwacht. OPD is een blijvertje. Went snel en werkt uitstekend. Zelfde geldt voor Android. Spraakcommando’s worden goed verwerkt en snel uitgevoerd. Absoluut een meerwaarde. Van pilot assist ben ik nog niet overtuigd. Ik moet permanent mijn handen aan het stuur hebben en de weerstand in het stuur voelt niet prettig. Weet niet of ik het veel zal gaan gebruiken. Ik ben blij met het panorama dak en de lava red aankleding. Het panorama dak zorgt voor meer licht in het interieur wat, in combinatie met de rode aankleding, het zwart in het interieur doorbreekt en voor mij het sombere van zwart compenseert.
Dan het energieverbruik. Met 30,1 KWh per 100 km over de eerste 257 kilometer valt het verbruik nog niet echt mee. Te vroeg waarschijnlijk om conclusies te trekken want weinig kilometers, uitproberen van de auto, veel korte ritten, preconditioning nog niet gebruikt en veelal koud en nat weer. Op basis van berichten hoop ik op een verbruik van minder dan 25 KWh/100 km. Met 30,1 KWh/100 km zou ik met 100% geladen en leegrijden tot op 10% uitkomen op zo’n 240 km bereik. Met enig beleid en betere (lees meer representatieve omstandigheden) moet in de zomer een bereik van zo’n 300 kilometer mogelijk zijn. Ik zal mijn ervaringen op het punt van verbruik updaten zodra meer relevante gegevens beschikbaar zijn. Ook ben ik benieuwd hoe de langere (vakantie)ritten uit zullen pakken. Bijkomend aspect zal zijn wat het extra verbruik als gevolg van het trekken van een aanhanger wanneer we op vakantie gaan. Komend jaar mogelijk zelfs een caravan. Ik ben overigens wel blij met de 1500kg die de XC40 mag trekken. Trek regelmatig een aanhanger en in het seizoen een zeilboot.
Onderdeel van het rijden is natuurlijk ook het gebruik van toeters en bellen. Naast de standaard voorzieningen, automatische verlichting, regen sensor, elektrische achterklep, stoel- en stuurverwarming, keyless entry zijn er een aantal die er uitspringen. In mijn geval betreft dit Fish Eye ondersteuning parkeren en park assist vóór, blind spot info, digitaal informatie paneel, de Harman Kardon installatie, de automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels, de elektrisch uitklapbare trekhaak, wegrijden zonder ‘starten’ en verwarming van de voorruit. Het zijn allemaal zaken die niets met elektrisch rijden van doen hebben maar wel een wezenlijke bijdrage leveren aan mijn rijplezier. Het bedrag wat je moet neertellen blijft hoog maar er staat gelukkig wel veel tegenover.

Android Automotive:
Conceptueel vind ik het zeer interessant dat een open OS in een auto geïntegreerd is en dat hiervoor apps/diensten ontwikkeld kunnen worden. Ik verwacht dat we hiermee een nieuwe fase ingaan. Permanent connected zijn zal onherroepelijk gaan zorgen voor nieuwe innovaties die hun weg gaan vinden naar de auto’s die we binnen nu en een paar jaar gaan kopen. Het aantal apps beschikbaar is momenteel echter nog wel erg beperkt. Hoop dat nu snel andere fabrikanten Android Automotive zullen gaan integreren in hun auto’s. Van de apps die nu beschikbaar zijn gebruik ik Google Maps en Spotify. De integratie is goed gedaan. Auto data gebruiken binnen Google maps is logisch en heeft de meerwaarde dat je weet hoeveel er nog in de accu zit wanneer je aankomt op je bestemming en of je onderweg moet laden. Ook de beschikbaarheid van palen wordt aangegeven. Wat ontbreekt is de mogelijkheid om te filteren op laadpunten met een bepaald laadvermogen zodat je bijvoorbeeld alleen snelladers te zien krijgt. Voor Spotify in de auto gebruikte ik voorheen altijd mijn smartphone en de Bluetooth koppeling. Werkt ook goed maar standaard Spotify aan boord is net weer prettiger. Ook slim van Spotify om vanaf het begin een app beschikbaar te hebben. Vanaf de start meedoen met nieuwe ontwikkelingen zoals Android Automotive geeft een voorsprong op de concurrentie. De bluetooth verbinding heb ik overigens wel standaard aan staan en gebruik ik voornamelijk voor meldingen of inkomende of uitgaande telefoontjes. Jammer overigens dat Android Auto niet mogelijk is. Had dit wel verwacht, helemaal omdat Android Automotive het OS waar de auto voor zijn infotainment gebruik van maakt.

Overige bevindingen:
Ik wist reeds dat de auto een ‘bèta’ uitvoering is. Er zijn veel mensen die al bugs gemeld hebben dus ik was hier op voorbereid. Ook ik heb er nu een paar meegemaakt. Hey Google gaf in een aantal gevallen geen antwoord waar deze het eerder wel deed. Na een nieuwe start was dit weg. Ook is het alarm 4x spontaan afgegaan. Advies van de dealer was het alarm uitzetten in de instellingen. Dit heeft het gelukkig verholpen. Er komt overigens nog een software update voor dit probleem. Verder is het afwachten wanneer OTA updates mogelijk worden voor de auto en Volvo on Call beschikbaar komt. Ik verwacht dat beide de ervaringen verder positief zullen verbeteren. Tot slot thuisladen. Dit is een luxe die ik vanzelf niet eerder gewend was. Het is een voorziening die ik niet graag meer wil missen. Altijd met een volle accu weer op pad kunnen gaan is een vorm van luxe die ik zeer kan waarderen.

Afronding:
Ik wist dat ik met de aankoop van een EV nieuwe ervaringen zou gaan opdoen. Dat het zou uitpakken zoals beschreven is waar ik op hoopte. Als ik de balans opmaak durf ik wel te stellen dat mijn ervaringen nog positiever zijn dan ik had gehoopt. Toch blijft de investering wel erg fors. Dankzij de fiscale maatregelen was het voor mij nu nog aantrekkelijk om te investeren. Ben benieuwd hoe zaken zich zullen ontwikkelen en hoe de situatie er over vijf jaar zal uitzien. De kans dat ik echter de stap weer terug zet naar een ICE schat ik echter niet erg hoog in.

Verbruik en foto's

  • 309 km
  • 24 december 2020

Heb de foto's toegevoegd. Na dagen van grijs weer opeens wat zon. De kleur van de auto is overigens Glacier silver metallic.

Nog een opmerking over het verbruik. Het verbruik in mijn review van 30.1 KWh/100 km is het verbruik aan de laadpaal. Dwz, het totaal geladen KWh's gedeeld door het aantal gereden kilometers. Dit is dus werkelijk verbruik en laadverlies bij elkaar opgeteld en is bepalend voor de energie kosten per gereden kilometer. Mijn actuele rijverbruik ligt nu iets boven de 25 KWh/100 km en is dus bepalend voor mijn range. Met 25 KWh/100 km kom ik uit op een bereik van zo'n 270 kilometer. Genoeg voor zeker 95% van mijn ritten, inclusief de meeste langere afstanden. Vanaf waar ik woon zou ik bij retourtjes Groningen of Maastricht onderweg zo'n 20-30 minuten moeten laden bij een DC laadpaal. Moest overigens bij zo'n afstand ook met mijn Outback tanken. Per saldo nu ongeveer een 15 minuten langere reistijd.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo XC40
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    2.0 T5 AWD R-Design Intro Edition

    Volvo XC40 2.0 T5 AWD R-Design Intro Edition

    • 2018
    • 61.688 km

    € 41.650

    1.5 T5 Recharge R-Design

    Volvo XC40 1.5 T5 Recharge R-Design

    • 2020
    • 9.403 km

    € 47.950

    T4 Automaat Inscription | Lederen bekleding | Parkeerverwarming | Volvo on Call | Parkeersensoren

    Volvo XC40 T4 Automaat Inscription | Lederen bekleding | Parkeerverwarming | Volvo on Call | Parkeersensoren

    • 2018
    • 50.983 km

    € 41.890

Meer Volvo XC40 occasions

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo XC40 specificaties
  • Volvo XC40 occasions
  • Volvo XC40 video's
Advies en informatie
  • Volvo XC40 tests
  • Volvo XC40 gebruikersreviews
  • Volvo XC40 index
PREMIUM
Volvo XC40 P8 Recharge - Eerste rijtest

Volvo XC40 P8 Recharge - Eerste rijtest

Enkele jaren geleden kwam Volvo als één van de eerste fabrikanten met een plug-in hybride op...

Lees meer
 

Volvo XC40 reviews

  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    2
    • 25 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020) #6

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020) #6

    9
    • 22 december 2020
  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    8
    • 16 december 2020
  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    5
    • 15 december 2020
  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    12
    • 6 december 2020
  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    10
    • 29 november 2020
  • Review
    Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Inscription (2020)

    Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Inscription...

    2
    • 24 januari 2021
meer reviews
Volvo XC40 P8 Recharge - Rij-impressie

Volvo XC40 P8 Recharge - Rij-impressie

67

Een aantal jaar geleden kwam Volvo als één van de eerste met een plug in hybridetechnologie...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    2
    • 25 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Inscription (2020)

    Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Inscription...

    2
    • 24 januari 2021
  • Jeep Compass vs. Volvo XC40 - Dubbeltest

    Jeep Compass vs. Volvo XC40 - Dubbeltest

    • 22 januari 2021
  • Autotest
    Volvo XC40 T2

    Volvo XC40 T2

    23
    • 13 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 T2 Business Pro (2020)

    Volvo XC40 T2 Business Pro (2020)

    2
    • 11 januari 2021
  • Volvo XC40 T5 Recharge - Achteruitkijkspiegel

    Volvo XC40 T5 Recharge - Achteruitkijkspiegel

    6
    • 2 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    8
    • 16 december 2020
Merk
Merk
  • Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. Volvo V60 T6 Recharge - Dubbeltest

    Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. Volvo V60...

    • 26 januari 2021
  • Review
    Volvo S60 B3 Inscription (2021)

    Volvo S60 B3 Inscription (2021)

    5
    • 25 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    2
    • 25 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Inscription (2020)

    Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Inscription...

    2
    • 24 januari 2021
  • Review
    Volvo S90 T5 Inscription (2017)

    Volvo S90 T5 Inscription (2017)

    3
    • 24 januari 2021
  • Review
    Volvo S80 2.4 170pk (2004)

    Volvo S80 2.4 170pk (2004)

    6
    • 22 januari 2021
  • Review
    Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription (2021)

    Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription...

    3
    • 22 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep