Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020) #4

autoreview

Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

Signalement

UitvoeringXC40 Recharge P8 AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst10 km
Lezerswaardering: 39%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Range?

  • 10 km

Sinds een kleine week ben ik in bezit van een XC40 P8 in de kleur Sage Green met lounge pakket, 20 inch wielen, verlichtingspakket, trekhaak en warmtepomp.

De auto is erg gebruiksvriendelijk met iets hogere instap. Hij is erg snel en lekker stil maar nodigt niet uit voor agressief rijgedrag. Cruisen in alle rust op de rechterbaan past beter bij deze auto en dat is ook precies waarom ik deze auto waardeer. De stoelen zitten heerlijk en het (verwarmbare) stuur pakt lekker beet.
De audio met Harman Kardon speakers klinkt goed en is naar ieders wens in te stellen.

Een paar punten die ik kandidaat kopers van deze auto op het hart wil drukken zijn:
- het verbruik is echt een puntje. De range blijft in de wintermaanden beneden de 300km. Hou bij normaal gebruik (met combinatie van diverse snelheden) rekening met een gebruik van 30kWh per 100km. Dit is echt een tegenvaller en ik vraag me af wat de ervaringen zijn van rijders die geen warmtepomp hebben besteld. Ter vergelijk; mijn vorige (toch ook niet zo lichte) VW Passat GTE scoorde bij gelijke weersomstandigheden geregeld lager dan 20kWh per 100km.
- Het is niet mogelijk om op je stuur te wisselen tussen cruise control en speed limit. Indien je op een 80km weg of snelweg de cruisecontrol (evt met stuurassistent) wilt gebruiken en vervolgens in de bebouwde kom liever de snelheid wil maximaliseren op 50kmh dan moet je eerst het menu op het centrale scherm bedienen. Dit is niet handig en beperkt de bruikbaarheid van deze functie.
- Hetzelfde geldt voor one-pedal-drive. Indien je op bepaalde momenten je rij-energie maximaal wil benutten door bij "gas-los" uit te kunnen rollen, terwijl je een ander moment het one-pedal-drive wil gebruiken, dan zul je via het hoofdscherm moeten wisselen. Dit kan toch ook anders?

Misschien ben ik te kritisch maar dat mag eenieder zelf bepalen.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volvo XC40

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens