Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020) #2

autoreview

Volvo XC40 Recharge P8
Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8Volvo XC40 Recharge P8

Signalement

UitvoeringXC40 Recharge P8 AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst500 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers

  • 500 km

Als vervanger voor de Volvo S60 D3 denk ik bij voorkeur weer aan een Volvo. Uiteraard weer naar de Volvo S60 gekeken en dan in de hybride uitvoeringen T6/T8. Prachtige auto en zeker een kanshebber. Toch na de proefrit ging mijn vrouw in de XC40 zitten en haar vraag aan mij: Wat is dit een prachtige auto en lekker hoog...

Mijn gedachten waren direct: prima maar dan wel de P8 AWD / EV400. De dealer had toen idd nog een paar extra auto's gekregen (want eerder waren ze al uitverkocht, dus ik had de kans te gaan rijden in 2020).

EV stond al langer op mijn lijst maar ik wilde niet perse een elektrische auto maar wel een elektrische Volvo. Dus of wachten op de S60 P8 of nu al instappen en de voordelen nemen. Mijn zonnepanelen op het dak leveren meer stroom dat ik in mijn huishouden nodig heb. Dus ook dat speelde mee.

Samenstelling: Glacier Silver Metallic, powerseats, driver assist, climate pro (voor de stoelverwarming achterin), lounge pack (voor Harman Kardon/ panoramisch schuif-/ kanteldak/ fisheye view), alarm, verwarmbare voorruit, 20" velgen, elektr. trekhaak en privacyglass. Voor de rest zit alles er wel op en aan vanuit de standaarduitrusting (echt heel ruim bemeten) en natuurlijk het R-design pakket welke hem echt super laat uitzien met heerlijke stoelen en sport accenten.

Totaal wel een rip uit me lijf maar top uitrusting.

Als zakelijke auto gekocht en het totale netto verschil (dus exBTW) met een 129PK T2 was €7.500,- bij gelijke uitrusting. Een no-brainer dus voor de zakelijke rijder en met ca. 400PK en AWD bijna een koopje.

Ophalen was een feest. Een lange relatie al met de huidige Volvo dealer en was weer top geregeld. Alles koppelen en gaan.

Heerlijk. wat een auto en rijcomfort. Natuurlijk een hele andere zit dan de S60 maar wel ontspannend genoeg en uiteraard lekker hoog zitten (en in-uitstappen). De eerste indruk was toch dat je een 'dure' en luxe auto rijdt. Alles klopt, knopjes op de juiste plekken en een navigatie van Google die met MAPS en ASSIST je heel snel laat wennen aan gebruikersgemak en comfort. Spotify geïnstalleerd en de harman Kardon laten knallen: ontzetten top geluidsbeleving. Vroeger in een MB E320CDI (2003) ook besteld met HK en sindsdien fan dat ik zelf thuis Harman Kardon heb en op de zaak!

Stoel-, stuurverwarming aan en soms het dak open voor ventilatie is als thuiskomen. In bijvoorbeeld de TESLA M3 of zelfs POLESTAR 2 is het alleen een glasdak en ik wilde persee een schuif/kantel exemplaar! Dus daar ook erg blij mee. trouwens de LED koplampen geven ook een berg licht man! Binnenkort de eerste OTA update dus benieuwd wat dat gaat doen.

Heel even de adaptief cruise control geprobeerd maar het was voor mijn gevoel even te druk op de weg om er vertrouwd mee te raken dus dat ga ik snel nadoen.

Nadeel van de auto is toch wel zijn gewicht in combinatie met een relatief korte wielbasis. De verkeersdrempels toch iets langzamer nemen dan je normaal zou doen met een SUV... Hier bonkt ie iets. Voor de rest de rust zelve.

Acceleratie zowel van start als tussen is heerlijk! Hier gaan we aan wennen. iedereen wil weten wat de range ismaar daarvoor is het nog te vroeg. Elke dag laden zal niet nodig zijn maar de accu op een bepaald niveau houden is wel lekker.

binnenkort meer.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo XC40

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.