Volvo V70 T5 Titanium (2003)

autoreview

Volvo V70 T5 Titanium (2003)

Signalement

UitvoeringV70 T5 Titanium
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf390.000 km
KM-stand laatst404.766 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gave wagen

  • 403.000 km

Hallo allemaal,

Mijn Volvo V70 T5 Titanium. Voordat ik deze auto kocht had ik een Gouden Volvo S60. Deze heb ik verkocht omdat ik graag een 5 cilinder turbo.

Dat is gelukt in oktober 2021 heb ik deze auto gekocht. Ik kreeg een tip van de monteur waar ik mijn S60 altijd heen bracht dat deze V70 te koop staat.

Na 2 dagen nadenken toch de auto gekocht. Wat een magnifieke auto. Automaat vol leer interieur en stoelverwarming. Helaas was het interieur wel wat versleten wat gaten in de stoelen. Maar dit is wel op te lossen. Ik kwam erachter dat dit een vrij zeldzame versie van de Titanium. Zover ik weet zijn er een handje vol andere Titaniums met een 2.3 T5 motor.

Na een paar weken gereden te hebben met de auto wou ik toch wat dingen veranderen. Aangezien het geen auto is wat ik elke dag gebruik. Kan ik daar rustig aan mee beginnen.

Het eerste onderdeel wat erop gekomen is een openlucht filter. Daarop heb ik een android radio ingebouwd aangezien ik graag Apple carplay gebruik heb ik deze ingebouwd.

Daarna ben ik verder gegaan wou graag de Pegasus R velgen onder de auto hebben. Na een setje gekocht te hebben met Chinese webwinkel banden. Die ik op de Nordschleife heb opgebrand. Dus een setje Michelin Pilot Sport 5 laten monteren. Na een setje kromme remmen te hebben overgehouden. Dus een setje nieuwe geperforeerde remschijven en keramische remblokken laten monteren.

Weer verder gegaan. Ik heb een ander interieur opgehaald van een XC70 dikke leren stoelen. Deze zelf gemonteerd en wat zijn ze fijn.
Daarna heb ik de ramen laten blinderen en een mooie sticker geplakt op de achterkant.

In september zijn we weer naar de Nordschleife geweest. Naar een rondje deed de volvo heel raar onregelmatig lopen bij geen gas. Gelukkig bleek er een een lucht slangetje los te zitten deze weer terug vast gezet.
De nieuwe remschijven waren na een rondje weer krom. Dus dat wordt een nog grotere upgrade.

In oktober ging de Intercooler kapot (lek). Dus die heb ik laten vervangen net zoals de luchtslangen die een keer los waren gekomen.

Eind december 2022 is de auto nog bij een uitdeuker geweest om hem weer wat mooier te maken.

Nu is het januari 2023 en 403000 km op de teller. Gaan we weer verder. Ik heb nu nog een probleem met een accu. Dat wordt binnenkort opgepakt. Dan gaan we ook voor een upgrade voor de remschijven. Verder staat er nog op het lijstje een Downpipe met sport katalysator en misschien nog wel een Rvs uitlaat.
Daarop moet nog een software aanpassing komen voor iets meer vermogen en koppel.

Dan nog een paar keer naar de nordschleife en genieten van deze auto.

Ik houd jullie op de hoogte.

Interieur problemen

  • 404.200 km

Een tijdje geleden begon er in het interieur wat dingen fout te gaan. Teller bak doet het niet meer ook de climate control niet meer en versnellingsindicator ook niet meer.

Ik heb toen de auto naar de specialist gebracht. We hebben toen de auto uitgelezen daar kwam niet veel bijzonders uit. Bij het wisselen van een tellerbak leek het probleem opgelost. Andere teller gekocht bij deze erin gezet. Daarna deed auto niks meer. Met een paar tikken op de benzine tank daarna deed de auto het weer. Mijn eigen tellerbak weer ingebouwd en terug gegaan naar de volvo specialist.

Deze keer was het wel duidelijk. De CEM is kapot.
Deze laten vervangen voor een nieuwe en de auto werkt weer naar behoren.

De grote reparatie dag.

  • 404.766 km

De grote reparatie dag.

De monteur heeft de complete remmerij ge-upgrade. Wat houdt dat in?

Ik heb een set 2e handse remklauwen opgehaald. Ze komen van een XC90 af. De monteur heeft ze compleet laten reviseren en spuiten in Titanium grey. Ook zijn de remschijven voor opnieuw afgedraaid. De remblokken (keramisch) en remslangen voor zijn ook nieuw.
De achter remklauwen zijn nieuw want de oude hebben er waarschijnlijk 400 000 km onder gezeten. De remschijven, remblokken (keramisch) en renslangen achter zijn ook nieuw.

Hier is het niet bij gebleven de Volvo heeft bij bepaalde snelheden ook last van de juiste versnelling kiezen. Daarom heb ik in overleg met de monteur besloten om de koppelomvormer te vervangen. Er is een nieuwe van Sachs ingekomen.

Bij het vervangen van de koppelomvormer zien wij dat het thermostaathuis ook roze is. Dus heeft de monteur deze ook maar vervangen.

Nu is alles qua grote reparaties en upgrades klaar.

Voor het volgende onderhoud in juli moet de distributie riem + onderdelen en de multiriem +onderdelen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.