Volvo V70 D4 Nordic+ (2015)
autoreview

Signalement
Uitvoering | V70 D4 Nordic+ |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 5.000 km |
KM-stand laatst | 135.000 km |
V70 D4
- 32.500 km
Voornemen om lang door te rijden in de V40 heeft geen stand gehouden. Ik miste het comfort van de V70. Na een proefrit van 10 minuten in deze auto wist ik het al. Heerlijk comfortabel, zowel qua rijden als stoelen. Wil je sportief neem dan een V40/60, zoek je comfort dan gaat er niets boven de oude vertrouwde V70.
Bij mijn zoektocht had ik een voorwaarde. De auto moest voorzien zijn van eenstandkachel. Ik zit vaak 's-morgens al vroeg in de auto en het comfort om in een warme auto te stappen vind ik heerlijk. Daarnaast wilde ik nu ook meteen een automaat. Voor de V40 had ik een redelijk bod gekregen via " wij kopen uw auto". Het zijnin feite ook gewoon handelaren. Geduld is hierbij ook een schone zaak.
Bij mijn zoektocht op internet valt de stevige vraagprijzen op en het enorme verschil dat zit tussen. In- en verkoop. In november 2015 werd ook net bekend dat Volvo met een Polar uitvoering zou komen met een scherpe prijs. Uiteindelijk gekozen tussen een nieuwe V70 D3 automaat en een V70 van mei 2015 met slechts 5.000 km. Prijsverschil viel mij mee en door de lagere bijtelling, 10.000,00 euro in catalugus waarde, zou dit na 5 jaar bijna tegen elkaar wegvallen.
Gekozen voor 2e hands exemplaar, omdat ik niet terug wilde in pk's en de automaat 2 versnellingen meer heeft. Auto hebben wij nu ruim een half jaar in bezit en hij bevalt goed. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Wacht wel met spanning af of dit zo blijft ivm EGR klep. Hiervan hebben to h veel nieuwe auto's last.
De auto is niet zuiniger dan mijn oude V70. Hiermee haalde ik gemiddeld 1op 15/16. Deze kan wel zuiniger rijden maar dan moet je niet boven de 100 km/u komen.
Comfort van de auto bevalt goed, de stoelen zitten uitstekend. Het veercomfort is iets steviger dan inde vorige V70. Wel mis ik het geluid van de 5 cylinders als je een keer doortrekt. Het geleuid van de 4 cylinder is dramatisch. Koppel en trekkracht zijn zondermeer uitstekend. De vorige V70 was handgeschakeld,zodat ik dit niet kan vergekijken, wel moet ik soms wennen aan de "denk/reactie tijd" van de automaat. Volgens de testen is deze veel beter dan van de geartronic.
De ruimte in de nieuwe V70 is zeker voor de achter passagiers behoorlijk verbeterd tov de oude. De koferruimte is ookmiets groter maar dat mag geen naam hebben.
Het infotainment is te omslachtig, evenals het telkens weer instellen van cruisecontrol, economy stand,regensensor. De invloed van de economystand kan ik niet aangeven, daarvoor " vergeet" ik deze ta vaak.
Het infotainment kan aangestuurd worden via "voicecontrol", maar ook hiervoor heb je veel feduld nodig. Evenals bij de V40 ben ik vlij met de volvo on call app. Intoetsen en verzenden.
Al met zeer blij om weer in een V70 te rijden. Na 2 jaar is de grootste afschrijving geweest en gaat de auto over op prive, zodat de bijtelling wegvalt. Blijf het vreemd vinden dat de km vergoeding al jaren op 0,19 cent is en voor het overige de overheid alle lasten met de inflatie laat meestijgen.
De 1e grote beurt kende geen bijzonderheden.
Vakantie
- 40.000 km
Afgelopen maand op vakantie geweest. Heerlijke reisauto. Ivm vouwwagen niet harder gereden dan 110 k/u. Verbruik tijdens gehele vakantie 1:15.
Opvallend dat ik na de vakantie in NL ook zuiniger rij en momenteel tussen de 1:17 en 18 uitkom. Of dit ook door het goede weer komt en minder files in de zomermaanden zal de komende tijd duidelijk worden.
Verder geen bijzonderheden. Auto bevalt uitstekend en kan ik een ieder aanrade. Van tekort komingen bij enkele andere reviews heb ik geen last. Hopelijk blijft dat ook zo.
Einde
- 135.000 km
Auto is ingeruild. Geen noemenswaardige problemen gehad, alleen sensor vd EGR klep is bij 110.000 km vervangen. Voor de rest alleen normaal onderhoud, zoals banden en remblokken voor.
Verbruik is sterk afhankelijk van rijomstandigheden, lange ritten of relatief veel stadsritten. Ook bij stevige tegenwind schiet het verbruik omhoog. Onder normale omstandigheden reed ik 1 op 16 a 17. Bij meer stadsritten 1op 15.
Auto nodigt niet uit tot snel rijden, maar kan absoluut snel accelereren als t nodig is. De dubbele turbo heeft dan echtbtoegevoegde waarde. Automaat is mij uitstekend bevallen, ondanks dat je bij snel accelereren enige vertraging ervaart.
Comfort van de auto is qua meubilair perfect. Wegligging is ook goed, van zijwind merk je verder niets, behalve t verbruik dan. Bij rotondes merk je wel dat de autonfors is en ook helt. Je kunt er niet strak mee een rotonde over, maar je kunt heerlijk comfortabel cruisen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Volvo V70 2.0 T4 Polar+ / niveauregeling automatisch / Trekhaak afneembaar / Unieke V70 /
- 2016
- 129.554 km

Volvo V70 1.6 T4 Nordic+ Dealer|onderhouden
- 2014
- 240.473 km

Volvo V70 2.0 D4 181Pk Nordic+ * Rijklaarprijs incl. garantie * Leder * Schuifdak * Trekhaak * ACC * PDC V+A
- 2015
- 154.923 km