Volvo V70 2.4 140pk (2001)

autoreview

Volvo V70 2.4 140pk (2001)

Signalement

UitvoeringV70 2.4 140pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf355.000 km
KM-stand laatst355.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfort en Ruimte

  • 355.000 km

Deze V70 gekocht om een paar redenen:
- ruimte
- comfort
- aanwezigheid LPG installatie
- design

Ondanks dat de auto inmiddels op leeftijd is, heeft het design iets tijdloos.
De bouwkwaliteit is bijzonder goed. Maar daarmee zijn de originele onderdelen dus ook duur. Wel een punt om rekening mee te houden. Een V70 rijden (en goed onderhouden) is niet goedkoop.
Ik heb de auto zoveel mogelijk richting nieuwstaat (stage-0), teruggebracht, maar de kosten daarvoor zijn aanzienlijk geweest. O.a. nieuw dualmassa vliegwiel, koppeling, rondom nieuwe remschijven en blokken, nieuwe schokdempers + ophanging vernieuwd, alle motorsteunen en subframerubbers vervangen, nieuwe distributie incl. VVT, waterpomp en spanner, nieuwe SRS computer, alle oliekeerringen van het blok vernieuwt, kleppen gesteld, nieuwe interieurdelen, nieuwe carterventilatie, 4 nieuwe banden, verzwaarde veren achter, nieuwe sensoren, etc. etc.

Mijn doel is om de auto minstens tot 750.000 km te houden.
De auto is vanaf ong. 100.000 km van een Vialle gasinstallatie voorzien, die nog steeds probleemloos werkt.
De carrosserie van deze auto's is bijzonder roestbestendig. Zelfs op de sloop staan ze nog zonder roest.
Een zwak punt is het gasklephuis. De auto is inmiddels van z'n 3e gasklephuis voorzien. Het voorlaatste gasklephuis ging maar 1 jaar mee. Volvo Nederland en de dealer gaven echter niet thuis.

Ondanks z'n leeftijd heeft dit type V70 al veel elektronica en computers aan boord. Voor de zelfsleutelaars wel iets om rekening mee te houden. Zonder (Volvo) diagnose apparatuur kom je niet ver als je storingen hebt.
We hebben 2 jaar geleden tijdens een vakantie een storing aan het gasklephuis gehad, maar een Bosch-servicepunt in Frankrijk kon het probleem niet lokaliseren en oplossen. Daarvoor moet je dus naar een dealer.

Een heerlijke auto om in te rijden. Goede stoelen, lekker groot stuur dat in alle standen verstelbaar is en een mooi dashboard.
Met een CFE uitbreiding kan je diverse functies toevoegen aan de bediening: automatisch openen en sluiten van alle ramen, gedetailleerde informatie over de motor in het info-display, etc.


7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.