Volvo V70 2.4 D5 (2002) #3

autoreview

Volvo V70 2.4 D5 (2002)
Volvo V70 2.4 D5 (2002)Volvo V70 2.4 D5 (2002)Volvo V70 2.4 D5 (2002)Volvo V70 2.4 D5 (2002)Volvo V70 2.4 D5 (2002)Volvo V70 2.4 D5 (2002)Volvo V70 2.4 D5 (2002)Volvo V70 2.4 D5 (2002)Volvo V70 2.4 D5 (2002)

Signalement

UitvoeringV70 2.4 D5
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf367.500 km
KM-stand laatst376.500 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gelukkig weer een VOLVO V70 D5

  • 376.500 km

Gelukkig weer een V70 D5.
Bij toeval tegen gekomen, hoog boven in Friesland, mijn huidige geweldenaar een VOLVO V70 D5 ! ( ook weer een geartronic )

Mijn vorige auto een XC70 D5 had grote problemen met de automatische bak, dus deze kwam als geroepen.
Deze XC70 had na ruim 450K teveel speling op de bak, dat flushen, of revisie geen optie meer was ( kosten / economische dagwaarde )

Mijn huidige V70 is een keurig exemplaar, met complete onderhoud historie, werkende opties, set winterbanden in de bagagebak dus; deal gemaakt.

Behalve goede schoonmaak- en poets beurt gebruiken waar een V70 voor gemaakt is ; kilometers maken, en genieten dus.

Tot het punt waarbij de krukaspoelie de geest gaf, uiteraard net in de najaar vakantie in Z-Limburg, net voor het weekend dus.
We waren met de caravan, dus onderdak hadden we bij ons.......

Afgesleept naar een dorpsgarage, vervangend vervoer geregeld via autoverzekering en SOS centrale.
Na het weekend was de V70 weer klaar, voor vele zorgeloze kilometers.

Normaal verbruik, gemiddeld 1:15.5 1:16 op Shell V Power Diesel.
Dit is mogelijk beter voor.............?
Ik denk, een V70 die goed moet presteren moet ook goede brandstof hebben.

Behoudens een uitgebreide servicebeurt in November 2024 geen grote onkosten gehad, wel met 2 nieuwe banden.

Met of zonder aanhanger, deels caravan of autoambulance trekkracht voldoende.

Belangrijkste overwegingen van mij om weer voor een V70 te kiezen:

Bouwkwaliteit ; alles lijkt voor de eeuwigheid gebouwd.

Comfort ; stoelen , ergonomie perfect,

Onderhoud ; wel prijzig, maar voor mij de moeite waard.

Verbruik; met automatische bak vindt ik 1: 15 / 1: 16 normaal.

Betrouwbaarheid; bij goed onderhoud altijd GOED.

Ik wil nog zolang het kan, genieten van dit heerlijke product wat VOLVO V70 D5 heet.

Op de planning staan distributie set over 15.000 km, thermostaat, en nieuwe remvloeistof ( schijnt ellende met remklauwen te voorkomen........? )

Wel wil ik graag jullie ervaringen met HVO Diesel weten, of dit werkelijk zo'n wonderbrandstof is, of een commerciële uitbuiter..........................?

Update volgt zodra er weer iets te melden valt.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.