Volvo V70 2.4 D5 (2002) #2
autoreview

Signalement
| Uitvoering | V70 2.4 D5 |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2002 |
| Jaar van aanschaf | 2020 |
| KM-stand bij aanschaf | 387.000 km |
| KM-stand laatst | 387.000 km |
to blame
- 387.000 km
De D5 aangeschaft op gevoel van de proefrit, voor het eerst na dik 40 jaar zónder keuring en dat heb ik geweten. Proefrit beviel, niets te horen, goed remmen-sturen-schakelen. Na ca. 200 km alg. uitval, gevolgd door slepen, diverse wegenwachters, kilometers lopen, garages en Volvo-specialisten die na checks-metingen-reparaties stelden dat hij in orde zou zijn. Helaas alsmaar uitval..zwarte walm en kl..en met jerrycans. Inmiddels 3e brandstofpomp, hogedruk-pomp vervangen, rail, allerlei sensoren, check ECC en ECM, LMM, filters, draagarmen, revisie komplete temmerij, bak laten spelen bij GS Uden bij aanvang, turboslang, inlaatdeel gereinigd, Thor-velgen. Auto staat nu bij Volvo-enthousiast bedrijf die tussen het werk door gaan zoeken. Voorl. resultaat : brandstofpomp lag er verkeerd in, 2 van de 5 gloeibougies storing stekker dus vanwege serieschakeling alle 5 foutief. Geleerd : niet en nooit kopen zonder keuring....nooit gebruikte set injectoren kopen vanwege enorme risico-'s. Inmiddels ca. euro 5000 verder en gelet op de dagwaarde uiteraard een hopeloze exercitie maar...Volvo-tik én eigenwijs. Het houdt 1 x op dus afhankelijk van eind-diagnose gaat ie naar de sloop of gaat eruit in onderdelen. Auto heeft het bekende oersterke blok...rijdt-schakelt prima als hij funktioneert....fraaie audio...zalige stoelen...ruim.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.



