Volvo V60 T5 Summum (2014) #2

UitvoeringV60 T5 Summum
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2020

Auto ophalen

Op 4-juni was het dan zo ver.
Wij konden de auto gaan ophalen in Nuland bij VanAarle. In de ochtend vertrokken, mijn vrouw had in de middag de auto nodig voor vergaderingen op locatie, rond 9:30 komen we aan.

De auto wordt voorgereden en de overschrijving vindt plaats. Daarna even met de eigenaar van de zaak e.e.a. bespreken. Tijdens de aanschaf hebben wij ervoor gekozen om de auto te kopen met een afleverpakket. Inhoud van dit pakket is een grote beurt, het vervangen van onderdelen die aan vervanging toe zijn, '6 maanden BOVAG garantie.

Dit was een goede keuze, voor aflevering zijn de volgende punten nog aangepakt:
- Distributieriem.
- Multiriem.
- Thermostaathuis.
- Remblokken voor én achter.
En de standaard zaken zoals filters, vloeistoffen en bougies.

Hij is echt van ons!
Nu terug naar huis, mijn vrouw neemt plaats achter het stuur en ik help haar met instellen van alles. Navigatie, telefoonverbinding, positie van de stoel. Meteen maar even de tank helemaal gevuld met brandstof en de snelweg op.
Omdat we tegenwoordig maar 100km/u mogen is het rustig warm rijden geen probleem.
(Ik in de kia picanto van mijn moeder die wij gebruikt hebben om in Nuland te komen :-( .)

De auto rijdt prettig onderweg een aantal keren middels de telefoon gecontroleerd hoe het was en mijn vrouw klinkt steeds enthousiaster. Inhalen is klaarblijkelijk een koud kunstje want het gaat vlot en zonder twijfel.
Eenmaal thuis aangekomen en de auto ingesteld op mijn wensen (stoelen met geheugenfunctie zijn prettig) en de accessoires erin geplaatst.

Daarna in de avond uren mag ik de eerste kilometers rijden. Wat een ervaring! Wij komen van atmosferische auto's met ongeveer 100pk, het turbo blok met 245pk is heerlijk om te rijden.

Even wennen is het wel, het vermogen, de snelheid, het is gevaarlijk snel. Door de rust in de auto en het gemak waarmee de auto versnelt merk je haast niet dat je (te) snel rijdt. Gelukkig was er alleen ver voor mij op de snelweg nog een medegebruiker. Snel terug naar een veilige snelheid en terug naar huis. Dit soort testjes doe ik wel in de buurt van Aken waar er geen limiet is op de autobahn!

De eerste indruk is dan ook goed.
Door de verrichte werkzaamheden denk ik dat wij de komende jaren geen grote uitgaven meer zullen hebben.
De auto is krachtig genoeg om snel in te halen maar toch redelijk zuinig (7L/100 nadat ik uitstapte) en lekker stil. Ook de wegligging is zoals ik gewend ben van Volvo, het voelt solide aan. Misschien niet sportief of lichtvoetig maar wel 'zeker'.

Ik zal proberen met enige regelmaat ervaring te plaatsen en vanaf de komende tankbeurt ga ik ook het verbruik bijhouden.

PRIVATE LEASE Volvo V60