Volvo V60 T4 Summum (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V60 T4 Summum |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 78.788 km |
KM-stand laatst | 100.000 km |
eerste ervaring
- 78.650 km
Deze Volvo V60 in maart 2019 aangeschaft. Zeer luxe uitvoering bijna alles wat er op hoort te zitten zit er op. Nu 10000km gereden te hebben bevalt de Volvo prima. Automaat schakelt prima, je zit heerlijk op de leren stoelen. Hij rijdt lekker op de snelweg , stil en geruisloos. Na 2x met caravan te hebben gereden hier in Nederland naar Limburg en Zeeland is een genot om de caravan voort te trekken. Je merkt bijna niet dat er een caravan achter hangt. Bestuurders stoel is elektrisch verstelbaar adoptieve cruisecontrol werkt goed, was even wennen daar hij zelf remt of vaart vermindert, je moet wel op tijd naar linker baan gaan om niet zo veel langzamer te gaan dat je zodra je van baan wisselt opeens vol gas terug naar je ingestelde snelheid schiet. Oké is wennen maar als je er goed mee omgaat dan is het ideaal. Navigatie is voor dit model niet de beste uitvoering en vind deze tegenvallen. Updates zijn er wel maar volgens mij lopen deze een jaar achter. Geen reserve wiel, wel omdat hij in onderhoud is bij de Volvo kan je bellen om dit te laten verwisselen of repareren gelukkig nog geen gebruik van hoeven te maken. Dit vind ik wel een min punt zeker als je met caravan weg gaat zonder reserve wiel. Is ook geen ruimte voor indien je een reserve wiel aanschaft ligt deze achterin .
wat min puntjes:
verbruik is wat aan de hoge kant. zeker met korte afstanden.
navigatie summier
banden geluid ( opgelost met andere banden)
Al geruime tijd last van hobbel gevoel net of banden niet rond zijn.
spiegel zit in gezichtsveld gemonteerd waardoor je een bepaalde punt niet goed kan zien.
Verder is het een mooie auto die heerlijk rijdt en tot nu geen extra kosten heeft gehad. garage TvK Hoorn en Alkmaar prima service. Er staat nu bijna 89000km op de teller bij 99000km kom ik met een vervolg..
vervolg ervaring
- 91.385 km
Heerlijke auto, om in te zitten. Stoelen zitten voor mijn rug perfect. Rij niet zo veel meer in ieder geval de accessoires die er allemaal opzitten is een genot.
Dealer TvK in Alkmaar en in Hoorn geven een perfecte garantie, heb sinds begin een vervelende hobbel tijdens rijden op snelheid 70 a 80 km/u. Verschillende onderdelen zijn vervangen, alleen hobbel blijft aanwezig. Nu net velgen en andere banden er onder gezet, hobbel lijkt minder en ik krijg het idee wat er nu inzit is de auto zelf, komt uit de automaat. ( indien iemand dit leest graag een idee wat het nog zou kunnen zijn of ervaring van ander met automaat).
Helaas dit jaar gaan we niet met de caravan weg daar de corona virus te veel risico voor mijn gezondheid kan aanbrengen.
Wil de auto nog laten tune i.v.m. hobbel wie weet als je de koppel verhoogt van 240 naar 300 NM is dit verdwenen. Indien dit is gedaan en heb weer even gereden dan geef ik hier weer een nieuwe review.
Wat ik wel vervelend vind maar dat hebben meerdere nieuwe auto's dat je geen reserve band hebt, maar een compressor. Heb winterbanden die ik zeker mee neem als ik met caravan weg ga maar een opberg plaats is er niet ligt nu achterin, heb wel volvo card maar indien lekke band heb ik geen zin om 1 uur of langer te wachten voor er iemand komt. Liever een 80 km/u in auto dan een compressor hopelijk gaan ze dat veranderen.
ervaring na bijna 20000km
- 97.650 km
Het is een heerlijke auto om in te rijden. Zit comfort blijft voor mijn slechte rug goed.
Weinig problemen en heerlijk rijden met caravan, toch blijft er één negatief rijeigenschap overeind staan. Ja nog last van een lichte hobbel tijdens rijden met lage snelheid. Ben er van bewust niet iedereen voelt het maar ik vind het irritant helaas is hier niets aan te doen. Na vele malen wisselen van banden en velgen. Toch blijf ik er bij al zeggen de monteurs van niet het komt vanuit de automaat.
Nog een negatief puntje, ik rij geen grote afstanden en met korte ritten is deze auto totaal NIET zuinig, als je dit voor lief neemt heb je wel een fijne Volvo.
p.s zou auto laten tunen maar heb dat vanwege korte stukjes niet niet uitgevoerd.
storing
- 98.000 km
Zo opeens een raar geluid bij gas geven en gas loslaten. Een fluitgeluid, ook rijd de auto sinds vorig verslag niet lekker. Volvo was toch aan een APK beurt toe en probleem voorgelegd bij monteur Volvo aan de stekker en magneetklep gaf storing. Prijsopgave gevraagd en laten maken. Na reparatie was geluid er nog steeds. Magneet klep terug gezet en kreeg te horen dat ze wel willen gaan onderzoeken maar dealer gaf aan dat dit onderzoek aardig in de papieren zal lopen. Prijs tussen de € 700 tot € 1900 moest ik rekening mee houden. Vond ik even te duur en het zou geen kwaad kunnen om er mee door te rijden zei de chef werkplaats. Dat heb ik geweten 2 dagen later hield de Volvo in ging raar lopen dacht dit is niet goed lijkt wel op 3 bougies te lopen. Was vlak bij Nordicar en hier de Volvo achter gelaten.
Het was even zoeken voor de monteurs daar maar ze hebben het gevonden. Zat olie in de turbo daar er een open dicht klep niet meer werkte deze vervangen en kon auto weer ophalen prijs viel mee en kon auto weer ophalen. Volgende dag toch weer problemen en weer bij garage langs gegaan . Weer een paar dagen kwijt maar de carterslang was kapot, deze vervangen en nu een week rijden rijd de Volvo weer als nieuw. Voor mijn gevoel rijd hij veel beter dan ik mij kan herinneren.
Heb mijn auto gisteren naar VTune in Huizen gebracht en daar de piggypack laten inzetten je heb keuze in 4 verschillende standen staat vanuit Huizen op Supersport, WOUW wat een verschil veel directer op gas. Oké was al 180PK maar de 200pk en de 240NM naar 340NM is zo een verschil Dit had ik veel eerder moeten laten doen.
Ik ben benieuwd of deze reparatie en tuning ook het verbruik zal verbeteren. Dat zal te zien zijn in mijn verbruik. Later meer als ik wat meer km heb gereden.
na 30000 km
- 100.000 km
Volvo heeft nu 100000km gereden, Rijd niet veel het zijn meer korte ritten. Al eerder aangegeven korte ritten is niet voordelig in verbruik. Kom niet boven de 1 op 10. Heb voor het eerst gereden met tuning en caravan van 1300kg. Verbruik 1 op 8 maar je merkt dat het veel lekkerder rijd. Met deze koppel perfect schakelen (Automaat) schakelt terug bij viaduct naar 5 en zo blijft motor rond de 2000+ toeren.
Geluid is nog heel licht hoorbaar heel af en toe.
Banden slijtage is wel behoorlijk bij 75000km nieuwe banden en nu al voor banden versleten, p.s. ben geen wilde rijder, ook dit zal wel komen door de korte stukjes die ik rijd. Daar het hobbelige gevoel nog aanwezig is, heb ik voor een toch iets stuggere band gekozen 94 nu 98 i.v.m. caravan. Tja dit helpt niet aan komfoort. Hobbelige gevoel iets verergerd dit blijft lastig en heel jammer van huidige auto. Auto zit lekker heeft nog weinig km heerlijke caravantrekker. alle opties op auto zijn aanwezig mooie leren stoelen. Maar 2 grote minpunten hobbelige gevoel en verbruik valt tegen. Als ik 1 van de 2 punten weg valt zou ik dit heel fijn vinden. misschien een lezer die weet wat je eraan kan doen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.