Volvo V60 D2 Summum (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V60 D2 Summum |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 63.000 km |
KM-stand laatst | 63.000 km |
de eerste ervaringen
- 63.000 km
De ford mondeo 1.6tdci platinum van 2014 die ik reed stond op bijna 190.000. Hoewel de auto nog absoluut geen tekenen van vermoeidheid vertoonde wilde ik zelf na 3 jaar en bijna 100.000 kilometer wel weer iets anders.
Wat heb ik getwijfeld, benzine of diesel, een maatje kleiner of niet. Uiteindelijk na wat rekenen en de toch wel erg lage occasion prijzen van de diesels de knoop toch maar doorgehakt om voor een diesel te gaan. En dan de volgende stap, wat gaat het worden? De Renault Talisman, Volkswagen Passat, Volvo V60, Audi A4? Renault lijkt mijn merk niet te zijn (puur persoonlijk), de Audi is erg zwaar (de mrb is al zo hoog). De passat en V60 bleven over waarbij ik in eerste instantie de passat op de eerste plaats had staan.
Na een aantal proefritten, de kinderen passen op de achterbanken en opnieuw twijfelen (doe ik graag), bleek de Volvo toch zo'n slechte keuze niet te zijn (de ruimte heb ik meestal niet nodig, en Volkswagens staan op iedere hoek van de straat).
Uiteindelijk geslaagd, een grijze (tsja minder keuze in kleur bij een gebruikte auto), V60 d2 summum van 2016, mooie lederen bekleding, 17"wielen met nog maar 63000 kilometer.
Om dan maar meteen van start te gaan: een D2? Veel over gelezen, sommigen beweren zelfs dat ze gevaarlijk zijn omdat ze te weinig vermogen hebben. Wat mij betreft grote onzin! Natuurlijk is de Volvo niet de snelste op de weg maar met 120 pk, en 280nm vanaf 1500rpm kun je prima meekomen in het verkeer en doet hij niets onder voor de Ford die ik reed en de Passats 1.6tdi die in grote getalen rondrijden. Het blijft nog wel even afwachten want uiteindelijk moet hij ook de caravan gaan trekken. De Ford lukte het dus ik verwacht dat het ook met de Volvo wel gaat lukken.
Qua comfort ben ik echt een stap vooruit gegaan, de auto is stiller, voelt aan alle kanten degelijk aan, het materiaalgebruik is aanzienlijk beter dan in de Ford, met andere woorden de afwerking is prima voor elkaar. De stoelen (veel positieve reacties gelezen) zitten prima, de elektrische verstelling maakt het wat mij betreft mogelijk een echt goede zit te krijgen.
Qua gebruiksgemak was het allemaal even wennen, navigatie, muziek, telefoonbediening, ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat het bij de Ford iets logischer in elkaar leek te zitten. Na de eerste 1000 kilometer ondertussen de meeste functies (denk ik) wel door, maar het had even tijd nodig.
De ruimte dan? Ik heb niets te klagen maar natuurlijk zijn er ruimere auto's in deze klasse! De kinderen kunnen prima vooruit op de achterbank en ook voorin hebben we voldoende ruimte. De bagage ruimte is nog even afwachten als de vakantie straks aanbreekt, maar voor die paar keer per jaar komen we daar waarschijnlijk wel uit.
De kosten dan? Daar kan ik nog weinig zinnigs over zeggen. De MRB is een klasse duurder dan wat ik gewend was. Het verbruik, de eerste tank een nette 1:17,5.
Ik heb nog geen gekke dingen kunnen ontdekken dus vooralsnog een erg tevreden Volvo V60 rijder.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volvo V60
Had je deze auto's al gezien?

Volvo V60 2.4 D6 Twin Engine R-Design | Handel/Export | Schuif/Kanteldak | Afneembare Trekhaak | Achteruitrijcamera | Cruise Control | Navigatie | Parkeersensoren | Stoelverwarming |
- 2015
- 260.697 km

Volvo V60 T2 122PK Geartronic Polar+ Dynamic 17"/ Navi/ Xenon/ Leder/ Cruise/ Winterpakket/ NL auto
- 2018
- 106.582 km

Volvo V60 2.0 D2 R-Design Aut. Xenon|Leder-alcantara|Navi|Clima|LMV
- 2016
- 145.464 km