Volvo V50 D2 DRIVe Start/Stop Business Edition (2011)

autoreview

Volvo V50 D2 DRIVe Start/Stop Business Edition (2011)

Signalement

UitvoeringV50 D2 DRIVe Start/Stop Business Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf185.000 km
KM-stand laatst275.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zuinig en no nonsense

  • 275.000 km

Nadat mijn V40 diesel de binnenstad van Amsterdam niet meer binnen mocht, moest ik op zoek naar iets anders. Diesel beviel me altijd wel, zeker met het aantal kilometers dat ik rij per jaar. Na wat zoeken zag ik dat er bosjes V50 D2 DrivE werden aangeboden, voor niet de hoofdprijs. Na wat onderzoek was ik overtuigd dat de D2 met 8 kleppen een stuk betrouwbaarder is dan de 1.6d met 16 kleppen.
Na wat zoekwerk uitgekomen op deze auto: geen leer, bluetooth, dakrails en uitgebreide onderhoudshistorie.

Tijdens de proefrit stond de auto op slechte voorbanden, hier gelukkig doorheen kunnen kijken. Aandrijfas rechts trilde iets met optrekken. Auto voelde goed aan, comfortabel en stil. Met de inruil van mijn oude auto nog kunnen regelen dat er 2 nieuwe banden op komen, ter vervanging van de 2 slechte.

Regulier onderhoud(olie, banden, vloeistoffen, riemen) niet meegeteld, is het volgende vervangen in de periode van 190.xxxkm tot 275.xxxkm:
Accu.

De aandrijfas rechts trilt nog steeds vrolijk mee. Voor de rest werkt alles nog net zo goed als bij aanschaf. Auto verbruikt geen vloeistoffen, motortje klinkt tevreden.
Altijd starten en lopen, verbruikt niks behalve diesel, doet vaak 1 op 20 rijden en soms 1 op 18 als ik veel in de avond moet werken. Bandenslijtage is normaal.
De vering is iets stug vind ik zelf maar niet oncomfortabel. De DrivE versie heeft een eco chassis, deze is een stukje verlaagd en iets harder in de vering.(heb ik mij laten vertellen.)

Het is eigenlijk een dood saaie auto, maar dat is ook precies wat ik zocht. Ook is het volgens de puristen 'geen echte Volvo' omdat het een Ford chassis is met een PSA motor, maar met het verbruik van deze auto maakt mij dat geen reet uit. Met mijn werk mag ik legaal te hard rijden, dus ik heb geen strepentrekker nodig.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.