Volvo S70 2.5 Exclusive-Line (1997)

autoreview

Volvo S70 2.5 Exclusive-Line (1997)

Signalement

UitvoeringS70 2.5 Exclusive-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf275.000 km
KM-stand laatst275.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een tank!

  • 275.000 km

Zweedse auto's zijn zwaar, dik, betrouwbaar, comfortabel en absoluut NIET sexy. Zo staan ze bekend en dat geldt zeker ook voor mijn S70. Ik ben niet zeker of dat ook nog geldt voor de nieuwe generaties, maar voor de oude bakken die ik in de afgelopen decennia over de wegen heb mogen jagen, geldt dat zeker, alle vooroordelen zijn gewoon waar.
Niet geheel onbevooroordeeld (Volvo fan!) kocht ik deze S70 G3 versie met handbak voor 1500 euries van een handelaar. Ik was de tweede eigenaar die deze baksteen mocht besturen. De eerste had er 275 dkm mee rondgegumd, voordat ie werd afgedankt. Ik trof deze zweed aan in depressieve toestand, zwaar vervuild van binnen en buiten, gladde banden, roestige velgen en nare lampjes op 't dashboard. Kortom een trieste aanblik.
Ik kan zelf sleutelen, dus ging de uitdaging aan. Stoomreiniger aan de binnenkant en 20 jaar neerslag van de vorige eigenaar van het beige leer en dashboard verwijderd. De auto was goed gebruikt. Nieuwe banden en velgen op de kop getikt. Auto laten uitlezen (27 euries bij Volvo!!); nokkenas stond verkeerd?! Was natuurlijk de nokkenassensor. Die vervangen voor een nieuwe Hallsensor uit china (50 cent) en nare lampjes op 't dashboard waren weg.
Fast-forward naar 2018, inmiddels 338.000 op de teller. Geen enkel probleem gehad! Alleen standaard onderhoud! Wat een heerlijke wagen, SUPER comfortabel, betrouwbaar en ook sterk. Heb de vangrails getest en het mooie was er vanaf. Jammer. De inmiddels vrolijke zweed was op slag dood.
Toen maar weer zoeen gekocht. FFF zoeken, want een exemplaar met een minder-dan-interplanetaire km stand is lastig te vinden, maar goed gelukt. Nu ben ik weer heel blij met m'n blauwe zweed en kijk uit naar nog vele jaren veilig karren in comfort. Zonder jaloerse blikken, dat dan wel. kan ook een voordeel zijn.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.