Volvo S60 B4 R-Design (2021)

autoreview

Volvo S60 B4 R-Design (2021)
Volvo S60 B4 R-Design (2021)Volvo S60 B4 R-Design (2021)Volvo S60 B4 R-Design (2021)Volvo S60 B4 R-Design (2021)Volvo S60 B4 R-Design (2021)Volvo S60 B4 R-Design (2021)Volvo S60 B4 R-Design (2021)Volvo S60 B4 R-Design (2021)

Signalement

UitvoeringS60 B4 R-Design
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst40.210 km
Lezerswaardering: 71%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tijd voor verandering

Na meer als 20 jaar BMW gereden te hebben de stap gemaakt na iets anders.

En dat valt niet tegen.

Het waarom,
Na een zoektocht wat ik leuk zou vinden de komende jaren kwamen totaal verschillende auto’s op het lijst, ondanks dezelfde uitgangspunten.

Uiterlijk, na 3 jaar in een BMW 2 serie gereden te hebben wilde ik weer een auto waar ik qua uiterlijk blij van werd. de 218 Active Tourer High Executive Automaat) was overigens wel een zeer fijn auto
Trekgewicht > 1500Kg
Geen SUV: iedereen rijd tegenwoordig een SUV.
Bij voorkeur Sportsedan, of als alternatief Station
Budget 50k of interessante private leaseaanbieding.
( pure rekensom , wat is de Cost of ownership na 3/4 jaar)
Ruimte voor 2 personen

De shortlist van via carbase snel gemaakt
BMW 3, Audi A4 en Mercedes CLa of C
Eerst naar je eigen merk natuurlijk
Al snel bleek dat mijn budget bij BMW moeilijk te realiseren werd doordat de 318 een laag aanhangergewicht mag trekken en een 320 dan erg karig wordt als je auto een Full options 2AT komt.
Verder kijken, A4 viel snel af, geen klik mee.
Mercedes, wat zijn dat mooie auto’s geworden. De Cla250 E gereden en een C, maar kwamen er financieel niet uit.
Op de parkeerplaats bij de Mercedes dealer stond naast de demo C een Volvo S60
Wat een mooie auto, maar kenden de auto niet.
s’ Avonds op de site van Autoweek gekeken waar een duurtest van deze Auto werd gepresenteerd en de volgende dag gereden met een V60 B4 r design.
Wat een verwennerij en wat een mooi interieur..
Toen kwamen de getallen. wat krijg je bij Volvo veer waar voor je geld. Omdat ik de BMW 2 3 jaar terug ook in een superdeal in de private lease had verkregen na inruil van mijn 3 touring, had ik geen zorg over inruil.

Daar de initiële aanbieding bij koop interessanter leek als eventuele private lease leek de keuze te vallen op een V60 B3 r-design omdat me dat voor inruil slimmer leek als een Sedan.
Afspraak gemaakt om het rond te maken, tijdens het gesprek krijgt de verkoper een mail waarin Volvo een Private Lease aanbieding post op een S60 B4 R-design, voor een tarief waarvan ik dacht, hoe kan dit?

Om een lang verhaal kort te maken 2 februari werd mijn Volvo door Corona thuisbezorgd.

De eerste 200 km waren een glimlach. De B4 mild hybrid heeft 60 pk meer als vorige 2 en is weer een viercilinder. Voor mij als doorsnee automobilist meer als voldoende.
Wat is ie stil en snel.
De Sensus beeldscherm is zelfs een meevaller. Ik had verwacht dat ik mijn I drive sterk zou missen maar dat is niet het geval.
De Harmann Kardon geluidsinstallatie is ook een aanrader, erg blij mee

Wat ook opvalt, zuinig, de eerste tank beurt is geweest en kwam op 6,8l 100km uit waarin er relatief veel kortere ritten zijn gemaakt.
Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.

Zijn er ook al minpuntjes? Ja, in de ruimte onder de plaat in de bagageruimte geen mooi vak waar je spulletjes kunt opbergen. Had beter gekund.

3maanden

  • 3.200 km

De eerste 3 maanden zitten erop.

Verbruik: blijft me verbazen : ik rijdt gemiddeld 6,5l/100km, zeker gezien het feit dat de auto rond de 1700 kg rijdt

Betrouwbaar: nog geen problemen gehad

Plussen:
Met de caravan een surplus aan power!
App werkt super!
Geluid, het Harman Kardon geluidsysteem maakt het aangenaam vertoeven in de auto!
Stoelen: Verwennerij

En ja er zijn ook minnen.

Het Sensus systeem voor de bediening van oa navigatie, radio, maar ook de Climate is wennen, als je lange tijd (voor mij in ieder geval) verwend bent met Idrive van BMW. Omdat ook de voicecontrol zoals vaak een dingetje is mis ik mij draaiknop!

Overall een blije man.
Wat leuk blijft is dat je veel duimpjes krijgt over het uiterlijk van de auto.

6maanden

  • 6.100 km

Het gaat langzaam omhoog! Corona en een hobby cabrio drukken de voortgang. Maar elke keer als we erin rijden worden we blij.
Rijcomfort en plezier blijven hoog en omdat Sensus navigatie steeds meer gaat wennen is de I drive langzaam aan het verdwijnen uit de herinnering.

Het verbruik blijft positief voor zo’n zware auto. De boordcomputer geeft 7,1 gemiddeld aan waarin zeker de afgelopen maand veel met caravan is gereden.

Brengt mij op het genot van de uitklapbare trekhaak. Hier is goed over nagedacht alle stekkers en breeksnoeren zijn eenvoudig te plaatsen.
De achteruitrijcamera maakt de mover bijna overbodig. (Maar blijft zo leuk!)

Een jaar en 3 maanden

  • 23.500 km

Het wel weer tijd voor een update.

Eigenlijk weinig bijzonders te vertellen. De auto is eigenlijk storingsvrij gebleven op een klein dingetje met de sleutel, maar dit bleek eigenlijk niet aan de sleutel te liggen maar aan de litium batterij die op was.

Rijden,

De auto is een perfecte reisauto gebleken en brengt je met veel plezier van a naar b. Dan is hij ook in zijn element. In de stad is hij ondanks zin wendbaarheid minder handig, de lengte van de auto maakt het in sommige parkeergarages een uitdaging

Looks,

Grappig is dat de auto nog regelmatig complimenten krijgt over zijn uitstraling. Wordt er zelf ook nog steeds blij van

Verbruik:
het verbruik is weer terug naar een acceptabele 6,7 liter op 100 km. Blijft bijzonder knap zo’n zware auto met dit relatief lage verbruik.

En nu op naar de zomer, benieuwd!

En dan

  • 40.210 km

Aan al het goede komt ook een eind.

Na een mooie periode met mijn mooie S60, kwam het gevoel van mooi maar groot, met goed advies van de dealer dus besloten een wissel te doen.


Wat vond ik van de S60, ultieme reisauto, eyecatcher, echt iedereen vind hem mooi, fijne motor, sedan is altijd mooi om te zien. Een heel goede caravantrekker.
Zuinig, 7,2l was eigenlijk altijd wel in beeld

Wat viel tegen was de milieuvriendelijke bekleding. doe mij maar echt leer of stof.

Ik ga hem missen


Na lang twijfelen tussen een vol elektrische xc40 toch gekozen voor een plug in. Mijn belevenissen zullen in de review terugkomen

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.