Volvo S60 B4 Inscription (2021)

autoreview

Volvo S60 B4 Inscription (2021)

Signalement

UitvoeringS60 B4 Inscription
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf7.000 km
KM-stand laatst12.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Total loss

  • 12.000 km

Vorig jaar voor het eerst een nieuwe Volvo S60 aangeschaft. Maar daar hebben we slechts een half jaar plezier van gehad. Stilstaand in de file in het donker bij hevige regen werden plotseling de gordels snoeihard aangetrokken. Vlak daarna volgde van achteren een enorme klap als gevolg van een bestuurder van een Audi A3 die niet op zat te letten. Resultaat, Volvo (en Audi) total loss. Maar het rear collision warningsysteem heeft ons wel gered. Zonder een schrammetje konden we uitstappen. Ook de veroorzaker kwam er redelijk vanaf. Ik wist wel dat er een systeem op de Volvo zit dat kruisend verkeer achter de auto ziet, maar niet een systeem dat ook een naderende aanrijding van achteren detecteert en de inzittenden daar tegen beschermt. Het was voor ons wel meteen de reden om weer opnieuw een S60 te kopen.

Uitvoering
I.p.v. een R-Design is het deze keer een Inscription-uitvoering geworden. En daar zit eigenlijk alles op en aan wat je je kunt wensen. Verwarmbare stoelen, -achterbank, -voorruit, -stuur en zelfs een standkachel die d.m.v. een app te bedienen is. Nooit meer ruiten krabben!

Het rijden
Qua rijden is een Inscription comfortabeler dan een R-Design. Die laatste heeft een duidelijk stugger onderstel en een nog directer stuurgedrag. Bij kort bochtenwerk heel fijn, maar op de snelweg is zo’n Inscription - zeker bij lange afstanden - een stuk prettiger, althans dat vind ik.

De mild-hybrid B4-motor is voldoende krachtig. Je komt eigenlijk nooit vermogen tekort. En de 8-trapsautomaat is doorgaans goed bij de les. Alleen bij het afremmen voor bijvoorbeeld een verkeerslicht voel je lichtjes dat de automaat terugschakelt met als gevolg dat je niet echt vloeiend tot stilstand komt. Dat kunnen sommige andere merken beter. Ander puntje van kritiek is het geluid van de achterbanden, dat zou nog net iets stiller kunnen.

De eerste 12 duizend kilometer is de auto zeer goed bevallen. Ik zie wel eens berichten voorbij komen dat Volvo wellicht niet meer zo degelijk is als vroeger, maar tot nu toe heb ik geen enkele reden tot klagen. Het is voor mij in ieder geval de fijnste auto die ik tot nu toe gereden heb.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.