Volvo S60 2.4 D5 Edition (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S60 2.4 D5 Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Meteen na de proefrit was ik verkocht aan de fantastische dieselmotor. De souplesse van een commonrail diesel kende ik al uit mijn voorgaande auto, maar de kracht van de Volvo (ondanks het gewicht) is geweldig. Dat geldt ook voor de stilte en de kwaliteit van de Volvo-carkit. Regelmatig wordt gevraagd of men mij stoort, terwijl ik rustig met zo"n 130 km/u op de snelweg rijd. Ze horen er niks van! Qua wegligging ervaar ik de S60 wel als een ’grotere’ auto, met een wat hoger gewicht. Maar dat is voor de vele kilometers op de snelweg geen enkel probleem. Natuurlijk is ruimte op de achterbank niet al te groot, is de kofferbak niet echt makkelijk bereikbaar en de draaicirkel enorm, maar voor de rest is het gewoon een topper. Wel irritant is het feit dat bij een goede regenbui de achteruitkijkspiegels vol met druppels komen te staan en er weinig meer te zien is. De spiegelverwarming aan doen helpt wel, maar niet voor lang.
PROBLEMEN
Deze auto is een verademing vergeleken met mijn vorige (Alfa), waar altijd wel wat mee was. Maar als er dan een keer iets is met deze Volvo, dan heeft de dealer wat moeite met luisteren: De speakers van de (verder uitstekende ’dolby surround’) stereo-installatie kraakten als ik een CD afspeelde en de toerenteller zo"n 2.000 a 2.500 TPM aangaf. En dat nota bene aan het begin van een vakantie. Terug in NL moest ik toch voor een onderhoudsbeurt naar de dealer. Het euvel met de CD-speler en krakende speakers werd volgens hen veroorzaakt door het gebruik van gekopieerde CD"s. Maar die zaten niet in de CD-speler en tot mijn grote ergernis hield de dealer bij hoog en bij laag vol dat het toch echt door gekopieerde CD"s kwam. Direct na de onderhoudsbeurt dus maar een nieuwe afspraak gemaakt, want bij het wegrijden van het terrein kraakten de speakers nog steeds. De gehele bekabeling is vervolgens doorgemeten en uiteindelijk is er maar een nieuw apparaat geplaatst. Later bleek dat een tijdelijk toestel te zijn waarna ik dus voor de 3e keer terug kon.
Verder een keer met een lege accu gestaan (in Zuid Frankrijk) omdat het stadslicht niet automatisch uit gaat en er geen signaal afgaat dat deze lichten nog branden. Na ca. 1 dag is de accu dan echt leeg!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.