Volvo S40 2.0D Momentum (2005)

autoreview

Volvo S40
Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40 - interieurVolvo S40 - interieurVolvo S40 - interieur

Signalement

UitvoeringS40 2.0D Momentum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf126.000 km
KM-stand laatst135.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste onderhoudsbeurt na aanschaf

  • 135.000 km

Mijn oude vertrouwde 206je 1.4 HDi uit 2007 was toe aan een nieuwe koppeling en versnellingsbak, toch vervelend als je niet kunt terug schakelen... Volgens mijn lokale monteur (bovag) ging dat toch al snel 1100-1500 euro kosten.

Tijd om opzoek te gaan naar wat nieuws. En ja na een korte tijd kwam deze S40 2.0D 2005 op mijn pad. Volgens mij is het de momentum uitvoering met: Volvo RTI navigatiesysteem, Interior Air Quality System (IAQS), houtpatroon inleg, High Performance Audio met bediening op het stuur, automatisch dimmende binnenspiegel, Dynamic Stability & Traction Control (DSTC), mistlampen, Electronic Climate Control (ECC) etc.

Wat een vooruitgang! Vergeleken met m'n Peugeot rijdt deze als een tierelier en voelt als een stuk meer auto! Ook over het HP-audio systeem ben ik erg tevreden. Sinds kort heb ik er de Parrot MKi9100 uit de peugeot ingezet. Er zat namelijk geen telefoonaansturing in de auto.

Voorin is er flink wat ruimte aanwezig, alleen mis ik wat (grotere) opbergvakjes. De kofferbak is lekker groot, alleen is de opening wat klein, maar ja dat in inherent aan de keuze voor een sedan denk ik dan.


-----------
Eerste onderhoudsbeurt
-----------

Inmiddels heb ik de auto ongeveer 3 maanden en 10.000 km in bezit. De wagen rijdt gemiddeld 1:18, wat ik vrij netjes vindt. Bij pure snelweg ritjes is hij zuiniger. Volgend jaar komen er wel winterbandjes onder want ik had hem vorig weekend bijna in de vangrails zitten na het weg rijden in een bocht bij een verkeerlicht.

Het lampje van regulier onderhoud ging vorige week branden, dus ik dacht maar meteen een afspraak voor een beurtje maken. Deze keer heb ik gekozen voor de Volvo dealer hier in Utrecht. Dat moet wel goed zijn toch?

Bij het afrekenen moest ik wel even slikken € 433,60... Dat was even andere koek dan bij het 206je. Er bleek een 120.000 km beurt te zijn uitgevoerd en die was wat duurder dan de geadverteerde € 239,- kostende jaarlijkse onderhoudsbeurt van de website (welke trouwens ex btw bleek te zijn). Maar goed er zijn nu wel extra filters en een 'ring' vervangen volgens de factuur. Oh ja en natuurlijk een kentekenlampje (toch eens controleren die gaan wel erg vaak stuk heb ik het idee). Ach ja het is betaald en hopelijk kan ik er weer even mee door.

Voorlopig eerst maar weer even genieten van deze fijne auto.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.