Volvo S40 2.0 D Momentum (2004)

autoreview

Volvo S40
Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40 - interieurVolvo S40 - interieurVolvo S40 - interieur

Signalement

UitvoeringS40 2.0 D Momentum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Inmiddels de vierde auto sind mijn werkzame bestaan. Nu een Volvo, na eerst een Peugeot 206 1.9D, een Volkswagen Golf V 1.9 TDI en tijdelijk een Toyota Avensis 1.8 nu een Volvo. Hoe doet ie het nu?
Om kort te zijn goed. Het is een heerlijke auto.

BUITEN
Om aan de buitenkant te beginnen, hij oogt goed. Door de gedrongen vorm komt de auto sportief over. Voor het mooie zou hij eigenlijk iets lager moeten staan en zouden de velgen 1 inch groter moeten zijn (maar ja, ik ben ook maar de tweede berijder en heb dus niet zelf gekozen). In de kleur Safari groen, wat eigenlijk meer geel is, valt de auto wel meer op dan het saaie grijs. De antenne aan de buitenkant doet vermoeden dat er een mooi navigatiesysteem in zit, maar helaas, shone schijn.

BINNEN
Na de auto van buiten bekeken te hebben, wordt het tijd om naar binnen te gaan. Lijkt het aan de buitenkant toch geen hele kleine auto, valt het toch tegen als je binnen stapt. Begrijp me goed, het is goed toeven, maar voor een gezin lijkt het mij toch niet heel ruim. Nu zijn wij met z’n tweeen, dus dan is het ruim zat. Een van de zaken die je wel echt mist is de aflegruimte. Het oplaadsnoer van de mobiele telefoon past net in het portiervak. De kaarten moet je maar ergens anders laten liggen. In de momentum uitvoering zit je op speciaal beklede stoelen. Het ziet er niet alleen stoer uit, maar het voelt ook heel lekker. Om bij de stoelen te blijven, deze zitten prima en bieden voldoende steun.
Kijk je vanuit je stoel om je heen heb je een mooi uitzicht. Het dashboard straalt een bepaalde rust uit, dankzij de opzet van de middenconsole. Wat ik niet helemaal top vind is de zitpositie. In de Golf kon ik echt perfect zitten, maar nu is het niet helemaal optimaal.
Als we toch bezig zijn met relatief mindere punten dan zijn de radio en de climate control ook aandachtspunten:
De radio is ook niet zo goed als in de Golf. Het klinkt wel aardig, maar het geluid is niet helemaal goed, zeker niet als de radio wat harder gaat.
De climate control is een apart geval. In het begin warmt ie goed op, maar na verloop van tijd lijkt het apparaat het wel warm genoeg te vinden en voel je het koud worden. Dit heb ik bij een beurt aangegeven, toen is er een software update geweest, maar dit heeft het probleem nog niet opgelost.

RIJGEDRAG EN MOTOR
Het rijgedrag is echt super van de auto. Het is goed dat het onderstel geleend is van Ford. Je hebt echt het idee dat jij de baas bent over de auto, wat je ook doet. Het maakt niet uit of je 100 of 200 rijdt het voelt altijd goed aan.
In combinatie met de motor is het helemaal te gek. Wat is die motor lekker. Hij heeft voldoende power voor een dergelijke auto. Mijn gevoel zegt dat de D5 bijna teveel van het goede is. Het is nu al niet moeilijk om de banden te laten slippen. Met de kerst zijn met samen naar Tsjechië gereden. Heerlijk zo door Duitsland. Tot ongeveer 180 Km/h heeft de motor geen enkel probleem om op snelheid te komen. Daarboven gaat het wat langzamer. Toch even de top geprobeerd en uiteindelijk op de GPS op 208 Km/h.

CONCLUSIE
Hoe doet ie het ten opzichte van de anderen? Dit is gewoon een hele goed auto en alleen de Golf komt in de buurt, alleen die had wat minder PK (105 tov 140 nu)

UPDATE 13-11-2007:
Inmiddels al aardig wat km’s erbij gereden en ik ben mij toch gaan iriteren aan een aantal zaken:
- Airco: dat ding blijft maar koude lucht blazen. Is het buiten rond de nul graden, gaat dat ding na een half uur koude lucht blazen. En stoppen doet ie dan niet meer.
- Inhouden motor. Ik had de auto naar de dealer gebracht voor een beurt een aangegeven dat de motor licht inhield bij volgas op de snelweg. Kom ik hem ophalen, moet ik eerst vragen of ze het verholpen hebben, zegt de verkoper doodleuk: ’het is nu even weg, maar dat inhouden is zo weer terug, ligt aan het type motor..’ Sorry hoor je praat over een auto van €35000, dan zeg je toch niet, pech je doet het er maar mee.

verder doet de auto wat ie moet doen, maar vond promotie op het werk een leuke reden om wat anders te kiezen. Volgende week haal ik mijn nieuwe Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtd 16V op! Kan niet wachten!

PROBLEMEN

Eigenlijk weining tot geen problemen naast de airco. Alleen 1 maal een kapotte lamp, die na vervanging door de dealer niet meer rechtdoor scheen. Ik hoop dat het zo blijft.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.