Volvo S40 1.6 D (2008)

autoreview

Volvo S40
Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40

Signalement

UitvoeringS40 1.6 D
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst8.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 8.100 km

4 juli 2008

Na 4 jaar tevreden gereden te hebben in een Golf V 1.9 TDI was het weer tijd om een andere leaseauto te kiezen.
Na proefritten in een 308 en 407 (dit heeft de voorkeur van mijn bedrijf) ook eens in een S40 gereden, dit beviel goed, en het model spreekt mij ook aan.
In verband met versobering van de leasearieven kon ik niet voor de 2.0D gaan, het is een 1.6D Base geworden met als extra: High performance installatie en metaallak.
De kleur is savile grey met een lichtgrijze bekleding, na 2 maanden wachten kon ik hem ophalen, mooie wagen.

Heb er nu 285 km op zitten en mijn eerste indruk is als volgt.

- deuren als kluisdeuren (voelt degelijk aan)
- geluid van de installatie (was meerprijs) is niet wat ik ervan verwacht had.
- goede stoelen, en ruim voldoende stelmogelijkheden
- 1.6 motor had in de onderste regionen wat meer power mogen hebben (als vergelijking even mijn golf 1.9 in gedachte)
- motor laat zich wel horen, maar komt nog niet irritant over, en is eigelijk een verademing tov de Golf.
- interieurafwerking is voldoende maar zie wel wat kiertjes
- op achterklep op gehele lengte het woord VOLVO is ronduit lelijk
- krappe ingang bij bagageruimte
- goede wegligging
- krappe beenruimte achterin.

18 augustus 2008 inmiddels 1200 km op de teller.

Tot nu toe geen problemen, wel wat opmerkingen;
afwerking in kofferbak is niet mooi, de onderplaat ligt wat hoger dan de rest, en de bekleding aan de bovenkant zit niet netjes. bij de achterlichten zitten roostertjes om de lampen te vervangen, maar dat blinkt niet uit in stevigheid
tot mijn verrassing vond ik in de achterbak bij de noodmaterialen een veiligheidshamertje. (dit heb ik gelijk voorin gemonteerd)
Motor is redelijk, maar een 2.0D is zeker aan te raden.

Van de week naar de Volvo dealer ivm klachten aan mijn parrot handfree, ik laat dan gelijk die lelijke letters op de achterklep weghalen.
De lichtgrijze bekledingis wel heel erg besmettelijk, maar goed, dat weet je vantevoren eigenlijk.
Voor de rest ben ik tevreden.

29 augustus 1552 kilometers

lelijke letters op de achterklep zijn eraf gehaald, ziet er gelijk beter uit.
jammer dat de elleboogsteun tussen de voorstoelen niet verstelbaar is, ik ben klein van stuk (176 cm) en zit dus met mijn elleboog precies op de rand om goed te leunen.
Radio klinkt nu een stuk beter, dankzij betere instelling. (met dank aan een lezer)
Parrot handsfree werkt nog steeds niet goed, maar dat terzijde..


24 september 5250 kilometers

ben gematigd tevreden, kom er nu achter dat ik toch meer een sportievere rijder ben, de golf V reed sportiever, evenals mijn voorloopauto een mazda 6 2.0D (nieuw type). Begrijp mij niet verkeerd, de volvo rijdt goed, maar heel neutraal. krijg weinig emotie. Maar goed ik moet er nog 4 jaar mee rijden, en dat is heus geen straf, maar ik weet nu al dat mijn volgende auto geen volvo wordt. Dit klinkt verwend, maar is helaas zo. Ik stoor mij bijvoorbeeld flink dat er zichtbar kruisschroeven te zien zijn bij de omhuizing van de cockpit, geen gezicht..
De richtingaanwijzers zijn gevoelig, soms wil ik alleen even kort aantikken, voor 3 keer knipperen, maar dan druk je snel op te diep in, met gevolg dat je niet in de gaten hebt dat hij blijft knipperen. De carkit werkt eindelijk.

15 oktober 8100 kilometers

nog steeds hetzelfde gevoel als bovenstaand verhaal - wat mij opvalt is het duiken/omhoog komen van de neus bij snel optrekken en doorschakelen. Op de zaak is nu een Cadilacc BLS vrijgekomen met 150 pk onder de motorkap, in de meest luxe uitvoering - ze vroegen of ik daar mee wil gaan rijden. Ik neig er wel toch die BLS te kiezen, is met die 150 pk weer een verademing.. maar goed ga er ff over nadenken.
De Volvo dealer belde nog op hoe de auto beviel, toch netjes die aftersales.

28-12-2008
toch definitief gekozen voor de Cadilacc, een ander gaatmet devolvo rijden, het was toch niet mijn auto qua rijbeleving.

PROBLEMEN

  • 8.100 km

geen

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.