Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • S40

Volvo S40 1.8 (2000)

autoreview

Volvo S40 1.8 (2000)
nanda 2045291
  • nanda 204529113
  • Gebruikersreview
19 maart 2021 om 19:06
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringS40 1.8
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf215.000 km
KM-stand laatst215.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volvo S40 (2000) 1.8 / 215.000 km gekocht op Februari 2021

  • 215.000 km
  • 19 maart 2021

Beste autozoeker,

Ik heb zelf ook vaak ervaringen van mensen opgezocht omtrent auto’s en ik vond het nu tijd om dan ook zelf een bericht te schrijven dat u misschien kan helpen een keuze te maken.

Ik had inmiddels al behoorlijk wat ervaring met allerlei garages, verdachte dealers, goede dealers, pure oplichters, oprechte lui, verotte auto’s, zeer sterke auto’s en problem solving experience.
Ik was op zoek naar een belachelijk goedkope wagen die toch zeer betrouwbaar zou kunnen zijn. Na naarstig onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat de meest betrouwbare auto’s, Mercedes, Audi, Bmw, Ford Mondeo en Volvo’s zijn.
Bij toeval ben ik op een Volvo S40 terecht gekomen en deze (zelfs benzine) zijn toch tot de 4 a 5 Ton te rijden en zelfs meer.
De wagen stond te koop voor een kleine €1200,-
Mijn redenering (en ervaring) was, als je een auto koopt voor 500 of 3 a 4 duizend dan is het zeer aannemelijk dat je in deze gevallen er tussen de 1000 en 3000 in moet stoppen om de wagen in orde te krijgen.
Mijn auto heb ik volledig afgekraakt omdat ik ook werkelijk dacht dat er zeer veel aan mankeerde en dat deed het het ook, en ik heb hem toen meegenomen voor €600,-
Het voordeel voor mij is dat de auto op de zaak staat en dat de bijtelling door het zeer lage aankoop bedrag, lekker laag is.
Ik ben er zo’n 4 weken mee bezig geweest (ik zoeken, de garage werken) en ik kan er het volgende over vertellen:
Het is een heerlijk comfortabele auto en inmiddels zijn de meest belangrijke zaken gemaakt (a +/- €1300,-) Schokbrekers, banden, nokkenasversteller, Lucht massa meter (zet dat erop wat eraf kwam anders werkt de auto niet goed), beurt, brandsstof filter, stofhoes, slot linker voordeur (gaan kennelijk het meest stuk) en nog wat kleine zaken.
Ik denk dat ik er nog wel zo’n €1000, in zal gaan stoppen maar dit is alleen maar omdat ik iets meer wil dan dat werkelijk nodig is.
De onderdelen voor deze auto zijn relatief gemakkelijk te verkrijgen en naar mijn mening niet “TE” duur, maar ga er niet van uit om alles even binnen een paar dagen te regelen.
Na deze reparaties rijdt de auto uit 2000, werkelijk comfortabel en veilig. Het standaard onderhoud wat nog overblijft en waarvan ik vindt dat men dat ook ieder jaar moet laten doen (of doen), zijn de kosten niet. Onderzoek naar het motorblok van deze auto laat zien dat men pas wat olie lekkage kan verwachten na 4 of 5 Ton. Dit type auto heeft ook nog een iets lagere wegenbelasting dan verreweg de meeste auto’s van dit formaat. Eerder keek ik vaak naar de kosten van de wegenbelasting (lager dan €100,-) maar als ik bereken wat deze auto bespaard aan onderdelen, onderhoud, verbruik, etcetera, dan is de wegenbelasting van zo’n €140,- veel goedkoper.
Wat ik wel gezien heb bij deze auto’s is dat men deze types met een automaat beter kan mijden bij dit aantal kilometers.
Als u zelf dit soort auto’s op kenteken natrekt dan ziet u dat deze zuto’s veelal dezelfde problemen hebben waarbij andere auto’s vaak uiteenlopende problemen hebben. Dit maakt de auto wat mij betreft dus voorspelbaar en in die zin dus meer betrouwbaar.
Het is geen racer maar de motor voelt echt aan alsof deze altijd met een zelfde kracht vooruit wilt, voelt echt betrouwbaar en sterk.
Dit is i.i.g. mijn ervaring en ik zie het ook gewoon als een machine dus als men genoeg onderdelen vervangt, dan moet de wagen dus ook weer beter gaan fuctioneren. Ik kan hierbij overigens vertellen dat ik wel merk dat deze auto wat misbruikt geweest is en het heeft ontbroken aan correct onderhoud.
De meeste mensen starten hun auto en rijden direct weg en ze laten hun auto niet even tot rust komen voordat ze de motor uit zetten. Vooral het laten draaien voordat men wegrijdt is echt belangrijk omdat de olie dan de kans krijgt goed door het blok te gaan en wat op te warmen.
Ga er goed mee om en de wagen zal langer blijven functioneren.Simpel.

Ik had zelf i.i.g. nog nooit een Volvo gehad want ik associeerde dit altijd met een beetje burgerlijk en stijf maar het rijdt echt top en ik zal in de toekomst zeker weer gaan uitkijken naar een Volvo.

Mijn advies is om op internet op te zoeken hoe je een auto moet controleren bij een koop (dit is tegenwoordig gemakkelijk op te zoeken) en er kritisch naar te kijken, want je kunt natuurlijk ook een sterke wagen, te verwoest aanschaffen. Dit zou alleen maar zonde geld zijn.

Ik ben i.i.g. verkocht en ik hoop dat u hier wat aan heeft.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volvo S40? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo S40
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volvo S40 1.8 Dynamic SE AIRCO TREKHAAK CRUISE

    Volvo S40 1.8 Dynamic SE AIRCO TREKHAAK CRUISE

    • 2000
    • 150.605 km

    € 1.500

    Volvo S40 1.8 Europa

    Volvo S40 1.8 Europa

    • 2000
    • 127.284 km

    € 2.250

    Volvo S40 1.8 Europa 88.978km NAP

    Volvo S40 1.8 Europa 88.978km NAP

    • 2000
    • 88.978 km

    € 2.950

Meer Volvo S40 occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo S40 specificaties
  • Volvo S40 occasions
  • Volvo S40 video's
Advies en informatie
  • Volvo S40 tests
  • Volvo S40 gebruikersreviews
  • Volvo S40 index
PREMIUM
Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Voor de verandering pakken we eens twee grote auto’s met een hoge kilometerstand. Althans,...

Lees meer
 

Volvo S40 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo S40 1.8 (2000)

    Volvo S40 1.8 (2000)

    • 19 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 1.8 Europa Elegance (2002)

    Volvo S40 1.8 Europa Elegance (2002)

    • 25 juli 2013
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 T4 (2002)

    Volvo S40 T4 (2002)

    4
    • 5 februari 2012
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 1.8 (2002)

    Volvo S40 1.8 (2002)

    3
    • 2 januari 2010
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 1.9 D 102pk (2001)

    Volvo S40 1.9 D 102pk (2001)

    • 24 juni 2009
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 1.9 D 102pk Europa (2001)

    Volvo S40 1.9 D 102pk Europa (2001)

    1
    • 20 september 2008
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 2.0 T (2001)

    Volvo S40 2.0 T (2001)

    2
    • 8 november 2007
meer reviews
Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

25

Volvo-piloten mogen altijd graag beweren dat hun auto bij hoge kilometerstanden ‘net ingereden...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 2.4i Summum (2005)

    Volvo S40 2.4i Summum (2005)

    • 19 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 1.8 Europa (2003)

    Volvo S40 1.8 Europa (2003)

    5
    • 2 december 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 1.6D DRIVe Momentum (2009)

    Volvo S40 1.6D DRIVe Momentum (2009)

    5
    • 25 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 2.4i Momentum (2004)

    Volvo S40 2.4i Momentum (2004)

    3
    • 16 juni 2020
  • Nieuws
    Facelift Friday: Volvo S40/V50

    Facelift Friday: Volvo S40/V50

    62
    • 8 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 2.4i Kinetic (2005)

    Volvo S40 2.4i Kinetic (2005)

    4
    • 10 oktober 2019
  • Gebruikersreview
    Volvo S40 2.4 Kinetic (2004)

    Volvo S40 2.4 Kinetic (2004)

    3
    • 7 oktober 2019
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    115
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    22
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    67
    • 4 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden