Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • C30

Volvo C30 T5 Summum (2007)

autoreview

13
Volvo C30 T5 Summum (2007)
Volvo C30 T5 Summum (2007)Volvo C30 T5 Summum (2007)Volvo C30 T5 Summum (2007)Volvo C30 T5 Summum (2007)Volvo C30 T5 Summum (2007)Volvo C30 T5 Summum (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
23 september 2016 om 14:35
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC30 T5 Summum
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf36.500 km
KM-stand laatst87.000 km
Lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tweeslachtig

  • 36.500 km
  • 23 september 2016

Het roer ging begin 2016 drastisch om. Wilde minderiseren. Ballast afwerpen. Het bezit van auto's kost niet alleen geld, maar ook veel aandacht en tijd. Heb daarom besloten dat -in ieder geval!- één van de 3 Volvo stations het veld moest ruimen. Ook wilde ik wat kleiner en zuiniger gaan rijden. Omdat ik dagelijks meer woon-werk kilometers (via de A12) zou gaan maken en op geld en brandstof wilde besparen. Heb rondgekeken op internet naar (goede) auto's als Honda Jazz, Fiat Punto Diesel, Fiat 500L, Audi A3, BMW 1-serie, Volvo C30/S40/V50 en Volvo C70.

Uiteindelijk is de keuze toch weer op een Volvo gevallen. Zijn we vertrouwd mee. Ditmaal op een zwart metallic C30. Op een vrijdagmiddag struinde ik het internet af en viel mijn oog plots op een advertentie van een Volvodealer in de buurt die een T5 (bouwjaar juni 2007, 220 pk., Summum-uitvoering, automaat) met net geen 37.000 kilometers op de teller in de aanbieding had. In 9 jaren tijd en volledig Volvo dealer onderhouden. Uniek!

Al tijdens de testrit was ik om. De C30 reed strak, uiterst soepel en stil. Had al eerder in een 2.4 (met 170 pk, normale versnellingsbak) gereden die voorzien was van 18 inch velgen en een (groot) R-design stuur, wat ik geen prettige combinatie vond. De T5 die nu werd aangeboden, was er één in de Summum (meest complete en duurste) uitvoering. Incluis extra's als een automaat en een elektrisch open dak. Tijdens de rit merkte ik al snel dat het gaspedaal met de nodige voorzichtigheid bediend moest worden, want de C30 spoot met gemak vooruit.

De V70 Classic zou ingeruild worden. Met pijn in het hart. Een vriend meldde zich al snel met de mededeling dat 'ie de wagen, die altijd perfect onderhouden is geweest, graag van ons over wilde nemen. Aldus geschiedde. De dealer toonde zich coulant, bood me een korting en het vooruitzicht op een kilometerbeurt, een nieuwe distributieriem en 6 maanden Bovag-garantie.

Intussen zijn we 4 maanden verder en heb ik bijna 10.000 kilometers met de wagen gereden. In binnen- en buitenland. Heb sterk aan de 3 deurs Volvo C30 moeten wennen. Ik was namelijk erg gesteld op de kwaliteiten van de 17 jaar oude V70 Classic. Zo zijn we er op bagageruimte en op toegankelijkheid flink achteruit gegaan. Ook bevalt me het in-/ uitstappen via de 2 grote portieren nog steeds niet. Met name ook in krappe parkeerplaatsen. Ik rol er letterlijk elke keer uit. Leeftijd en gewicht spelen nu een rol. Achterin plaatsnemen is via de voorstoelen voor volwassenen en ouderen amper te doen. Heb nog steeds niet onder de knie hoe ik de voorstoel in z'n oude stand terugkrijg. De ruimte voor de benen van de achterpassagiers is beperkt. Er moet dus wat worden geschoven met de voorstoel(en) als er iemand achterin wil zitten. De interieurbreedte is echter prima en 4 inzittenden hebben elk een eigen stoel met armleuning en in zwart leer. Feitelijk is het een 2+2.

Deze C30 T5 bezit een 2.5 liter 5 cilinder Volvo-motor met 220 pk. Was toen de top versie. Voorzien van een turbo en, in ons geval, nog eens extra van een geartronic (automaat). Deze combi laat zich heel smeuïg, heel soepel rijden. Ben zelf niet zo'n racer, maar houd wel van een beetje opschieten. Liefst zo comfortabel, betrouwbaar en veilig mogelijk.

Wat bevalt wel/ niet?
Zoals gezegd het uit-/instappen via de 2 (lellen van) portieren. Vind het vervelend dat de voorstoel elke keer weer verschoven moet worden, als er iemand achterin heeft plaatsgenomen. Ook kraakt de voorstoel hinderlijk onderaan de leuning/ zitting, zodra je instapt of wanneer je een bocht neemt. De bagageruimte biedt beperkte ruimte, de toegangsklep (ruit) is klein, het zeiltje wat het zicht van buiten op de bagage onttrekt functioneert knullig. Het rijden met 220 paarden onder de voet merk je niet direct, maar ze komen er vrij onverwacht en plots in. Mijns inziens is er enigszins sprake van een turbo gat. Moest ik sterk aan wennen. In het begin heb ik daarom heel voorzichtig het gaspedaal beroerd
Af en toe ervaar ik ook een wat inhouden/ hikken van de auto/ motor. Alsof de motor geknepen wordt. Tank zowel 95 alsmede 98 (+) benzines. Het onderstel is tamelijk onrustig. Ik ervaar sterke bijgeluiden (kreun/ steun) zodra er over klinkers en verkeersdrempels wordt gereden. Zullen de rubbers wel weer zijn. Een typische Volvo kwaal. Moest sterk wennen aan de fluitjes/ piepjes, van de turbo kennelijk, die je hoort tijdens het versnellen. Ook ontwikkelt zich extra windgeruis in een hoekje van het linker portierraam, zodra het dak geopend wordt. De afwerking kan er verder wel mee door. De gordels klapperen nog wel eens tegen de B-stijl, wat het plastic beschadigd. Zo af en toe lijkt de hendel van de automaat te blokkeren, wil het ding niet versteld/ verschoven worden. Daar moet de dealer nog maar eens naar kijken.

Ook nam het rumoer aan de achterzijde de laatste tijd flink toe. Alsof er iets mankeerde aan de uitlaat. Verdacht zelf de banden (Continentals) hiervan, omdat ze mogelijk aan het cuppen waren geslagen. Heb ze daarom vervangen door nieuwe Goodyears (17 inch). Dit bleek de oplossing. En de banden naar 2,5 bar opgepompt en de wielen uitgelijnd. Ook heb ik de voorbanden vervangen door nieuwe (t.w. Fulda's).

De auto verkeert in bijna nieuwstaat (ook aan de onderzijde), heeft wel eens (zij)schade gehad (winkelwagentje?), maar oogt verder tamelijk onopvallend en bescheiden. Toont meer als een eenvoudige lease C30. Zwart van buiten, zwart van binnen. Ook met de huidige velgen valt het ding amper op. Ik overweeg deze nog eens te vervangen door een ander type velg. Alleen de kenner weet dat het een bijzondere C30 betreft, want dat verraden de 2 uitlaatpijpjes aan weerszijden onder de (achter)bumper. Door de zwarte lak is de wagen binnen, bij warm en zonnig weer, wel een braadslee. Dit is iets om een volgende keer toch echt rekening mee te houden.

Maar verder rijdt deze kleine en moderne Volvo ontzettend relaxt en comfortabel. Hij stuurt lekker strak en rustig. En zit je ruim en heerlijk op de (voor)stoelen, kun je er een prettige zit op vinden dankzij het (lederen) stuur dat, net als de voorstoelen, in alle richtingen te verstellen is. Verder is het enorm stil in het interieur. Zal ook wel komen door het dubbelglas. Het geluid van de 5cilinders zijn (nog) niet echt waarneembaar. Of is de auto nog niet echt losgereden en wordt dit later beter?

Je kunt erg snel met de T5 rijden, heb een paar maal de 200 op de snelheidsmeter aangetikt, maar ook heel rustig. Alles gaat met enorm gemak. Ook op hoge snelheid. De motor trekt als een lier. Een grote motor in een relatief lichte auto. De top bedraagt ongeveer 240 km/u. Sneller kan, als de auto gechipt wordt. Via Volvo's eigen Polestar lukt dit echter niet (bij deze C30, vanwege de aanwezigheid van de geartronic). Heb ik nagevraagd. Het brandstofverbruik bedraagt nu 8,7 liter per 100 kilometer gemiddeld. Is bijna 1 op 11,5. Een keurige waarde. De auto wordt voornamelijk voor langere ritten gebruikt. Bij aanvang was het gemiddelde verbruik 12,8 liter benzine over 100 kilometer. De wegligging is prima. De C30 deelt het -veelgeprezen- onderstel met de Ford Focus en de Mazda 3. Direct, maar comfortabel. De vering en demping zijn wat kort.

De auto bezit in deze (Summum) uitvoering veel lekkers als leren bekleding, dubbel en waterafstotend glas, xenon verlichting, een automatische airco, een ingebouwd navigatiesysteem, extra audio-uitrusting, verwarming voorstoelen, automatische wissers en elektrisch inklapbare/ verstelbare spiegels.

Poeslief en soms een beest, zo gedraagt zich deze C30. De waardering voor de auto is intussen wel gegroeid en ben ik wel aan zijn merites gewend geraakt. Tenslotte wilde ik ook wat kleiner gaan rijden. Dit model Volvo biedt me gewoon van alles wat. En in deze T5 Summum uitvoering is het misschien in de toekomst wel een gewilde klassieker. Wie weet.

Gewoon goed

  • 75.600 km
  • 3 maart 2018

Inmiddels staat de kilometerteller op 75.600. In de bijna 2 jaren dat ik de C30 bezit zijn er 40.000 km. bijgekomen. Intussen ben ik zeker op de T5 gesteld geraakt. Met name om de zeer soepele, stille en relatief zuinige motor. Het verbruik is 1 op 11 gemiddeld. Het verbruik varieert wel met koud en warm weer. De 5 cilinders hoor je (nog) niet echt; het is absoluut geen Roffel (Volvo 850). Beetje jammer dit, omdat ik wel van wat drama (lol en emotie) hou. Inhalen van anderen daarentegen is geen punt, versnellen met een T5 gaat als in een raket, en dat in totale rust en met enorm gemak. De auto wordt alleen gebruikt voor werkverkeer over de A12. Tussen 026 en 030. Meestal op de linkerrijbaan. Flitsmeister aan. Omdat het allemaal zo snel en met zo'n gemak gaat, houd ik er een defensieve rijstijl op na; d.w.z. ik hanteer veel ruimte, omdat het versnellen zo ontzettend snel gaat en je zo op de bumper van je voorganger zit.

Klachten heb ik (nog steeds) over een krakende bestuurdersstoel, gesuis bij het linker voorraam zodra het dak geopend wordt, en een ratel bij het starten van de motor. Ook heb ik nog steeds moeite bij het uitstappen via de lellen van deuren en uit de lage zit. Ook het verschuiven van de voorstoelen als iemand achterin wil zitten vormt een kriem: de voorstoelen komen niet altijd terug in de oude positie. Positief zijn echter weer wel dezelfde (voor)stoelen, het zitcomfort, de rust in het interieur en de zitpositie achter het stuurwiel.

Na de 60.000 km. beurt (Volvo dealer, € 450,-) hoorde ik gefluit en gesis, geluiden alsof er een nest met merels in de motorruimte zat. Dacht serieus dat dit aan de Renault -die voor mij reed- lag. Heb er zelfs de ANWB bij gehaald om een diagnose te stellen. Het geluid leek uit de omgeving van de distributieriem en spanrol afkomstig. Bij aanschaf is deze riem wel vervangen, maar kennelijk de spanrol niet. Stond wat droog, had wat roest. Heb daarom opdracht gegeven het ding te vervangen. Het geluid (b)leek niet afkomstig van opgehoopte lucht in het blok vanwege een dicht geslibde carter ventilatie. Heb daarom enkele dagen met een (iets) uitgetrokken olie peilstok gereden.

Ook heb ik zonneschermen gekocht om de inkijk, met name de kofferbak, te verhinderen. Via Vstore. Heb daar ook winterbanden met originele Volvovelgen gekocht. Beoordeel zelf maar welke je mooier vindt. Ben er nog niet helemaal over uit. Midirs (18 inch) vind ik wel mooier, maar heb geen zin in gestuit of kneiterharde demping.

Bij de 75.000 km. beurt is de automaat geflusht en de bakolie vervangen. Ook is toen het aantal pk's verhoogd naar 250 stuks. Vind ik een mooie waarde. Al met al kostte me dit bijna € 725,-. Wilde met de tuning niet tot het uiterste gaan in verband met behoud van de (automatische)bak.

Het invoegen op de snelweg gaat nu echt in een ommezien, ongekend snel. Alsof je in een vrije val in de achtbaan bevindt. Ook lijkt de motor nu meer bij de les. Er is altijd voldoende vermogen. Bij het optrekken op natte weggedeelten moet je wel voorzichtig gas geven, anders slaan de wielen snel door en beweegt de voorkant zijwaarts.

De rammel bij het starten, die ik in de afgelopen weken gewaar werd, lijkt met de nieuwe motorolie verdwenen. Wel denk ik dat 'ie wat vaker dan nodig inhoudt. Zal mogelijk weer de koelvloeistoftemperatuursensor zijn, of toch iets met een brandstofsensor. We zien het wel. Zijn de kosten niet. De wagen (de Volvo C30) heeft zich intussen wel bewezen. Ben er wel blij mee.

Verkocht!

  • 87.000 km
  • 1 juni 2019

En toch heb ik de T5 verkocht. Het werd en was gewoon niet mijn ding. Ik miste wat drama, vond de wagen bepaald 'boring' en knapte af op de vele onpraktische zaken (lage instap, beperkte toegankelijkheid en beperkte zit-/bagageruimte). Met 87.000 km. is de C30 ingeruild voor een Volvo XC90D5 uit 2007 (met net geen 118.000 km. op de teller), waarmee we intussen al weer een half jaar tevreden en met veel plezier rond knorren. Hopelijk past onze C30T5 de nieuwe eigenaar beter.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volvo C30? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo C30
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volvo C30 1.8 Sport

    Volvo C30 1.8 Sport

    • 2009
    • 167.227 km

    € 6.950

    Volvo C30 1.8 Kinetic | Airco | LMV | Elek.ramen | Parrot | Keurig!

    Volvo C30 1.8 Kinetic | Airco | LMV | Elek.ramen | Parrot | Keurig!

    • 2008
    • 194.343 km

    € 4.445

    Volvo C30 2.0 Summum | Wordt Verwacht! |

    Volvo C30 2.0 Summum | Wordt Verwacht! |

    • 2007
    • 170.112 km

    € 4.450

Meer Volvo C30 occasions

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo C30 specificaties
  • Volvo C30 occasions
  • Volvo C30 video's
Advies en informatie
  • Volvo C30 tests
  • Volvo C30 gebruikersreviews
  • Volvo C30 index
PREMIUM
Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Voor de verandering pakken we eens twee grote auto’s met een hoge kilometerstand. Althans,...

Lees meer
 

Volvo C30 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo C30 2.0 Kinetic (2007)

    Volvo C30 2.0 Kinetic (2007)

    10
    • 8 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 1.8 Sport (2008)

    Volvo C30 1.8 Sport (2008)

    5
    • 6 april 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 1.6D Summum (2008)

    Volvo C30 1.6D Summum (2008)

    4
    • 28 december 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 T5 Momentum (2007)

    Volvo C30 T5 Momentum (2007)

    1
    • 7 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 1.6 Momentum (2007)

    Volvo C30 1.6 Momentum (2007)

    9
    • 16 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 T5 Summum (2007)

    Volvo C30 T5 Summum (2007)

    2
    • 23 april 2018
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 1.6D DRIVe Sport (2009)

    Volvo C30 1.6D DRIVe Sport (2009)

    4
    • 1 februari 2018
meer reviews
Volvo C30 2.0 Momentum - 2007 - 300.912 km - Klokje Rond

Volvo C30 2.0 Momentum - 2007 - 300.912 km - Klokje Rond

Volvo’s komen in deze rubriek in alle soorten en maten langs, maar een C30 hebben we nog niet...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 2.0 R-Edition (2011)

    Volvo C30 2.0 R-Edition (2011)

    2
    • 20 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 2.0 Kinetic (2007)

    Volvo C30 2.0 Kinetic (2007)

    10
    • 8 februari 2022
  • Achtergrond
    Vijf auto's die net youngtimer zijn geworden

    Vijf auto's die net youngtimer zijn geworden

    16
    • 24 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 1.8 Sport (2008)

    Volvo C30 1.8 Sport (2008)

    5
    • 6 april 2021
  • Occasion koopadvies
    Volvo C30-koopwijzer

    Volvo C30-koopwijzer

    29
    • 20 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 D4 R-Design (2011)

    Volvo C30 D4 R-Design (2011)

    3
    • 13 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo C30 1.6D Summum (2008)

    Volvo C30 1.6D Summum (2008)

    4
    • 28 december 2020
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Zo moeilijk is het rijden met een volgauto in een wielerkoers

    Zo moeilijk is het rijden met een volgauto...

    4
    • 21 mei 2022
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    160
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    22
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 5 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden