Volvo C30 D5 Momentum (2007)

autoreview

Volvo C30
Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30

Signalement

UitvoeringC30 D5 Momentum
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De C30 D5 is een heerlijke auto om te rijden
Positief
- Design
- Audio (echt te gek, heb de high performance versie)
- Fun
- En als de automaat heeft besloten om te gaan rijden speert hij er vandoor, wanneer je de Panda dan toch weer in kan halen.
- De negatieve punten zijn voor mij ook maar kanttekeningen want het is een wereld auto.

Negatief
- Ik vind dat de Automaat te langzaam terugschakelt
- Full tip in vanuit stilstand is heel traag.Het lijkt het wel of je gewoon een sec stil staat voordat eindelijk de automaat het koppel doorgeeft naar de wielen
- De vering is er hard, niet comfortabel en ben blij dat ik geen sport onderstel heb genomen.
- Het verbuik is relatief hoog, tussen de 8 en 10 l/100km (S60 lag ik meestal rond de 8l/100km). Daardoor ook veel bij het tankstation.
- Van hogere snelheid in file rijden wil de idle governor nog wel eens moeite hebben om de motor stabiel te laten lopen
- Remmen, zie onder
- Engine Management, zie onder

PROBLEMEN

2000 km:
Rugleunverstelling niet meer mogelijk, knop afgebroken

2300 km:
Plastic kappen van de rugleuning komt los

8000 km:
MIL aan terug naar werkplaats, niets gevonden
Als je lang vollast kan rijden (duitse autobaan) dan neemt de ECM ineens vermogen weg, MIL aan, MIL uit en gaat alles weer gewoon perfect

11000 km:
Komplete remmen weg, nieuwe schijven en blokken

24000 km:
Komplete remmen weg, nieuwe schijven en blokken

Algemeen:
3 x al een volledige reset gehad tijdens het rijden, nog niet bij de werkplaats geweest. 1 x tijdens het schakelen, 1x in de bocht en traction control actief (erg leuk als er dan ineens geen vermogen meer is) 1 x coast down naar file.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (42)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.