Volvo C30 2.0D Momentum (2007)

autoreview

Volvo C30 2.0D Momentum (2007)

Signalement

UitvoeringC30 2.0D Momentum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

UPDATE!!!! 11000KM

Alweer 11000km gereden met mijn wagen. En hij bevalt nog prima. Ben 1,5 maand geleden naar Duitsland geweest. Daar heb ik de wagen een dag goed op z’n staart getrapt.Vond de wagen in het begin niet zo vlot meer vanaf 180 maar naar een dagje scheuren kan ik zeggen dat hij vlotter is bij hogere snelheden. Van de week ook nog is 200+ gereden en hij gaat er een stuk vlotter naartoe. Topsnelheid op de teller ligt tussen de 215-220. Dus dat klopt allemaal. De wagen voelt ontzettend vertrouwd bij hoge snelheden. ik voel me op me gemak als ik 200+ rijd. Zeker in Duitsland want daar hoef ik niet op al die flitsers te letten.

De wagen is echt een snelwegvreter. Ik zou de 2.0d motor niet in de stad willen hebben. Vind de eerste 3 versnellingen te kort. Vanaf de 4e versnelling kan ik wat langer dooraccelereren zondere teveel toeren te maken. Ik rijd voornamelijk snelweg km dus dat is niet zo probleem. Had alleen laatst na het tanken toen ik de wagen wilde starten er een enorm raar scherp geluid onder de motorkap vandaan kwam. Ik denk de startmotor. Tot 3x aantoe kreeg ik mijn wagen niet gestart en daarna wel. Sindsdien niet meer meegemaakt. volgende updat komt bij 17000km!!



UPDATE!!!!!! 5000km

Nu na ongeveer 5000km te hebben gereden kan ik concluderen fantastische auto. De bak schakelde in het begin erg stroef en de koppeling pakte soms vreemd op, maar dat is nu verleden tijd. Je merkt ook echt dat de motor soepeler is geworden.

Ik verbaas me steeds hoe gruwelijk hard je door de bochten kan, alleen when you cross de line word je meteen afgestraft door een portie onderstuur. Maar laat abrupt het gas los en hij gaat over naar ’snappy’ oversteer, erg leuk dus om mee te spelen.

De 2.0d motor heeft zeer veel trekkracht alleen vind ik de eerste 2 vernellingen erg kort. Ook valt het met boven de 180 een beetje tegen. Ik vind het erg leuk om een auto af en toe door te trappen. maar had verwacht dat ie boven de 180 harder zou door trekken. Volgende maand staat er een dagje duitsland op de planning, en ik ben benieuwd wat ie daar als topsnelheid zal halen.

Het verbruik is ook naar beneden gegaan ik rij nu gemiddeld 1/14. Gezien mijn vorige wagen een verademing. Ik wel af en toe de heerlijke sound van een 5 cilinder en ook de vermogenscurve daarvan. Maar aangezien ik geen dief van mijn eigen portemonee ben ben ik toch diesel gaan rijden. De 2.4i 5-cyl was zelfs 1000eu goedkoper maar daar schiet ik kwa brandstofverbruik niks mee op.

Als ik 10000km heb gereden dan volgt mijn nieuwe update ik verwacht tegen die tijd van de wagen dat: - Het verbruik is gedaald
- De motor nog soepeler wordt
- De bak/koppeling nog soepeler wordt





Vrijdag 19 januari was het dan zover, ik kon na 5 weken wachten mijn volvo C30 ophalen. Ik had gekozen voor een 2.0d momentum en als opties had ik metallic lak bi-xenon, en alu inleg versnellingspook. De dealer zij tegen me dat ik de eerste particuliere C30 van Belgie had.

1100km:

op het moment ben ik laaiend enthousiast over de wagen. Is vele malen beter als ik had verwacht. Ik heb voor de aankoop wel een keer proefgereden, maar na 45 min proefrijden kan ik nog niet echt een goiede indruk van een wagen krijgen.

’de looks’

Om meteen met de deur in heus te vallen, toen ik de C30 voor het eerst zag, was ik niet echt gecharmeerd van het model, heb em een beetje links laten liggen, todat ik serieus begon te zoeken naar een nieuwe wagen. ik had gekeken voor de Golf, en de nieuwe Civic. De golf vond ik achterlijk duur voor een auto die komend jaar wordt opgevolgd. In de civic heb ik proefgereden en reed erg goed, alleen dat interieur, aangezien ik niet zo’n star wars fan ben paste dit niet echt in mijn straatje. Ik was wel erg enthousiast over de bmw 1-serie, had proefgereden in een 120d en dat was helemaal geweldig. Alleen de prijs was een heikel punt. Ik kon gaan voor een 118d, maar die heeft wel erg weinig vermogen. Ik wilde een diesel motor met veel pit. Ik ben toen eens naar volvo gegaan om toch maar eens te kijken naar de C30, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was toen ik de C30 zag.

De neus vind ik persoonlijk geweldig, lijkt helemaal niet op de V50/S40, en zeker met bi-xenon komt de neus helmaal tot zijn recht. De achterkant vond ik ook leuk gedaan, maar kan me voorstellen dat mensen dit minder mooi vinden.

’het rijden’

De 2.0d motor zorgt voor veel rijplezier, wat heeft deze motor een trekkracht. Ik kwam uit een v70 cross country met 193 pk, maar deze komt toch aardig in de buurt. En daarbij komt dat ik nu per week bijna 50% minder aan brandstof kosten kwijt ben.

De ophanging is stug doch comfortabel, voor een FWD kun je hem achterlijk hard de bochten doorjagen. Dat is toch een van de redenen dat ik de C30 zo leuk vind. je kunt er heerlijk mee cruisen, maar ook redelijk sportief mee rijden.

de 6-bak schakelt als een zonnetje, nu na 1000km is de bak redelijk los, en met lekkere korte slagen zet je hem zo in een ander verzet.

’het interieur’

Wat heeft volvo mooie materialen gebruikt voor de c30. Als ik de c30 vergelijk met een golf of 1-serie dan spant de c30 kwa afwerking en materialen toch wel de kroon.
Waar ik mij vooraf een beetje zorgen om maakte is de standaard geluids installatie, maar die is ontzettend goed. helder en geen schel geluid. en dan te bedenken dat er nog 2 ’upgrades’ zijn. de stoelen zitten perfect, alleen mis ik een klein beetje zijdelingse steun, maar daar valt mee te leven. Het ziet er allemaal super verzorgd en degelijk uit, en alles functioneert naar behoren.

Volgende maand veracht ik er 5000km op te hebben zitten en dan volgt een volgende update

PROBLEMEN

1100km:

Vocht in een van de mistlampen! Verder uiterst tevreden!!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.