Volvo C30 1.6 Momentum (2007)

autoreview

Volvo C30
Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30

Signalement

UitvoeringC30 1.6 Momentum
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst146.000 km
Lezerswaardering: 28%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

kan beter

  • 139.697 km

We hebben deze C30 Momentum nieuw gekocht in 2007 voor 26.500 omdat we het model aardig vonden en dat vinden we nog steeds. Daarvóór hadden we een Nissan Almera.
De auto rijdt lekker en verbruikt 6,3l bij 100 km per uur. In Nederland hoef je niet sneller te rijden voor dat kwartiertje winst.
Na 3 jaar was de airco stuk en reclameren hielp niet veel anders dan dat de kosten (400,00) gedeeld konden worden. Dus niet gedaan en we missen hem niet.
Verder remklauwen vervangen in 2013 en 1x nieuwe banden. Merkwaardig was dat de nieuwe banden bij het optrekken in een bocht (als je de wielen helemaal uit had staan) de voortrein lieten bibberen. Dealer had daar geen antwoord op. Kwikfit, waar we de wagen in onderhoud hebben) raadde aan de banden te vervangen door banden met een ander profiel. Daarmee was het probleem opgelost. De wagen vinden we lekker rijden ( 2 personen). Bagage geen probleem, alleen de achterklep laat geen brede stukken toe. (koelkastje bijvoorbeeld).
Voor de stoel gebruik ik een kussentje als steun, maar dat zal aan mij liggen.
Door het nieuwe rijden als rijstijl aan te houden verbruikt de wagen redelijk benzine. Met de wind mee wil ik wel harder dan 100 rijden. Tijdens een rit naar Spanje ( 130 km) stond het verbruik op 7,2 l/130km/u.
Wanneer we deze van de hand doen komt er een electrische, maar geen volvo,want belachelijk duur en te groot.

electronisch mankement

  • 140.843 km

Momenteel doen de richtingaanwijzers het regelmatig niet. Om ze te activeren moet ik met de groot licht-handel knipperen. Laat er bij de volgende grote beurt in oktober naar kijken.

APK

  • 150.000 km

APK ondergaan. remschijven en remblokken voorwielen vervangen. Kogelllagers r. voorwiel vervangen. Rekening van 700,00. Kunnen we weer een poos vooruit.

Groot onderhoud

  • 168.735 km

Groot onderhoud. Daarbij is de distributieriem en pomp vervangen.
Ook het wiellager van LV is vervangen.
Totaalkosten € 1100,- De wagen is op dit moment € 4800 waard. We rijden er dus nog maar een jaartje langer mee.

verkocht

  • 146.000 km

na 14 jaar verkocht

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens