Volvo 940 (1995)
autoreview

Signalement
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
---|---|
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 396.000 km |
KM-stand laatst | 417.000 km |
940 turbo+
- 417.000 km
Na 21 LPG tankbeurten kan ik wel een kleine review type. Toen ik de auto Kocht had ik er wel rekening mee gehouden dat er flink wat achterstallig onderhoud zou zijn. Dat was dan ook. Remschijven en blokken. Alle vloeistoffen ook van dif en versnellingsbak. Distributie riem en spanrol, v riem bougies verdelerkap . Verder werkte de kachelmotor niet en deze heb ik vervangen. Bij 398000km is er een prins vsi installatie ingekomen. Bij 400000km heb ik de cilinderkop eraf gehaald en gereviseerd omdat er koelwater verbruik was. Na deze ingreep loopt de auto perfect en kon ik de leuke accessoires monteren.
DO88 koel en turbo slangen.
RVS ommantelde remslangen.
Turbodruk meter.
2,5inch RVS uitlaat. Met sportcat.
BSR optiflow luchtfilter.
NGK Bpr8es bougies.
Qsp Instelbare brandstofdrukregelaar.
BWBmotorsport chip ezk en fuel stage1.
Wastegate actuator op 0.8 bar.
Manual boost controller. Turbo druk staat nu op 1.1 bar.
Door deze aanpassingen kun je weer lekker met het verkeer mee komen. Later volgt er nog een 3" downpipe . Tot zover m'n review over een tijdje weer een update
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.