Volvo 850 T-5 2.3i 20V Turbo Estate Sports (1995)

autoreview

Volvo 850
Volvo 850Volvo 850 EstateVolvo 850 EstateVolvo 850 EstateVolvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850 - interieur

Signalement

Uitvoering850 T-5 2.3i 20V Turbo Estate Sports
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf181.000 km
KM-stand laatst201.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ervaringen tot nu toe

  • 201.000 km

Deze auto gekocht in het zuiden van het land in juni 2009.
Handgeschakeld, geen airco en interieur helemaal in blauwe uitvoering. Na de proefrit en inspectie verkocht. De aankoopkeuring bij de dealer leverde geen rare punten op, behalve dat het linkervoorportier slecht was overgespoten, die had nl als originele kleur rood (auto is blauw, kleur 417)Dus de stijlen goed geinspecteerd, maar die waren prima. En bij aankoop de carterventilatie vervangen.

Inmiddels ben ik 2 en een half jaar verder en aan onderhoud ben ik niet veel kwijt. Niewe banden (pirelli's P6000 voor 400,- incl balanceren).En een nieuwe bovenste motorsteun voor 50,- en zelf vervangen.
Wel eenmalig pech gehad: Vlak na vertrek van huis in november 2011 bleek de waterpomp kapot: alle (plastic????) schoepen waren afgebroken: was een imitatiepomp......)
Dus een originele er op en meteen distributierien en spanrollen en bougies: 1200 euro,- Een tegenvaller, maar tot nu toe zijn dat de onderhoudskosten.

De auto rijdt erg lekker, rijdt ongeveer 1:10, maar 1:11 is haalbaar met een fluwelen rechtervoet. De turbo doet zijn werk en het is een waar genoegen menig snelle auto af te troeven. Ik rij hier in rond met een grote grijs op mn gezicht!

Inmiddels is het hele interieur vervangen door zwart/grijs: alle stijlen en bovendek van het dash vervangen. Ook het blauwe tapijt vervangen door een donkergrijze.
De stoelen zitten geweldig, maar zijn van blauw leer/stof en ik wil er zwarte leren in zetten.

ik hoop hier nog lang mee rond te rijden, er kan zeker nog 2 ton bij!

Ik rij ook een V70N op gas, rijdt ook lekker, maar wat een verschil met de 850. Niet slecht voor een 17 jaar oude auto!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.