Volvo 850 2.5i Estate (1994)

autoreview

Volvo 850
Volvo 850Volvo 850 EstateVolvo 850 EstateVolvo 850 EstateVolvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850 - interieur

Signalement

Uitvoering850 2.5i Estate
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf352.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze Volvo met vialle lpg installatie gekocht omdat ik stopte met leasen en ik toch riant vervoer wilde. Gedegen onderzoek op internet brachten mij tot de aanschaf van deze op ECC en cruise control na kale 850.

Belangrijkste reden voor mij was de probleemloze loop op lpg, zelfs tot 4 a 500.000 km! De voorbereiding van de 850 op bi-fuel is hiervan de reden.

Comfort: je bent met een grote auto op stap, dat merk je aan alles. Het zit op zich prima, al had ik natuurlijk de basis stoelen. De halfledere stoelen zitten al een stuk beter. Verder heb ik eigenlijk door steeds kleine probleempjes niet echt het volvo gevoel mij eigen kunnen maken, maar daarover later meer...

Emotie: de 2.5i 10v is op lpg een prima krachtbron. Niet echt bijzonder in zijn prestaties, zo vond ik ’m met name in file verkeer erg onrustig. Kan komen door de lpg of probleempje in de afstelling, maar echt lekker was het niet. Was de rijbaan vrij, en kan het gaspedaal naar beneden, dan wordt je getrakteerd op een niet geevenaarde 5 cilinder ’blik op de weg’ roffel, die kippenvel bezorgd. Prachtig! Schakelen gaat daarbij prima en de auto is muisstil op kruissnelheden tot 150 a 160.

Ruimte: te over, heerlijk! ...tot je een parkeerplekje ziet waar je na 4x steken toch niet in blijkt te passen...

Looks: ik vind de 850 estate een mooie auto, een stuk minder gedateerd dan zijn sedan broer. Maar kleur doet veel. Ik vind persoonlijk een donkere kleur het mooist, en bij een dergelijke leeftijd is metallic lak wel een pre...

Verbruik: gemiddeld 1 op 8,6. Bij snelwegritten is 1 op 9,5 haalbaar. (beide cijfers op lpg)

PROBLEMEN

De auto heeft eigenlijk altijd wel probleempjes gehad, vanaf aanschaf. De goede raad die ik heb gekregen om te gaan voor een auto met onderhoudshistorie, had mij heel veel ellende kunnen besparen.

Een bloemlezing: stabilisatorstang, uitlijnen, nieuwe remschijven achter, koppellings cilinder, dempdruk regelaar, knipperlicht rechtsvoor, kachelweerstand, motorsteun, bougies, schoonmaken gasklep, keerring nokkenas...

Kortom: koop alleen een (duurdere) 850 met onderhoudshistorie (belangrijker dan lage km stand) en je zult er veel plezier aan beleven. Neem ook de tijd om te zoeken naar een met de opties die je wilt hebben en een 20v is toch wel te prefereren boven een 10v (koppel bij lage rpm)

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.