Volvo 850 2.5i 20V Estate Exclusive-Line (1996)

autoreview

Volvo 850
Volvo 850Volvo 850 EstateVolvo 850 EstateVolvo 850 EstateVolvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850 - interieur

Signalement

Uitvoering850 2.5i 20V Estate Exclusive-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf224.500 km
KM-stand laatst224.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een auto!

  • 224.500 km

Toen ik 14 jaar oud was kreeg ik van de vader van een vriendje welke monteur bij volvo was het autojaarboek 1992. Urenlang heb ik er in zitten bladeren en vergelijken. Elke keer kwam ik weer terug op de autotest van de in dat jaar uitgebrachte volvo 850. Ik was er van onder de indruk en was vast besloten om er ooit 1 te gaan kopen.

Na een volvo 360, 340, een v40 met daarna een uitstapje naar een audi a3 is hij er dan toch gekomen. Een volvo 850 2.5 glt estate.
Het was niet zo dat ik zat was van de a3 maar gezinsuitbreiding dwong mij tot de (vervelende) keuze om een groter auto te gaan rijden.
Na lang zoeken vond ik op steenworp afstand van mijn woning deze 850. De was redelijk aan de prijs in vergelijking met andere 850's welke op internet stonden.
Echter de staat van onderhoud gaf de doorslag.

Aankoop 224.500
Bij aankoop bleek er recent onderhoud te zijn geweest, de auto was bij 177.000 km uit duitsland geimporteerd en voorzien van een gasinstallatie met verdamper. Tevens was de gehele uitlaat incl spruitstuk vervangen en stond de auto op nieuwe banden.
Tevens had hij een recente onderhoudsbeurt gehad.
Bij aanschaf heb ik de distributieriem laten vervangen.

De auto rijd fantastisch, zeer comfortabel. Het vermogen op gas valt wat tegen, mijn v40 was voorzien van een lpi installatie en daar merkte ik het verschil tussen rijden op benzine en gas eigenlijk niet. Dat is bij de 850 wel anders, op benzine is het echt een vlottere auto. Echter op gas blijft er genoeg vermogen over om vlot mee te kunnen rijden en het geluid maakt veel goed.
Het verbruik ligt zo rond de 1 op 8, dit betekend ongeveer 340 km op een tank gas.
De ruimte in de auto is perfect, de stoelen zitten goed en na een lange rit stap ik fit uit. Merk hier echt het verschil met mijn Audi welke ook goed zat maar waar de stoelen veel harder waren. Na een lange rit had ik last van mijn rug, hier heb ik bij de 850 dus geen last van.

Het volgende bevalt heel erg goed.
-Cruise control
-Comfort
-Praktische auto, kan alles laden wat maar mee moet.
-Degelijkheid.

Heb voor de winter een setje stalen velgen met michelin alpin a4 winterbanden aangeschaft. Kost een paar centen maar veiligheid is wat waard.

Problemen:

Bij aankoop is de airco opnieuw gevuld, helaas bleek de verdamper lek te zijn en was de pret dus van korte duur. In combinatie met andere reparatie's aan de airco zouden de kosten de 1000,- euro voorbij gaan. Dit werd mij te gek dus ik heb besloten de airco niet te laten reparenen. Gelukkig heb ik een dakraam.

Tijdens het rijden gingen de abs en esp lampjes branden, na een bezoekje aan het 850 forum bleek dit het contactblokje te zijn. Deze vervangen en probleem opgelost.

Tijdens het nemen van lange bochten valt de druk op het stuur af en toe weg (is minder dramatisch als het klinkt) echter hierdoor zijn lange bochten niet strak te nemen. Dit irriteerd mij wel. Kreeg vandaag het advies om de stuurbekrachtigingsolie eens te vervangen en de auto uit te lijnen. Er zit nergens speling en de auto lekt ook geen olie, dit dus maar eens gaan proberen.

Aandrijfashoezen zijn vervangen.
Twee nieuwe banden.
En natuurlijk regulier onderhoud.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.