Volvo 740 GL 2.3 (1988)

autoreview

Volvo 740 GL 2.3 (1988)

Signalement

Uitvoering740 GL 2.3
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf332.450 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik zocht een leuke vierkante Volvo en wilde in eerste instantie een 240. Geweldige bakken! Tijdens de zoektocht stuitte ik op een 740. En vond dat eigenlijk veel aparter. Deze zie je niet zo vaak, is eigenlijk niet zo populair (zeker niet zo populair als de 200-serie) en juist dat trok me wel aan! Hierdoor zijn ze erg betaalbaar en rij je voor weinig in een unieke ’bak’.

Deze bolide heeft ruim 330.000 gelopen en is dus nog een puber. Recent zijn er veel dingen vervangen:

Distributieriem + spanrol
Alle overige snaren
Uitlaat
Banden
Hemelbekleding (zwak punt bij 740’s)
Kleine beurt
Carterolie etc.

De auto rijdt werkelijk zeer goed, alsof ie net de 50.000 is gepasseerd.

De auto rijdt gemiddeld 1 op 10 (combinatie van snelweg/80 km-wegen/stad.


*******UPDATE 28-10-2006*******

De 1e 1000 km. zitten erop. Ga de auto steeds meer waarderen. Hij rijdt formidabel! wel moet ik mijn brandstofgebruik zoals eerder genoemd aanpassen. Ik rij toch redelijk veel kortere stukken (< 10 km.) en het verbruik neemt hierdoor uiteraard toe. Bij gebruik in de stad en korte stukken is het gebruik zo’n 1 op 8. Maar omdat we met deze auto niet al teveel kilometers rijden is dit niet echt een probleem.

Ondertussen heb ik de verlichting van het instrumentenpaneel vernieuwd en maar gelijk alle lampjes vervangen. Is een half uurtje werk en alle knoppen en meters zijn nu weer helder verlicht. Kosten: minder dan 10 euro.

Deze uitvoering heeft koplampwissers en -sproeiers. Helaas is er eentje defect (wist ik al bij aankoop van de auto). Via internet heb ik een ’nieuwe’ set gevonden en dat ga ik binnenkort vervangen.

Ook heb ik via internet een originele 740-radio gekocht. Er zit nu een (te moderne) Sony radio in met een display in 100 kleurtjes en bewegende grafiekjes. Ik vind dat vreselijk en niet passen bij de auto. De originele Volvo radio past in een speciale console en is dan mooi weggewerkt in het dashboard.


*******UPDATE 15-12-2006*******

De 740 is verkocht. Niet omdat ie niet beviel, integendeel. Ik was op zoek naar een goede Volvo 850 en die heb ik nu gevonden.

PROBLEMEN

Verlichting instrumentenpaneel gedeeltelijk defect, zelf gerepareerd
Koplampwisser defect (’nieuwe’ ligt klaar om gemonteerd te worden)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.