Volvo 440 1.8i (1996)

autoreview

Volvo 440 1.8i (1996)

Signalement

Uitvoering440 1.8i
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf177.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

December 2006 Volvo 440 1.8 cvt aangeschaft, bouwjaar 1996.
Gelijk begonnen met deze myreview om de komende maanden/jaren aan te vullen.

Na aanschaf moest ik gelijk een eindje rijden, want ik moest half Nederland door om de uitvoering die ik zocht te vinden. Wat me gelijk opviel was dat er iets ontbrak: de pijn in mijn rug die ik bij veel andere autos krijg. Wat een heerlijke stoelen zeg!

De 1.8 (volvo-blok, en geen Renault is mij verteld) cvt automaat rijdt echt geweldig. Dankzij 15 inch lichtmetaal en een strakkere vering dan je normaal bij dit type auto vindt ligt de auto als een blok op de weg. Bochten geen probleem, er wordt wel eens gezegd dat deze auto een verouderde achterasconstructie kent maar daar ben ik het in mijn geval in ieder geval niet mee eens. De 1.8 met cvt gaat zeker rap genoeg en met een comfort waar je u tegen zegt, wat gaat dat soepeltjes. Je moet er heel kort aan wennen maar daarna vraag je je af waarom je ooit iets anders hebt gereden. Het enige punt van kritiek is dat het windgeruis wel duidelijk aanwezig was, mogelijk komt dit door gebrek aan motorgeluid (echt fluisterstil) en radio (die er nu natuurlijk wel in zit), maar toch....

De algehele kwaliteitsindruk is uitstekend, alles is goed doordacht, de materialen solide en het voelt ook gewoon goed. Nu is mijn volvo duidelijk goed behandeld door zijn vorige baasjes, het interieur ziet er net uit en behalve een paar schaafplekjes en een miniscuul deukje is ook de lak verder perfect.

Binnenkort gaat de auto naar de garage voor een grote beurt zodat ik er de komende tijd in ieder geval zorgeloos mee op pad kan. Laat ik gelijk de distributieriem vervangen want die is over een paar 1000 km toe aan vervanging, maar dan heb ik dat gelijk gedaan. Verder werkt de airco op het moment niet, al gaat de aircofan wel draaien, hopenlijk hoeft alleen de vloeistof bijgevuld te worden.

Op dit moment denk ik dat ik de mooiste 440 van het land heb, hopenlijk blijf ik zo tevreden nadat hij bij de garage is geweest.


Update 04-06-07:

Gelukkig bleek het allemaal zo te gaan zoals gehoopt, alleen de radiator was onverwacht, maar verder geen extra zaken. De auto is goed onderhouden, dat blijkt uit alles, en zal ook door zijn huidige baasje goed onderhouden worden.

Over het comfort en gebruiksgemak ben ik nog steeds super tevreden, alles kan erin en vrienden zijn altijd positief over het zitcomfort zowel voor als achterin. Over de snelweg door Nederland zuisen is echt heerlijk en in de stad schiet je lekker snel overal tussen. Maar vooral de rust van de motor op constante snelheid en de soepele cvt automaat blijven overtuigen. Verbruik is verder ok maar niet super, rond de 1 op 12 maar daar zit veel stadsverkeer bij.

PROBLEMEN

dec 2006: airco werkt niet.

begin 2007: 179.000km nieuwe radiator, had eventueel professorisch gerepareerd kunnen worden, maar de goede staat van de auto rechtvaardigd een nieuwe, en anders blijf je er ook mee sukkelen.

april 2007: 181.000km antenne is gesneuveld in autowas, oeps vergeten, gelukkig kost een universele vervanging slechts iets van 25,- en kan ik er nu al om lachen.

mei 2007: 182.000km eindelijk de verdiende grote beurt inclusief nieuwe distributieriem voor mijn beestje, en gelijk een nieuwe apk opgeplakt. Behalve de vervanging van de distributieriem, filters, olie, bougies en het lampje van het 3de remlicht (de avond ervoor ermee gestopt), kwam hij zonder enig probleem door de beurt en de keuring.

mei 2007: 183.000km de airco laten controleren, blijkt helemaal in orde, bijgevuld en hij doet het weer! Kost wel merkbaar vermogen, maar eigenlijk valt dat ook best wel mee. Even een paar minuutjes aan om de auto koel te maken en dan weer uit, dan zijn de blazers weer afdoende.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens