Volvo 360 GLS (1985)

autoreview

Volvo 360 GLS (1985)

Signalement

Uitvoering360 GLS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1985
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf127.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik was op zoek naar een auto met een paar maanden apk en achterwielaandrijving onder de 100 euro. Op internet kwam ik een aantal Sierra’s en BMW’s tegen die ik allemaal nogal duur vond. Via een vriend van mij kwam ik op het idee om eens voor een Volvo 360 te gaan kijken. Na een tijdje allerlei advertenties doorgeworsteld te hebben zag ik deze rode 360 GLS staan voor 50 euro met apk tot half oktober.
In Juli ben ik gaan kijken met mijn vader in Vught, zo’n 100km verderop. De achterdemper lag in de achterbak, dus die heb ik thuis pas gemonteerd. Onderweg niets vreemds gebeurd, zelfs in de file hield te temperatuur het goed uit. Onderweg toch nog even gestopt om alles nogmaals na te lopen.
Thuis aangekomen direct begonnen met wassen, de vorige eigenaar was niet overvloedig in de weer geweest met een spons en wat water. daarentegen wel met blubber wat voor een heel speciaal effect zorgt.
Twee dagen stilgestaan en ondertussen olie, bougies en dergelijke vervangen. Is altijd aan te raden, de olie kwam er namelijk als dikke stroop uit.

Nu, 4 maanden verder, na even twijfelen naar de garage toe om een afspraak te maken voor de apk. De wielremcilinder linksachter moest vervangen worden en een puntje op de uitlaat moest gelast worden.
Kostte me 150 euro en ondertussen bijna 9000km verder loopt de auto nog steeds als een zonnetje!
Heerlijke stoelen die perfect zitten, ook op lange stukken.
Roest is 0,0, banden slijten achter vrij hard door driften. Geweldige gewichtsverhouding, bijna 50 om 50. Grote kofferbak, knap interieur en mede door de lage km-stand nog weinig aan onderhoudskosten gehad.



Update 3 November 2006
------------------------------------------------------------------
De banden bij 136.500km laten balanceren en hij rijdt echt als nieuw. Voor het driften gebruik ik oude banden, al doende leert men.



Update 9 November 2006
-----------------------------------------------------------------
Ongelukje gehad, met 20km/u tegen een Opel Kadett aan. De schade aan de Volvo?! Een klein schaafje op de bumper, de Kadett is er beduidend slechter aan toe. Linkervoorscherm aan gruzelementen en de linker voorwielophanging verbogen. Hulde aan de Volvo. Schade voor Volvo is niet eens waardig genoeg om bij te werken, je ziet er niets van. Wie keert er dan ook zonder verlichting in een blinde bocht als ik naar huis toe rij?


Update 12 November 2006
-----------------------------------------------------------------
Voor het driften ga ik een andere auto gebruiken, de 360 wordt nu opnieuw getectileerd. De winter (en dus de pekel) komen eraan, dus om roestvorming tegen te gaan is dit geen overbodige luxe voor een auto van ruim 21 jaar oud.
Ondertussen op zoek naar een setje winterbanden, binnenkort namelijk naar Duitsland.
De 360 kan, als het goed is, als oldtimer verzekert worden, dus dat scheelt weer in de maandelijkse kosten.
Voor 70/80 euro per jaar is deze auto dus te verzekeren met een maximaal aantal km’s van 10.000.


Update 3 December 2006
-----------------------------------------------------------------

De bodem is opnieuw getectileerd, dus laat de pekel maar komen! Volgende maand voor de zekerheid nieuwe remslangen, de oude zijn een klein beetje aan het uitdrogen. Beter te vroeg dan te laat, als zoiets opeens doorscheurt...
Verder aan de onderkant geen gekke dingen tegengekomen, alles lijkt goed te zijn!


Update 18 December 2006
-----------------------------------------------------------------

Deurrubber is nu aan de passagierskant echt uitgedroogd, dus dat wordt weer naar de sloop. Ondertussen wel winterbanden gevonden, maar ze passen net niet. Erg jammer, dus op zoek naar een ander setje. Vandaag hield hij in bij het optrekken boven de 3000 rpm, een bijna lege benzinetank was de oorzaak. Als je voor 55 liter kunt tanken in een 54(?) liter tank ben je behoorlijk goed op weg om stil te vallen. Mag ook wel na bijna 800km, veel langere stukken gereden en dat merk je direct in het verbruik.
Nieuwe rvs-gevlochten remslangen en sportschijven besteld, dus dan kunnen we weer veilig in de ankers.


Update 11 Februari 2007
-----------------------------------------------------------------

Auto is verkocht, rij nu een 480. De 360 is daarmee vergeleken enorm comfortabel, maar de 480 heeft meer opties en dergelijke. Binnenkort ook een review daarover.

PROBLEMEN

Accu leeg

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens