Volkswagen Up (2014)

Volkswagen Up (2014)

Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2018

Ideale (2e) auto

Ik had een Swift Sport gekocht om mezelf te verwennen maar een jaar na dato kreeg ik een nieuwe baan en kon ik prima met de fiets naar mijn werk. Omdat zo'n driedeurs Swift met twee kinderen niet heel praktisch is en de auto nu slechts nog voor korte ritjes in de buurt werd gebruikt heb ik de Swift maar weer verkocht.

Daarna gezocht naar een leuke A-segment auto met 4-deuren en liefst een open dak. De keuze gemaakt voor een Up! en tijdens een vakantie in Duitsland bij een particulier een zo goed als nieuwe Up! Cup gekocht bij een particulier. Nog geen 10k op de teller en werkelijk in nieuwstaat. Met een prachtig panoramadak, wat wil je nog meer. Vind je bijna niet in Nederland en de prijzen liggen hier ook flink hoger.

Inmiddels alweer 1,5 jaar in bezit en het blijkt een hele fijne auto die heerlijk rijdt. Degelijk, ruim, fijne stoelen en je komt met 60pk ook prima mee.

De Cup uitvoering is gebaseerd op de Move Up en voorzien van mooie luxe bekleding, blauwe accenten en een stuur, pook en handrem afgewerkt met leder. In combinatie met het dashboard met glanzend zwarte afwerking echt een leuk karretje.
Koop je in NL een Up! dan is het een Bluemotion uitvoering met o.a. verlaagd onderstel en start-stop. Onze Up! is geen Bluemotion. Het ontbreken van het start-stop systeem is een groot voordeel, dat ie wat hoger staat wat mij betreft een nadeel.

Na aankoop heb ik de Up! voorzien van 16 inch Upsilon velgen, Eibach Pro verlagingsveren en zijn de ramen achter voorzien van een tint. Tot slot ook nog mistlampen ingebouwd waardoor de voorzijde net wat leuker toont.

Tot nu toe is het Upje geheel probleemloos en bevalt ie uitstekend.

PRIVATE LEASE Volkswagen Up