AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autotests
  • Volkswagen
  • Up
86

Upgeruigd

Volkswagen Cross Up (2014)

  • Autotest
14 augustus 2014 om 13:50
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Wat moet je doen als je van plan bent om een bepaalde auto te kopen, terwijl de halve straat hetzelfde model al voor de deur heeft staan? Dat dilemma moet aan de basis hebben gestaan van deze Volkswagen Cross Up: feitelijk een normale Up, maar dan voor de vorm lekker aangekleed met allerhande opties. Om lekker anders te zijn ...

Het moet gezegd, hij staat lekker fris op zijn wieltjes. Zeker in het rood valt de Cross Up meer op dan alle grijze en witte auto's op de weg, zoveel is wel duidelijk. De grotere 17-inchwielen, dakrails, sterker getinte achterste ruiten en zilverkleurige accenten doen nog een duit in het zakje. Om over de 'extra stoere' bumperranden rondom nog maar te zwijgen … Het is wel jammer dat al deze opsmuk puur uiterlijk vertoon is, want de Cross Up rijdt er nauwelijks anders door, ook al staat de auto 1,5 centimeter hoger op zijn wielen dan de niet-Cross-varianten. Bovendien heeft de Cross Up – in tegenstelling tot wat zijn naam en uiterlijk doen vermoeden – geen extra ruige voorzieningen, zoals vierwielaandrijving voor een grotere terreinvaardigheid.

De aandrijflijn is gelijk aan die van de andere varianten met de sterkste motor; de 1,0-liter driecilinder brengt 75 paardenkrachten op de been en dat is prima voor stadsverkeer en ook op de snelweg kom je heel aardig mee. De handgeschakelde vijfversnellingsbak werkt enorm licht, evenals als de stuur­bekrachtiging. Op de snelweg is de Up – ook als Cross – nog steeds een bovengemiddeld stille A-segmenter en ook het onderstel is volwassen, met een prettig veercomfort en voldoende stevigheid.

Naast een opvallende en onderscheidende auto maakt de toevoeging 'Cross' van de Up ook vooral een prijzige. Waar een standaardmodel (met 60 pk) al leverbaar is voor minder dan negen mille, vergt de Cross minimaal € 14.620. Zet er dan, zoals bij onze testauto het geval is, ook nog een Executive-pakket met onder andere navigatie, een Drive-pakket met cruisecontrol en een winterpakket met verwarmbare voorstoelen op, en je Up kost meer dan zestien mille. Tja, wie mooi wil zijn …

Oordeel

3 sterren

De uiterlijke aanpassingen van de Cross Up geven hem meer cachet. Dat neemt niet weg dat we ons afvragen of ze die duizenden extra euro’s waard zijn.

Signalement

Merk Volkswagen
Model Up! 1.0 75pk cross up!
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 15.940

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 3-cil. in lijn
Cilinderinhoud 999 cc
Maximaal vermogen 55 kW / 75 pk bij 6.200 tpm
Maximaal koppel 95 Nm bij 3.000 tpm
Inhoud brandstoftank 35 l
Lengte / breedte / hoogte 3.563 mm / 1.649 mm / 1.516 mm
Wielbasis 2.420 mm
Massa leeg 896 kg
Laadvermogen 404 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden185/50R16Prijzen
Topsnelheid 167 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 14,8 s (fabrieksopgave: 14,2 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 5,4 s / 7,8 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 10,6 s / 14,9 s
Brandstofverbruik 4,7 l/100km
CO2-uitstoot 109 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Up
Volkswagen Volkswagen Up

PRIVATE LEASE Volkswagen Up

INFO
Athlon
Volkswagen Up 1.0 (5D/5H)
€ 289
Stel samen ▸
Ikrij.nl
Volkswagen Up 1.0 60pk (5D/5H)
€ 299
Stel samen ▸
ALMN
Volkswagen Up 1.0 (5D/5H)
€ 309
Stel samen ▸
Volkswagen
Volkswagen Up 1.0 (5D/5H)
€ 339
Stel samen ▸
DirectLease
Volkswagen Up 1.0 (5D/5H)
€ 269
 
Univé
Volkswagen Up 1.0 (5D/5H)
€ 289
 
Lease'm
Volkswagen Up 1.0 beats (5D/5H)
€ 310
 
Volkswagen Up in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    1.0 44KW 5-DRS AUT

    Volkswagen Up! 1.0 44KW 5-DRS AUT

    • 2014
    • 85.683 km

    € 8.250

    1.0 cheer up! BlueMotion

    Volkswagen Up! 1.0 cheer up! BlueMotion

    • 2013
    • 53.229 km

    € 7.850

    1.0 TSI 90pk High up! + Maps & More App + Cruise Control

    Volkswagen Up! 1.0 TSI 90pk High up! + Maps & More App + Cruise Control

    • 2018
    • 31.798 km

    € 12.450

Meer Volkswagen Up occasions

Lezersreacties (86) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Up specificaties
  • Volkswagen Up occasions
  • Volkswagen Up video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Up tests
  • Volkswagen Up gebruikersreviews
  • Volkswagen Up index
PREMIUM
Fiat Panda - Volkswagen Up

Fiat Panda - Volkswagen Up

Wil je zo goedkoop mogelijk in een jonge occasion rijden, dan kom je al snel in het kleinste...

Lees meer
Volkswagen Up - Occasion Aankoopadvies

Volkswagen Up - Occasion Aankoopadvies

323

De kleine Volkswagen Up is inmiddels een erkende occasion. Waar let je op als je er eentje...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Op zoek naar een kleine EV

    Op zoek naar een kleine EV

    • 6 januari 2021
  • Review
    Volkswagen Up 1.0 TSI 90pk high up! (2016)

    Volkswagen Up 1.0 TSI 90pk high up! (2016)

    2
    • 26 december 2020
  • PREMIUM
    Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI - Dubbeltest

    Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI...

    • 15 december 2020
  • Review
    Volkswagen Up 1.0 60pk take up! (2019)

    Volkswagen Up 1.0 60pk take up! (2019)

    3
    • 20 november 2020
  • Review
    Volkswagen Up 1.0 60pk move up! (2018)

    Volkswagen Up 1.0 60pk move up! (2018)

    7
    • 24 oktober 2020
  • Review
    Volkswagen Up 1.0 60pk take up! (2018)

    Volkswagen Up 1.0 60pk take up! (2018)

    4
    • 3 september 2020
  • PREMIUM
    Volkswagen Lupo GTI & Volkswagen Up GTI - Oud & Nieuw

    Volkswagen Lupo GTI & Volkswagen Up GTI...

    • 3 juni 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Goede én slechte nieuwe Euro NCAP-resultaten

    Goede én slechte nieuwe Euro NCAP-resultaten

    76
    • 14 april 2021
  • Autonieuws
    'Elon Musk wilde Volkswagen-topman Diess als Tesla-CEO'

    'Elon Musk wilde Volkswagen-topman Diess...

    43
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen moet financieringsrente sjoemeldiesels compenseren

    Volkswagen moet financieringsrente sjoemeldiesels...

    54
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen laat ID6 zien

    Volkswagen laat ID6 zien

    62
    • 9 april 2021
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    11
    • 3 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen koopt milieu-krediet van Tesla in China

    Volkswagen koopt milieu-krediet van Tesla...

    51
    • 2 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Arteon plug-in hybride op de prijslijst

    Volkswagen Arteon plug-in hybride op de...

    34
    • 1 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep