Volkswagen Tiguan 1.5 eHybrid 204pk R-Line Edition (2025)

autoreview

Volkswagen Tiguan 1.5 eHybrid 204pk R-Line Edition (2025)

Signalement

UitvoeringTiguan 1.5 eHybrid 204pk R-Line Edition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst5.962 km
Lezerswaardering: 27%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bevredigende eerste kennismaking

Het is een behoorlijke overschakeling van een lage auto met achterwielaandrijving en een laag zwaartepunt naar de Volkswagen Tiguan maar alles went zeggen ze wel eens. Gelukkig heeft de Tiguan de mogelijkheid om middels een eenvoudige touch het onderstel straffer af te stellen hetgeen dan ook steevast mijn rijmodus is. In wat sneller genomen bochten heeft hij nog steeds wat rolneigingen maar vele Tiguan gegadigden zal dit waarschijnlijk niet echt boeien. Verder ligt de afwerking op het niveau van een echte premium auto en de komende tijd zal leren of ik goed kan wennen aan de bediening van het infotainment want dat heeft me al best wat avonduren gekost. Tot nu toe (1.700 km) heb ik op een enkele langere rit na vrijwel uitsluitend elektrisch kunnen rijden en met de eenvoudige 220v aansluiting van de garage kunnen opladen. Is de rit langer dan de maximum actieradius van ongeveer 110 km (in juni) en je maakt gebruik van de navigatie dan verdeelt de auto de brandstof en de elektriciteit consumptie keurig over de gehele rit zodat de accu bij aankomst precies op 0% staat. Al met al een prima eerste indruk. Over enkele maanden weten we vast meer en dan zal ik dat weer laten weten.

Steeds enthousiaster

  • 5.962 km

De eerste 5.000 km zitten erop en we gaan de auto steeds meer waarderen. Met de gecompliceerde bediening van het infotainmentscherm en de beperkingen van de mobiele app blijf ik moeite houden. Hier was mijn Mercedes C200 bouwjaar 2021 nou eenmaal heer en meester in. In het goedmoedige karakter van de wegligging, de motorprestaties en het verbruik ben ik goed te spreken. Mijn vrouw rijdt graag in de comfortstand met bijbehorende soepele vering terwijl ik graag kies voor Individuel stand met een wat straffere vering als de standaard sportafstelling. Met nauwkeurige verbruikscijfers zal ik binnenkort komen want 3.000 km met een dakkoffer geeft nou eenmaal geen representatief cijfer. Wel kan ik zeggen dat ik over de actieradius puur op elektriciteit positief ben verrast. Bij een rustige rijstijl benadert dit met 119 km de opgegeven WLTP waarde. Het vermelden is nog wel waard dat Volkswagen af raadt om door te laden tot 100% accucapaciteit. Dit kom je in de (verkoop)documentatie niet tegen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Tiguan

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.