Volkswagen Tiguan 1.5 eHybrid 204pk R-Line Edition (2024)

autoreview

Volkswagen Tiguan
Volkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen Tiguan

Signalement

UitvoeringTiguan 1.5 eHybrid 204pk R-Line Edition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst2.500 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto maar wel wat puntjes waar je aan moet ‘wennen’

  • 2.500 km

Ik rijd deze nieuwe Tiguan nu 3 maanden. De auto rijdt heerlijk en vooral elektrisch. Bij langere afstanden of een hogere motorbelasting schakelt de auto naadloos tussen de elektromotor en de benzinemotor. Ook elektrisch kun je goed uit de voeten in het dagelijkse verkeer. Het grote 15 inch scherm is prettig in het gebruik en tijdens het rijden goed bedienbaar. De vering van de auto is in de comfortstand fantastisch (zelfs met de 20 inch velgen), alle oneffenheden worden weggewerkt terwijl de wegligging goed blijft. Mijn verbruik (in de winter) ligt ongeveer op 25,6 kWh / 100km. Ik rijdt vooral stadsverkeer en 80km wegen.

En nu de ‘wenpuntjes’
De parkeersensoren zijn extreem gevoelig. Hierdoor zijn deze nauwelijks bruikbaar. Op het scherm kleuren alle hoeken zo snel rood en de piepers piepen constant. Hierdoor heb je bijna een dubbele parkeerplaats nodig hebt om te kunnen parkeren. Wil je op een normale passende plaats parkeren dan moet je de sensoren negeren.
Verbonden aan de sensoren zit ook de veiligheidsremfunctie die meteen blokkeert als je tijdens het (achteruit) parkeren (volgens de auto) te dicht bij een ander object komt. De auto blokkeert dan zo hard dat je in je stoel klapt. Gelukkig gebeurt dit niet vaak maar als het gebeurt is het erg vervelend.
De reactie van de garage hierop is dat dit helaas behoort tot de producteigenschappen en niet instelbaar is.

Bijzonder vind ik dat er met vochtig weer condens in de achterlichten en de achterlichtbalk komt. Volgens de site van Volkswagen is dit gebruikelijk en onschadelijk. Maar naar mijn mening ziet dit er niet uit. Gewoon jammer.

Met enige regelmaat krijg ik de melding dat er nieuwe gebruikers instellingen beschikbaar zijn. Accepteer je deze instellingen dan schiet de kleur van de ambiance verlichting weer op het standaard wit. Je persoonlijke instellingen voor de verlichting zijn dan weg.

Met zin kijk ik uit naar de volgende kilometers die ik met deze auto ga maken!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Tiguan

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.