Volkswagen Tiguan 1.5 eHybrid 204pk Life Edition (2025)

autoreview

Volkswagen Tiguan 1.5 eHybrid 204pk Life Edition (2025)

Signalement

UitvoeringTiguan 1.5 eHybrid 204pk Life Edition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst1.150 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 1.150 km

Sedert twee weken heb ik weer een Tiguan, nu een eHybrid Life Edition 150 kW 204 PK. Door mijn fijne ervaringen met de Opel Grandland Hybrid, werd ik enthousiast over de verdrievoudiging van het elektrisch bereik dat de Tiguan zou bieden. Liefst 128 km. In de praktijk klopt dat helemaal, op 80% laden (aanbevolen) heb ik gemiddeld 105-120 km gehaald. Waar mijn Opel na 80 km overging op benzine doet de Tiguan dat op de snelweg maar een enkele keer. Na 1.150 km op de teller staat de benzinetank (45 l.) nog op 74% = 660 km. Nadat ik op Duitse en Amerikaanse YouTube filmpjes over het uitgebreide Infotainment heb gekeken, wist ik wat me te wachten stond. Evenwel nog enkele dagen wennen aan alle indrukken en mogelijkheden. Ik heb ook een instructieboekje besteld, maar de vraag is zo groot dat het nog wachten is op een herdruk. De handleiding op internet en in de VW app vind ik minder handzaam en ben blijkbaar niet de enige. Alles werkt goed, alleen de afstelling van de lederen bestuurdersstoel blijft zoeken naar de juiste zit. Ik mis de stevige Opel stoelen, de VW stoelen zijn zachter, ook elektrisch verstelbaar maar ik zit nog niet prettig. Ook de tijd en datum instelling werkt niet automatisch, maar handmatig is natuurlijk geen probleem. De auto rijdt geweldig, even wennen aan alle geluidjes en het uitzetten van enkele veiligheidssystemen bij de start. De rukjes aan het stuur van Lane-assist zijn hinderlijk en het automatisch afremmen bij ASS als je bijvoorbeeld een bocht doorgaat is gewoon gevaarlijk. Gelukkig kan ik deze laatste structureel uitzetten. Hybride rijden is telkens instellen en ik wissel naar sterke recuperatie als ik niet op de snelweg rijd. Dat scheelt ook steeds remmen, mijn Opel deed dat automatisch. Al met al een fijne eerste indruk, geweldig elektrisch bereik, maar steeds even wennen aan de diverse verschillen (ook vwb het laden) met de Opel. Geen spijt van deze aankoop, het kost wat, maar dan heb je ook wel een hele mooie SUV.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.