Volkswagen Polo 1.8 TSI GTI (2016)

autoreview

Volkswagen Polo 1.8 TSI GTI (2016)

Signalement

UitvoeringPolo 1.8 TSI GTI
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst11 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch geen BMW

  • 11 km

Mijn vrouw reed inmiddels 4 jaar tot zeer grote tevredenheid in een VW polo 1.2 TSI DSG 105 pk comfort line met pas 55 dkm op de teller maar werd in Spanje op slag verliefd op een BMW 4 serie coupe. Zij zei tegen mij wat is dat voor een mooie auto.
Zij vroeg tevens kan ik die betalen. Toen wist ik zij wil er een hebben.

Terug in Nederland kijk ik op internet naar 2 BMW 4 serie bij de Dealer in Amsterdam. Ik dacht zo die zijn wel redelijk te betalen . Er stond een 420 met veel opties van 6 maanden oud voor net geen 40k. Ook stond bij dezelfde dealer( maar dan in Den Haag) een 428 van 18 maanden oud nog luxer voor dezelfde prijs. Ik dacht ik verkoop die Polo zelf en neem dan de korting op 1 van die 2 BMW's .

Bij de BMW dealer aangekomen bleek dat de 420 in gebruik was bij een verkoper en op dat moment dus niet aanwezig was. Maar er stond wel een nieuwe coupe, zodat wij de auto goed konden bekijken. Mijn vrouw en ik waren inmiddels allebei ook redelijk gek van die coupe. Toch alvast onderhandeld over die demo en ik kreeg nog een korting van 1500 euro. Ik moest dan 38,5 k betalen voor een halfjaar oude BMW 4 Coupe met 14 dkm op de teller met een nieuwprijs van 56k. Dit vonden wij geen slechte deal.

Thuis hadden wij besloten om eerst een proefrit te maken en dan de auto hoogstwaarschijnlijk te kopen. Toen ik belde met de overigens aardige jonge verkoper bleek er een optie op de auto te zitten en moest hij dus wachten. Wij gingen dan maar voor de iets oudere 428 in Den Haag. Ook deze bleek onder voorbehoud verkocht.

Het was bijna einde van het jaar en andere merken hadden ook goede aanbiedingen en ook bleek na opmeting dat de BMW maar zeer krap in onze garage zou passen. Wilde ik ook nog mijn 2 motoren kwijt in de garage dan zou het eigenlijk niet lekker passen.

Toen zei mijn vrouw, ik wil eigenlijk weer een nieuwe polo maar dan iets luxer en een zwaardere motor.
Dat werd dan dus een Highline met ook weer 5 deurs en/of een Blue GT.

Op de VW configurator liep de prijs al snel op naar 28 a 29 k
Ik weer verder kijken en zag op marktplaats bij een aantal dealers een scherpe aanbieding van een nieuwe polo GTI met alle opties behalve stoelverwarming, leer met alcantara en verwarmde koplampsproeiers en verwarmde ruitensproeiers. De kleur was pure white. Als je deze op de configurator invoert liep de prijs al richting de 35k.

Na een aantal van deze dealers gemaild te hebben voor een offerte kreeg ik nauwelijks reacties.

Wel kreeg ik van de dealer in Enschede en Hengelo zeer snel een reactie met een zeer scherpe offerte. Na ook deze zeer aardige en concrete verkoper telefonisch te hebben gesproken tot een zeer goede deal gekomen.
Het kwam er op neer dat ik de voorraad auto voor ongeveer euro 30.200 meekreeg en dat ik na inruil Euro 20.200 moest bijleggen. Aangezien ik zelf niet heel veel meer had kunnen vangen voor de oude polo en wij ook weinig tijd hadden toch maar besloten om de polo in te ruilen.

Wij hoefden niet proef te rijden want dit was dezelfde auto als mijn vrouw al 4 jaar had maar dan luxer en sneller. Ook ruilde de dealer onze auto ongezien in.

Afgesproken om de auto 16 januari af te halen.
Wij zijn vrijdagavond in van der Valk wezen overnachten en toen zaterdagochtend vanuit van de Valk naar Huiskes Kokkeler gegaan.

Wij werden ontvangen door de verkoper en de GTI stond onder een kleed. Mijn vrouw mocht dat kleed er af halen en na het papierwerk zijn we terug gegaan naar regio Amsterdam. Het was zeer prettig zaken doen met de verkoper van Huiskes Kokkeler .

Mijn vrouw zou terug rijden en zij voelde zich gelijk weer vertrouwd met de auto.
De GTI is gewoon een zeer volwassen auto en supersnel.
Af en toe rijd ik er mee en dan tik je zo de 210 aan. Sneller hebben wij er niet mee gereden. In de Randstad is dit niet mogelijk. De auto is stugger geveerd dan een normale polo en stuurt super scherp. Ook zit er een sportstand op de auto maar in de praktijk gebruik je dat niet, het geluid wordt dan een beetje kunstmatig te hard en het onderstel wordt voor Nederland te stug. Maar wat het meeste opvalt is het verschil in remkracht tussen een normale Polo en de GTI. Elke keer net even te hard de uitrit op maar geen enkel probleem even een trapje op het rempedaal en je zit zo weer op de normale snelheid.

Deze auto heeft alle opties behalve stoelverwarming , leer met alcantara en verwarmde koplamp en ruitensproeiers. De duurste opties zijn het Panorama dak en de LED koplampen ook zit er het prijzige executive plus pakket op.

In de praktijk komt mijn vrouw niet boven de 100 km per uur tijdens woon werk (35 km heen en 35 km terug).
Af en toe neem ik de GTI mee en tik dan even de 200 aan.

Er staat nu ongeveer 10 dkm op de teller en het plan is om deze maand winterbanden aan te schaffen. Wij willen in november naar Oostenrijk en Italië zodat wij de GTI ook eens kunnen gebruiken waar hij voor gemaakt is.

Tot nu toe geen enkele problemen gehad met deze auto en ik kom hier weer terug na onze buitenland rit.

Na onze rit naar Italie en Oostenrijk moet ik eigenlijk de prestaties upgraden als dit mogelijk zou zijn naar 6 sterren maar de betrouwbaarheid is inmiddels aangepast naar 4 sterren.

Prestaties zijn top zonder veel moeite 254 km per uur op de digitale teller met nog uitloop, ongelooflijk. Maar de toen wij wij in Italië reden ging er een oranje lampje branden en ging de auto in zijn noodloop.

Wij hebben ons laten afslepen naar de VW dealer in Italië en wat bleek de turbo was geploft. Na contact met mobiliteitsservice van VW bleek dat wij maar voor 3 dagen een huurauto kregen ook nog een budget fiësta zonder automaat en navigatie tevens zou de reparatie 8 dagen gaan duren. Daar sta je dan in Italië en een werkverplichting binnen enkele dagen. Extra vrij nemen was i.v.m. de drukte zeer lastig. Gelukkig kan je tegenwoordig ook veel via internet doen.

Om een lang verhaal kort te maken uiteindelijk konden wij de Gti na 8 dagen weer ophalen en moesten wij dus noodgedwongen onze hotel overnachtingen in Milaan en uiteindelijk Verona ( het hotel in Milaan zat daarna vol en moesten dus noodgedwongen het hotel uit) verlengen en nog 6 dagen extra een auto huren.
Dit kostte ons dus onnodig veel geld en tijd en dat met een bijna nieuwe auto met inmiddels 13000 km op de teller. Alles ging vrij moeizaam en na een aantal keren contact met de VW Nederland kregen wij in ieder geval de huurauto gratis. De vervanging van de turbo was volledig onder garantie de rekening heb ik wel meegekregen en die was 2200 Euro. De VW dealer zij dat het een productiefout van de turbo was.

Toen wij de Gti weer hadden opgehaald en naar huis reden hadden wij toch een kater van deze vakantie. Ik dacht het is dus toch waar met de kwaliteit van VW en de slechte service. Wij hebben een klachten mail geschreven naar VW en ze hebben dit heel goed opgelost en een deel van de rekening betaald van de hotelovernachtingen bovenop de gratis huurauto.

We gaan de GTI nog een kans geven want het is wel een hele fijne en supersnelle auto voor mijn vrouw. Het echte stuurwerk hebben wij in Italië niet meegemaakt vanwege tijdgebrek dit misschien nog eens een andere keer maar op de Duitse autobaan kan hij echt heel goed mee komen. Als hij heel blijft tenminste. Mochten er de volgende keer weer dit soort problemen komen waar je dus echt mee stil komt te staan dan gaat de GTI eruit en kijken we weer voor iets anders. Dat is dan weer het voordeel dat mijn vrouw deze auto privé rijdt zodat je zelf de baas bent over wanneer je hem inruilt.

Tellerstand is nu ongeveer 15000 en mijn vrouw gaat er weer gewoon mee naar haar werk 35 km heen en 35km terug dus wel een beetje GTI onwaardig. Voor de rest verder geen gekke dingen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.