Volkswagen Passat Variant 2.3 V5 Highline (2000)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 2.3 V5 Highline
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf18.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Passat Variant is een ruime auto waarin het heerlijk is om veel km´s te maken. Vooral als de auto is uitgerust met een aantal accessoires zoals een sportonderstel, hierdoor ligt de auto stabieler op de weg en is hij beduidend minder in beweging dan zonder. Tevens is Xenon verlichting echt een aanrader omdat de weg over een breedte van 3 rijbanen volledig is verlicht en dit komt de veiligheid zeker ten goede.
Ikzelf rij in een 2,3l V5 met tiptronic en dit is een waanzinnig fijne motor, regelmatig doe ik de radio uit om te kunnen genieten van de fantastische roffel die je hoort bij het optrekken. Helaas hoor je de motor nagenoeg niet als je normaal rijdt. Dat zegt weer wel iets over de geluidsisolatie van de auto en dus over het comfort. De tiptronic automaat is een leuk speeltje maar ik gebruik hem alleen als ik met mijn caravan van 1450kg in de bergen rij daar is het een nuttig extra de rest van het jaar gebruik ik hem nooit. De reden daarvoor is dat deze automaat werkelijk zijdezacht schakelt en dat was ik bij mijn vorige auto niet gewend. Verder is het benzineverbruik bij overwegend snelweggebruik en rekening houdend met de geldende snelheidsbeperkingen gemiddeld 1 op 11,5 en dat is ronduit netjes, alleen in de stad kom ik niet verder dan 1 op 7.
Bij km stand 87.000 heb ik deze Passat ingeruild voor een Touran Trendline 2.0 TDI. Belangrijkste reden om geen nieuwe Passat te kopen was de lage zit verder was het een fantastische auto.

PROBLEMEN

Ik heb een vrij luxe uitvoering waarbij bijna alle fabrieksopties op zitten gemonteerd en dan valt het mij op dat de mankementen welke ik heb gehad allemaal betrekking hebben op de extra´s zoals de defecte pomp van de hogedruk koplampreiniginstallatie. En een stiksel in de bestuurdersstoel laat los. (leren stoel met alcantara behorende bij het Highline pakket).
Op vakantie in Frankrijk ging het tankje van de koelvloeistof kapot en toen heb ik gebruik willen maken van de service van Volkswagen door het tel. nummer te bellen van de hulpservice. Nou dit zal ik nooit meer doen er werd mij nl. doodleuk meegedeeld dat ik 5 weken kon wachten voordat men wilde kijken wat er aan de hand was. Een Citroën dealer heeft toen het tankje vervangen, Volkswagen kon of wilde? een nieuw tankje aan deze Citroën dealer pas leveren na 1 week. Dit valt mij van een A-merk verschrikkelijk tegen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.