Volkswagen Passat Variant 1.8 5V Trendline (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat Variant 1.8 5V Trendline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 151.900 km |
KM-stand laatst | 180.356 km |
vw passat variant 1.8 5v trendline bwjr 2000
- 151.900 km
Na een aantal jaren een VW Passat variant gereden te hebben was het tijd voor een nieuwer model. Aangezien dat we privé vrij weinig kilometers maken ( /- 10000/jaar) werd het een auto van het jaar 2000 met 151000 km op de klok. Dealer onderhouden met bijna alle opties.
Ecc, cruise control, rolhoes, electrische ramen voor en achter, electrisch verstelbare spiegels, en een boordcomputer. Donker grijs van kleur dus mooi rustig. Kortom een lekkere reisauto.
De passat staat erom bekend dat ze veel beenruimte hebben achterin. Laadruimte is er genoeg en het sportinterieur zit super! De benzine-motoren zijn goed bemeten op de 1.6 na. Als je een beetje kilometers maakt is zo'n 1.6 voor een passat te weinig.
De stuurbekrachtiging is aan de lichte kant en geeft vrij weinig door naar de bestuurder. Verder is de passat een fijne auto.
Motorisch zoals ik al meldde, de 1.8 5v. Het is een rustige motor die onderin redelijk presteert. Maar naarmate je hoger in de toeren komt hoe gretiger hij wordt (verbruik evenredig omhoog). Bij 120 km/h draait hij iets meer dan 3200 toeren en heeft genoeg over om duitse autobahn-taferelen te tonen. Het rijgeluid in de auto is heerlijk stil. De VW-bouwers weten hoe ze moeten isoleren... Deze auto is een genot om te reizen!
Qua veiligheid ook het een en ander te melden; Airbags "voor" voor de bestuurder en voor de bijrijder en tevens zijn beide voorstoelen voorzien van zij-airbags. In de bagageruimte zitten aan beide zijden bevestigingspunten om lading vast te zetten. De rolhoes zal de zaak afdekken.
Binnenkort een ritje naar de dolomieten, skiën, dus dan gaan we eens kijken hoe hij presteert op echt lange afstanden met volle bepakking. (skibox en 4 volwassenen met koffers)
bijgewerkt update
- 156.800 km
na een mooie vakantie in de dolomieten, met 4 volwassenen, skibox en volgeladen met spullen heeft VW bewezen dat het een fantastische auto is. Het verbruik gemiddeld 1 op 10 met bepakking vind ik niet verkeerd. snelheden rond de 150/160. Comfort is uitstekend! Ruimte genoeg en olieverbruik was er niet. Kortom een genot om mee te rijden.
airco problemen
- 163.000 km
De auto bevalt nog steeds erg goed. Af en toe een lang stuk rijden is gewoon een genot! Helass heb ik wel een probleempje..
De opvangbak voor de condens van de airco is schijnbaar kapot. Dit met gevolg dat er bij de bijrijdersplek de hele vloer kletsnat was. Schijnbaar is de opvangbak bij een kleine aanrijding (*@#$%^&*) kapot gesprongen of verschoven. De bekabeling van de airco is dus nat geowrden en heeft een storing veroorzaakt. Uiteindelijk koste dit grapje me 20 euro doordat een handige vriend me te hulp schoot. Verder geen problemen en zeer tevreden over de VW.
nog steeds geweldig
- 173.000 km
Na de reparatie van de airco weer een perfecte auto. Hij rijdt heerlijk en het verbruik is niet gewijzigd. Olieverbruik is er niet of nauwelijks.
Na een tweede reis naar de dolomieten, skien, weer met 4 volwassenen en vol bepakt en met skikoffer. Het verbruik dit keer was een op 11. Dit omdat we minder gebruik hebben gemaakt van de airco.
Op de kleinere stukken in het dorp en naar het werk rijdt hij ongeveer 1:9,5.
Het verschil met langere afstanden is minimaal.
Het comfort blijft heerlijk. Lange afstanden zijn een eitje en heerlijk comfortabel. De laadruimte blijkt ook enorm te zijn. Vol met isolatie materiaal en houten platen als de bank is neergeklapt.
Het materiaal gebruik is perfect. Na zo'n kmstand nog steeds geen peipjes en kraakjes.
Kortom, nog steeds erg tevreden over deze auto. Mijn volgende zal zeker weer een passat worden.
Klein probleem:
Er komt af en toe geen geluid door de boxen in de achterdeuren. Dit omdat de bekabeling die naast de scharnieren lopen kleine breukjes vertonen. Lastig om op te lossen omdat er anders de hele bekabeling uit moet. Wellich op een vrije zaterdag eens herstellen maar het heeft niet echt prioriteit.
homokineten
- 180.356 km
De vw rijdt nog steeds geweldig. Alweer wat kilometers erbij en het olieverbruik is nog steeds nihil. We rijden zo'n 10 tot 12000 km per jaar en eenmaal per jaar wordt de auto geheel nagekeken.
Bij de laatste controle werd geconstateerd dat beide homokineten vervangen dienden te worden. Er kwam een ratelend geluid uit het vooronder. De kosten zijn wederom beperkt omdat die goede vriend erg handig is met vw. Nu ze vervangen zijn gaat alles weer als een zonnetje.
Het verbruik bij kortere stukken ligt tussen de 1 op 9 en 1 op 10.
Rij je langere stukken aurobaan zonder zware bepakking dan staat het verbruik op 1 op 12.
Kortom: wil je relatief goedkoop een ruime en luxe auto rijden dan is de vw een echte aanrader! Mijn volgende wordt zeker weer een vw!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren