Volkswagen ID.3 58kWh 1st Max (2020)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | ID.3 58kWh 1st Max |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2020 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
| KM-stand laatst | 130.000 km |
Overgang naar EV gelukt?
- 130.000 km
Als particulier heb ik lang lopen dubben wanneer het moment daar was om van benzine naar EV over te gaan. Gebruikt dat stond vast ivm een budget van €18-20.000,00, een rondje langs de dealers gemaakt en me via reviews van AutoWeek goed ingelezen.
Mijn in te ruilen benzineauto was een VW Golf Sportsvan DSG met 125 PK in de duurste uitvoering. We zijn senioren 70+. Na veel wikken en wegen viel de Tesla M3 af ivm de lage zit en de toegang tot de bagageruimte en de BMW i3 ivm de eigenzinnige besturing en lage actieradius. Uiteindelijk sprong de VW id.3 er het beste uit qua aanbod en specificaties. De inruilprijs was bij VW ook het beste.
We hebben inmiddels ca 4.000 km gereden en het elektrisch rijden bevalt ons uitstekend. Ook de vele opties, snufjes en rijhulpsystemen kunnen we waarderen. De vele op- en aanmerkingen van gebruikers herkennen we ook! Vooral de Matrix -IQ light verlichting is een grote verbetering ten opzichte van het xenon-systeem.
De standaard 20 inch velgen hebben we gewisseld naar 18 inch omdat we deze opzichtig vonden, minder actieradius bieden en we meer veercomfort verwachtten van 18 inch.
Afgezien van betere vering bij verkeersdrempels voegen deze niet veel meer veercomfort toe op gewone wegen. De 20 inch gaan er in het voorjaar weer onder, ik laat ze wel zwart spuiten.
Gisteravond na 23 uur de VW eens op z’n staart getrapt en met 150-160 km/uur naar huis gereden. Dat viel erg tegen, wat een herrie, wat een slecht veer-comfort en wat een vervelend rijgedrag met die rijhulpsystemen aan.
Tot die tijd hadden we niet harder dan 100-120 km/uur gereden en vonden we die rijassistenten wel storend maar niet ergerlijk.
De volgende keer zet ik die hulpsystemen wel uit bij hogere snelheden.
Mijn eerste indruk is nog steeds positief maar ik ga op zoek naar verbetering van het veercomfort, wellicht andere schokbrekers oid.
Het nooit meer hoeven tanken is ook een pluspunt; we kunnen op eigen terrein laden.
Ik hoop dat deze review van nut is voor de vele VW id.3 occasions-kopers.
Oh ja, 2 keer een zwart scherm gehad maar na 10-20 minuten wachten en opnieuw starten verdwenen!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen ID.3
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen ID.3 First Max 58 kWh / Full option! / Panoramadak / Camera / Head-up / Keyless / 20'' / ACC / Dodehoek / Elektr. stoelen / Massage / Navigatie / Stuurverwarming
- 2020
- 113.518 km

Volkswagen ID.3 First Plus 58 kWh / Trekhaak / Camera / Keyless / Matrix LED / Interieurvoorverwarming / 19'' / DAB / Navigatie / ACC
- 2020
- 90.503 km

Volkswagen ID.3 First Plus 58 kWh / Camera / Keyless / Matrix LED / Interieurvoorverwarming / 19'' / DAB / Navigatie / ACC
- 2020
- 126.685 km
Lees ook

Volkswagen ID3 (2020-heden) - Occasion aankoopadvies

Gebruikte Volkswagen ID3 is elektrische prijspakker

Deze jong gebruikte elektrische hatchbacks koop je voor €20.000

Volkswagen ID3 Pro 58 kWh 2020 - 155.570 km - Accudegradatietest


Lezersreacties (0)
Reageren