en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Curlew zei:Leaseknaller 2020!
Curlew zei:Leaseknaller 2021..!![]()
Rembrandt zei:Wel verwacht ik dat dit zo’n auto gaat worden die standaard wordt opgenomen in lease-plannen (Eiffel bv, allemaal een rooie), verhuurbedrijven en overheidsinstellingen.
s velthuis zei:Rembrandt zei:Wel verwacht ik dat dit zo’n auto gaat worden die standaard wordt opgenomen in lease-plannen (Eiffel bv, allemaal een rooie), verhuurbedrijven en overheidsinstellingen.
En vergeet de carsharing en (korte) private lease ed niet. Deze auto gaat het tijdperk in waarbij je toch je eigen auto niet meer hebt. Het lege interieur is er al een prima voorbode van. De smartphone koppelen, eigen achtergrondjes op de schermpjes en gaan met die gepersonaliseerde tijdelijke banaan.
Foie Gras zei:Reken er maar niet op dat wat jij zegt bewaarheid wordt.
Foie Gras zei:Aan welke glazen bol snuif jij?
No offense, maar volgens mij ben jij zelf geen onderdeel van die generaties, dus empirisch kan het ook niet zijn...
Foie Gras zei:Precies, als je ongelijk hebt kun je maar beter 'einde discussie' roepen![]()
De stap van Netflix, Spotify, Office 365, Onedrive en Swapfiets naar Carshare is niet meer zo heel groot
Curlew zei:De stap van Netflix, Spotify, Office 365, Onedrive en Swapfiets naar Carshare is niet meer zo heel groot
Prima. We hebben al teveel mensen hier en ook teveel auto's. Het is dat VW zo'n baggerimago heeft maar ik vind dit een perfect model voor de massa. Ik hoop zelfs dat iedere leaserijder deze auto gaat leasen en elk bedrijf dit model gaat gebruiken. Mensen die een beter salaris hebben of een groter gezin hebben gaan dan nog altijd voor een mooier/ander model en autoliefhebbers kiezen dan ook even wat anders. De ID.3 zou eigenlijk merkloos op de markt moeten komen en via verschillende dealers verkrijgbaar moeten zijn.
Net als zo'n Swapfiets. Stikt hier in Amsterdam van en het stoort mij allerminst. Ikzelf ben fervent fietser dus ik heb een ander soort fiets. En zo mag het van mij ook met auto's gaan
Foie Gras zei:Carsharing zal niet alles overnemen, hooguit in stedelijk gebied. Reken er maar niet op dat wat jij zegt bewaarheid wordt.
R107 zei:Het hogere gewicht zal wellicht in een betere kwaliteit zijn terug te vinden.
R107 zei:Helemaal mee eens. In grote steden kan het handig zijn en zijn er kansen om carsharing op grotere schaal toe te passen, daarbuiten is dat volstrekt kansloos en zal slechts een enkeling daar voor kiezen. ik zou er ook niet aan moeten denken, houd bijvoorbeeld van een schone en nette (schadevrije) auto en zou ervoor passen om in een auto te moeten stappen waarin je de rotzooi van een ander kunt aantreffen. Carsharing kan een vorm van openbaar vervoer worden, en buiten de grote steden is er ook maar een klein deel van de bevolking die daar gebruik van maakt.
s velthuis zei:Foie Gras zei:Reken er maar niet op dat wat jij zegt bewaarheid wordt.
Jawel hoor. Een auto bezitten wordt onbetaalbaar, je raakt het ding nergens meer kwijt en er komt een enorme generatie aan die het hele ding geen zak meer interesseert. De stap van Netflix, Spotify, Office 365, Onedrive en Swapfiets naar Carshare is niet meer zo heel groot. Bezit wordt van ondergeschikt belang, kunnen gebruiken is voldoende. Wel de lusten, niet de lasten. Uber is een eerste stap, als de auto's nog wat autonomer worden kan de chauffeur er tussenuit en ben je er.
Rutger DC zei:240 kg zwaarder dan een 25 cm langere Nissan Leaf met 62 kWh accupakket, 100 kg zwaarder dan de Tesla Model 3 die een volle klasse groter is. Waar is al dat gewicht toch in gaan zitten? Het is een auto die net als de vorige Opel Astra en Insignia aan vetzucht lijdt.
Rutger DC zei:240 kg zwaarder dan een 25 cm langere Nissan Leaf met 62 kWh accupakket...
Rutger DC zei:Als ik even buiten beschouwing laat dat ik de zelf gecreëerde en jarenlang zorgvuldig opgebouwde (opgeklopte?) mediahype een beetje vermoeiend vind en zal blijven vinden, want aangezien de levering nog minimaal een jaar op zich laat wachten voor alleen de middelste uitvoering, zijn we er nog lang niet vanaf, terwijl de concurrentie niet stil zit en Hyundai-Kia al even iets soortgelijks met vergelijkbare specificaties levert en de concurrentie die iets minder de aandacht op zich vestigt in relatieve stilte ook hard werkt aan nieuwe elektrische auto's die tegen die tijd of maximaal een jaar na dato zullen verschijnen, nou als ik dat allemaal buiten beschouwing laat...
...dan vind ik het een leuke, fris vormgegeven auto met een mooie, minimalistische insteek, zonder crossover-nonsens die afbreuk doet aan de minimalistische, doelmatige insteek (want minder aërodynamisch en ten koste gaand van de actieradius/lage verbruik), Volkswagen-kennende een goed doordachte auto met relatief veel binnenruimte gezien de buitenmaten en goede specificaties. Nou ja, dat stukje achterlicht op de achterklep is duidelijk niet van begin af aan zo bedoeld, maar achteraf op het ontwerp aangebracht en oogt daardoor een beetje knullig, maar dat is millimeterwerk.
Durashift zei:Waarom heeft VW eigenlijk voor de motor en aandrijving (neem ik aan?) achterin gekozen?
Volt zei:Rutger DC zei:240 kg zwaarder dan een 25 cm langere Nissan Leaf met 62 kWh accupakket...
Dat zou niet best zijn maar een Nissan LEAF met een 62 kWh accupakket weegt natuurlijk niet 1480 kg maar 1631 kg!
JosTM zei:Krijg zojuist een mailing van VW met de volgende link:
https://www.volkswagen.nl/elektrisch-rijden/id3?utm_campaign=vw_nb_elektrisch_september_2019
Heb op de IAA in Frankfurt in deze ID. 3 gezeten, en dat viel me niet mee.
De auto ziet er zeer eigentijds uit, ook van binnen.
Maar de slogan is de binnenruimte van een Passat binnen de afmetingen van een Golf.
Nu rij ik zelf in een Tiguan en dacht dat de ruimte misschien wel voldoende zou zijn voor mij.
Maar dat valt tegen: de stoelen zijn smal en de zit in de breedte is niet te vergelijken met de Tiguan.
Een heel "iel" gevoel...
De ruimte achterin is inderdaad prima, maar voorin zit ik niet prettig.