Volkswagen Golf Variant 2.0 Comfortline (2002)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Golf Variant 2.0 Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 85.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Algemeen.
Golf Variant 2 liter comfortline, bi-fuel uitvoering met inbouw LPG G3 installatie. Gekocht met 85dkm NAP. Een neutrale en overal inzetbare auto.
Motorisch.
De 2 liter motor is geen racebak maar draait lekker soepel en is gemaakt voor op de lange stukken. Algemeen verbruik op gas was tussen de 1:10 en 1:11 en op benzine tussen de 1:11 en 1:13 wel afhankelijk van de gereden afstanden en de locaties. Verbruikt wat (longlife) olie. Kwart liter 5W30 per 5dkm maar VW geeft in het instructieboekje aan dat dit gebruikelijk is voor deze motor.
Uitrusting en praktisch gebruik.
De koplampsproeiers zijn prima maar eigenlijk totaal overbodig als hij 1x per maand gewassen wordt. De climatecontrol werkt goed en is op de graad regelbaar maar de aansturing produceert vrij veel relaisgeklik en geblaas onder het dashbord. Als je er aan gewend bent is het niet erg maar in het begin denk je wat gebeurt daar allemaal. De audio - Pioneer DEH2800 en standaard 8 speakers - is perfect. Cruisecontrol perfect. Stoelverwarming voor is incidenteel gebruikt om te kijken of ze het deden. Leuk maar eigenlijk overbodig (schakeling werd overigens tijdens service kosteloos vervangen als algemene VW garantie actie). Dashbordkastje met beperkte bergruimte wordt gecompenseerd met de middenarmsteun waar kleine spullen ingaan. De voorstoelen zijn goed verstelbaar en de beenruimte is goed maar de zittingen zijn iets te kort (de stoelen van de basisversie zitten beter)! De achterbank zit goed maar de beenruimte is vrij krap. De bagageruimte achterin voldoet aan mijn eisen. Van alles in vervoerd van stoeptegels tot tuinaarde en fietsen.
Auto is ingeruild voor zelfde type maar dan van 2004.
PROBLEMEN
Bij 110dkm kuren met het motormanagement bij het rijden op gas. Emissielampje bleef spontaal branden en de wagen hield in bij constante snelheden maar bleef wel gewoon doorrijden. Bij overschakelen op benzine was het probleem weg. Enkele keren de electronische LPG afstelling laten afregelen en een lambdasonde vervangen maar na verloop van tijd keerde het weer terug. Volgens de LPG specialist gaan het VW motormanagement en de LPG aansturing niet goed samen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.