Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf Variant

Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)

autoreview

5
Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)
Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf86.250 km
KM-stand laatst166.650 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 112.352 km
  • 14 maart 2009

Uit kostenoverweging èn 14 dealer bezoeken in 2 jaar tijd heb ik mijn Volvo V70 2.4. uit 2001, tamelijk gefrustreerd, ingeruild tegen mijn huidige auto, de Golf Variant TDI (74 Kw). Het betreft een Ocean uitvoering met lichtmetaal, 4 electrische ramen, electrische en verwarmbare spiegels, climatronic, boordcomputer, 8 speakers en ik zal nog wel wat vergeten. Voor een Golf van die tijd tamelijk goed voorzien dus. Dat de Golf een categorie lager zit dan de Volvo is duidelijk. De inruil van de Volvo was er één op puur rationele gronden (lees; een zak geld lichter) in de hoop en verwachting dat mijn autokosten weer beheersbaar zouden worden. Wel heb ik daarbij gekozen voor een dealeronderhouden exemplaar met relatief weinig kilometers. En natuurlijk een behoorlijke uitrusting want anders lever je wel heel erg in.
Inmiddels heb ik in 10 maanden tijd 26000 km afgelegd met de Golf. En ik moet zeggen met buitengewoon veel plezier. Wel waren er direct na aanschaf wat probleempjes. De ophangrubbers van de voorste draagarmen kraakten bij warm weer en de boordcomputer gaf een melding dat er "abgas" problemen waren. De EGR klep bleek de boosdoener en is vervolgens (volgens de dealer) vervangen (zal in de praktijk wel gereinigd zijn) Ook bleek de electrische achterraam blokkering defect. (dat zou al zijn gerepareerd bij aflevering door Century Emmen maar was niet gebeurd) Alles onder garantie hersteld trouwens door Synyco in Franeker.
Maar goed, dat waren in mijn optiek meer aanloopprobleempjes en bovendien niet ernstig.
Inmiddels ben ik 25000 probleemloze kilometers verder, zoals gezegd met zeer veel plezier. De auto rijdt fantstisch, heeft een prima wegligging, verbruikt, als ik mijn best doe, 's zomers 1 : 20. 's winters met winterbanden is het trouwens 1 : 18.
De auto maakt gewoon een oerdegelijke indruk en dan heb ik het even niet over het uiterlijk want dat is best wel wat saai wellicht. Gewoon aanraken en lopen en ALLES WERKT. Voor u wellicht normaal maar voor mij een heerlijk gevoel.
Rest mij nog te zeggen dat ik afgelopen zomer met een bijna 1300 kg caravan naar Zuid-Frankrijk ben gereden. De 100 pk TDI (230 nm koppel) gaf werkelijk geen krimp. Perfect dus.
Voorlopige ben ik blij dat ik de overstap heb gemaakt. Natuurlijk heb ik qua auto behoorlijk ingeleverd maar economisch gezien èn qua betrouwbaarheid ben ik er flink op vooruit gegaan.
Ben wel erg benieuwd hoe de auto zich in de toekomst gaat houden. Ik hou u objectief op de hoogte.

Update

  • 117.580 km
  • 11 juni 2009

De auto is nu ruim een jaar in mijn bezit en heeft na er 30.000 km mee gereden te hebben zijn eerste grote beurt gehad. Het betreft een zgn. longlife beurt door de dealer Van der Brug in Franeker (alleen werkplaats aldaar). Kosten..... € 1.409. Dat was even slikken dus. Ik moet daar wel bij vermelden dat ik de distributieriem ook heb laten vervangen. Ik had gerekend op een grote beurt en de distributieriem voor een begroot bedrag van € 1.089. De "extra's" ; remolie ververst (schijnt na 2 jaar te moeten) ruitenwissers en remblokjes voor en achter. De tegenvaller bedroeg dus feitelijk zo'n €320. Nou ja....
De auto bevalt verder nog steeds bijzonder goed. Het verbruik heb ik eerder iets te optimistisch ingeschat maar gemiddeld, met zomerbanden is 1 : 19 met een nette rijstijl goed haalbaar. Als je nergens op let is het verbruik ongeveer 1 : 18. Het olieverbruik is gewoon laag te noemen. Ik heb in die 30.000 km in totaal 1 liter (longlife) olie bijgevuld. Die olie kost overigens € 22,50 per liter. Verder voelt alles nog gewoon heel strak aan en is hij rammeltjesvrij. Ook geen windgeruis bij de portieren oid zoals een andere myreview schrijver omschreef. Nog iets vreemds; ik heb nog geen enkel lampje hoeven vervangen terwijl ik overdag ook veel met de lampen aan rij. zal wel komen binnenkort.
Wordt vervolgd.

Roest?

  • 120.500 km
  • 10 juli 2009

Na de grote 120.000 km beurt bij km stand 117.580 (voor € 1.409) kreeg ik weer de melding "abgas werkstatt" op mijn display. Ik heb het dus binnen één week bij een km stand van 118.000 (ongeveer). Auto uit laten lezen bij Van den Brug in Franeker blijkt de sensor voor de koelvloeistof temperatuur kapot. Kosten € 118.
Dit alles één week nadat de uitgebreide VW garantie was verlopen.
Domme pech?! Bij de garage trekken ze uiteraard een lange neus in zo'n geval. Had ik mijn garantie maar moeten verlengen maar dat kost ook eventjes € 439.
Verder constateerde ik kleine blaasjes rond de condens gaatjes in de rand van de achterklep. De auto is nog geen vijf jaar oud en is dealer onderhouden. Zes jaar garantie op roestvorming van binnenuit denk je dan. Uhhh, niet dus hè. Dat wordt niet gezien als roestvorming van binnenuit. Mij bekroop in ieder geval sterk het gevoel dat ik met het spreekwoordelijke kluitje het riet in werd gestuurd. De carosserie gaat roesten binnen zes jaar . Klaar! Ik vind dat VW of Van den Brug zich daar wel erg makkelijk onderuit draait. Valt mij in ieder geval bijzonder tegen van VW. Verzinkte carosserie toch?

Update

  • 148.100 km
  • 12 mei 2010

Na de laatste grote (longlife)beurt in juni 2009 alweer meer dan 31.000 km gereden en jawel... op de laatste 50(!) km na, probleemloos. Ik moet mijn mening dus weer wat naar boven bijstellen. Het enige probleem wat op de dag voor de grote beurt (zie later) na voren kwam was de vrijlooppoelie van de dynamo die vast was geslagen. Daar kun je gewoon mee doorrijden maar de trillingen worden dan rechtstreeks aan het chassis doorgegeven en dat is dus erg hinderlijk.
Dus bij km stand 148.100 een grote beurt laten geven. Voor het eerst niet meer bij de dealer maar bij een kleine, uiversele dorpsgarage (v.d. Werf in Wirdum fr.)Uurloon een stuk lager en, voor zover ik kan beoordelen, veel kennis van zaken. Bovendien word je er erg prettig geholpen en krijg het gevoel dat je eerlijk wordt behandeld in de zin van dat ik hier zeker niet het gevoel kreeg dat ze geld uit mijn zal probeerden te kloppen!)
Wel weer een dure beurt (€ 950) maar dat is incl. APK, 3 banden, de vrijlooppoelie dus, een complete airorreiniging inclusief vloeistof en filters en ik heb xenon lichten laten plaatsen.
De banden waren nog wel door de keuring gekomen maar met max. 2,5 mm profiel heb ik ze maar direct laten vervangen , xenon en airco waren mijn eigen keus. Het had dus wel een stuk voordeliger gekund.
Samenvattend ben ik dus erg tevreden over de Golf. Hij rijdt nog steeds heerlijk strak (voor een Golf dan) en voelt nog zeer stevig aan. Is de laatste 31.000 km zeer betrouwbaar en bedrijfszeker gebleken. Bekleding blijft zeer mooi, verbuik blijft ruim 1:19 en het olieverbruik is bijzonder gering. Ik heb in totaal slechts 1 liter moeten bijvullen in 31.000 km en de laatste halve liter was eigenlijk niet eens echt noodzakelijk maar ik heb het peil graag op max. (afwijking van mij)

Oude liefde

  • 166.650 km
  • 21 oktober 2010

De auto ingeruild tegen een Volvo V70 2.4.D Edition (163 pk) uit 2007. Ik kon het toch niet laten. Dus toch "Volvo for life"? Toch totaal bijna 85.000 vrijwel probleemloze kilometers gereden met de Golf. Gemiddeld verbruik 's zomers 1: 19.2 en 's winters met winterbanden 1:18

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 499
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 539
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 2.0 Highline | Origineel NL | Leder | Airco | Cruise control | BBS velgen | Sportstoelen | Windscherm

    Volkswagen Golf 2.0 Highline | Origineel NL | Leder | Airco | Cruise control | BBS velgen | Sportstoelen | Windscherm

    • 2001
    • 193.052 km

    € 2.900

    Volkswagen Golf 1.4 Turijn Airco 5Drs Nw A.P.K.

    Volkswagen Golf 1.4 Turijn Airco 5Drs Nw A.P.K.

    • 2006
    • 218.619 km

    € 2.350

    Volkswagen Golf 1.4 Trendline

    Volkswagen Golf 1.4 Trendline

    • 2004
    • 375.138 km

    € 1.650

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Test: Volkswagen Polo GTI

Test: Volkswagen Polo GTI

Het gebeurt vaak dat grote aannemersprojecten worden stilgelegd als er in de nabijheid een...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    6
    • 4 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.6 16V (2003)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 16V (2003)

    2
    • 10 september 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.6 16V Ocean (2003)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 16V Ocean (2003)

    5
    • 25 november 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Oxford (2003)

    Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Oxford...

    • 8 oktober 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean (2004)

    Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI 100pk Ocean...

    4
    • 19 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.6 Highline (1999)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 Highline (1999)

    • 26 april 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.6 Comfortline (2003)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 Comfortline...

    4
    • 1 september 2018
meer reviews
Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

Zeg je TSI, dan komen er meteen visioenen van vervuilde motoren, rammelende distributiekettingen,...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
  • Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI -...

    197
    • 17 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    2
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI

    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life Business (2021)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life...

    1
    • 10 juni 2022
  • Achtergrond
    Is de Volkswagen ID3 een betere EV dan de e-Golf?

    Is de Volkswagen ID3 een betere EV dan...

    477
    • 4 juni 2022
Merk
Merk
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: tot ruim 600 kilometer elektrisch

    Volkswagen ID Aero: tot ruim 600 kilometer...

    244
    • 27 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line Business+ (2022)

    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line...

    4
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    52
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen: 'Productie loopt risico door stop Russisch gas'

    Volkswagen: 'Productie loopt risico door...

    42
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt in 2023

    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt...

    47
    • 22 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden